Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän exä kutsuttiin jouluna minulta kysymättä, ok vai ei?

Tyttöystävä
28.12.2016 |

Lyhyesti taustaa: poikaystävän kanssa oltu 2 ja puoli vuotta yhdessä. Viimeisen puolen vuoden aikana meillä on mennyt huonosti ja olemme alkaneet aktiivisesti parantamaan suhdettamme. Hän oli entisen tyttöystävänsä kanssa yhdessä lähemmäs 10 vuotta ja ovat edelleen todella hyviä ystäviä. Minäkin olen (enemmän tai vähemmän pakosta) kavereita tämän entisen kanssa. Poikaystävä, kuten myös hänen lähipiirinsä (perhe yms) ovat edelleen tiiviisti tekemisissä exän kanssa. Exä tulee mukaan moniin yhteisiin asioihin.

Varsinainen kysymys: mitä mieltä olette siitä, että exä oli jouluna kutsuttu pienen lähipiirin joulun viettoon? Kutsua ei esittänyt poikaystäväni vaan hänen perheensä, mutta omien sanojensa mukaan "exä mieluummin on kuin ei ole mukana" . Itse siis olin myös paikalla.

Asia ei ole minulle ok ja uskalsin sen ensimmäistä kertaa suhteemme aikana ilmaista. Poikaystäväni kuten ei hänen lähipiirinsäkään voi käsittää miten ja miksi ihmeessä en hyväksy asiaa. Joulu meni riidellessä miehen kanssa.

Mielipiteitä? Miten itse toimisitte?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tätä lähipiirin joulua vietettiin? Sinun kotonasiko? Kuka oli kutsunut eksän sinne?

Vierailija
2/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et asialle mitään voi, koska joulua ei vietetty sinun kodissasi. Ihmiset saavat kutsua omaan kotiinsa keitä haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät paljoa näytä arvostavan sinua.

Vierailija
4/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tädin luona

Vierailija
5/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ole aiemmin sen parin vuoden aikana kertaakaan maininnut että et halua olla exän kanssa tekemisissä, niin onhan se varmaan herättänyt hämminkiä, kun yhtäkkiä sanot ettet halua viettää joulua yhdessä exän kanssa. Ja varsinkin joulusuunnitelmat yleensä lyödään lukkoon jo hyvissä ajoin, joten viime hetken kiukuttelut asiasta on saaneet sinut näyttämään ilkeältä ja ikävältä ihmiseltä ("mihin se exä nyt menisi joulunviettoon kesken kaiken"). Huonosti pelattu ap, ei näin.

Vierailija
6/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Miehen täti mun mielestä kyllä saa kutsua joulunviettoon ihan kenet haluaa.

Vierailija
7/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahditonta. Exät on exiä. Ottaisin nokkiini tuossa tilanteessa.

Vierailija
8/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ei kannata mitään epävarmuuden tunteita exän suhteen tuoda julki. Kai se jostain syystä on ex? Oli sulla aihetta tai ei olla mustis, niin sukulaisten seurassa on huono veto tuoda julki tällaisia tuntoja. Ensinnäkin nehän on miehen sukulaisia? Eli oli tilanne mikä vaan, niin loppupeleissä ne on miehen puolella. Toiseksi parisuhdedraamat on tosi vaivaannuttavia siihen suhteeseen kuulumattomille. Varsinkin juhlapyhien aikaan, jolloin täytyisi juhlia yhdessä ja ainakin näennäisesti tulla toimeen keskenään. Eli ap, selvitä suhteesi miehen kanssa. Mieti kunnolla mitkä on ne teidän ongelmat pohjimmiltaan ja mitä niille voi tehdä, vai voiko tehdä mitään. Älä sekoita siihen ulkopuolisia.

Vierailija
9/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sinä voi, hyvänen aika sentään, valikoida miehesi perheen ystäviä!

Vierailija
10/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin puhunut miehen kanssa siitä, että exän hyvin tiivis läsnäolo tuntuu kurjalta minusta. Mies aina turhautuu aiheesta, joten olen yrittänyt niellä pahan oloni ja olla hiljaa.

Joulusuunnitelmista kuultuani olin hiljaa ja päätin että otan asian esiin vasta joulun jälkeen. Ilmeisesti jouluna kuitenkin minusta näki ulospäin ettei ollut hyvä olla, en kuitenkaan sanonut mitään ja yritin olla chillisti. Kuitenkin exän lähdettyä myöhemmin samana päivänä mies pakotti kysyi onko kaikki hyvin niin kauan että myönsin ettei ole. Sanoin että jutellaan joulun jälkeen.

Lähdin käymään oman perheeni joulunvietosta. Vietämme siis koko joulunajan miehen isän luona. Joulupäivänä näin miehestä että nyt ei ole kaikki hyvin ja mainitsin tästä. Siitä lähti kamala riita. Mies oli helvetin turhautunut koska ei vain käsitä miksi en hyväksy exän läsnäoloa jouluna. Josta minä suutuin koska mielestäni on itsestäänselvyys ettei exiä kutsuta perhejuhliin.

En mielestäni alkanut siis kiukuttelemaan...

Vierailija
11/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin kuvitella että jos eroasin, niin voisin edelleen vierailla anoppilassa.

Ilmeisesti miehesi edellisen suhteen päättymiseen ei liity suurempaa draamaa. Miksiköhän edes erosivat jos tulevat vieläkin hyvin toimeen?

Vierailija
12/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta niin suhde poikki ja heti.

Vierailija
13/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-anoppi olisi kutsunut mua eron jälkeen myös perheen yhteisiin tilaisuuksiin, mutta vedin itse siihen rajan. Onhan mulla omakin perhe ja exällä jatkossa oma elämä.

Vierailija
14/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäten vielä, paikalla ei ollut ketään muita ystäviä. Siellä oli poikaystävän isä, täti, serkku ja serkun 2 lasta + tämä exä.

Totta on kyllä etten voi valita tai valittaa perheen ystävistä.

Vierailija
15/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miesystävälläsi ja exällä yhteisiä lapsia? Itsekin vietin joulun exän ja lapsien kanssa, vaikka minulla on jo uusi miesystävä.

Vierailija
16/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen omin sanoin: "exä mielummin on kuin ei ole jouluna paikalla".

Vierailija
17/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen hyvin toimeen exän kanssa ja jos järkkään kavereille juhlat kutsun myös exän. Me kuulutaan siihen samaan kaveriporukkaan ja se, että me erottiin ei muuta mitään. Mun mies tuli ns. ulkopuolelta ja systeemi on sille ok. Hyvä niin, koska en olisi lähtenyt systeemiä muuttamaan hänen luokseen.

Vierailija
18/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole lapsia

Vierailija
19/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu exäsi teille, kun miehelläsi on synttärit. Jospa sitten alkaisi ymmärtämään, miltä tuntuu.

Vierailija
20/63 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt että kettuilisin ja kutsuisin, mutta homman nimi on se, että mieheni on ensimmäinen seurustelukumppanini. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi