Aijon opettaa tyttäreni olemaan kaunis
Eli, mitä mieltä: Eräs ystäväni kutsui minua pinnalliseksi, eikä anna kuulemma oman lapsensa kaveerata meidän tytön kanssa, kun keskustelimme kasvatuksesta ja sanoin että mielestäni on tärkeää opettaa tytölle, että elämässä pääsee paljon helpommalla ja itsellä on parempi olo kun pitää itsestään huolta. Tarkoitan tällä siis hoikkana pysymistä, hygieniasta huolehtimista, perus kauneudenhoitoa. Aijon toki myös opettaa ettei kauneus ole kaikki kaikessa, mutta olenko siis kamala pinnallinen ihminen ja tyttäreni pitäisi kasvaa jossain muualla?? Itse olen aina ollut kaunis ja hoikka ja niin on kyllä ystävänikin.
Kommentit (32)
Toki itsestään voi pitää huolta mutta kauniiksi ei itseään voi muuttaa jos ei sitä jo luonnostaan ole, ja miksi pitäisikään? Itse en opettaisi omalle lapselleni että kauneus on tärkein asia elämässä tai ylipäätään mitkään pinnalliset arvot. Lapselle tulee opettaa ettei pääpaino ole ulkoisessa olemuksessa vaan ihan muissa asioissa, ulkonäkö kun rapistuu iän myötä joka tapauksessa. Ei sillä loppupeleissä pitkälle pötkitä jos pää kumisee tyhjyyttään.
Hoikkuus, hyvä hygienia ja peruskauneudenhoito eivät todellakaan takaa kauneutta. Tai riippuu toki siitä, millaiset kriteerit kenelläkin on kauneudelle, mutta minä käsitän kauneuden ennen kaikkea synnyinlahjana (jonka voi toki pilata esim. olemalla valtavan lihava tai jättämällä huolehtimatta hampaistaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän on käytännössä 3 vaihtoehtoa:
1:sinä pidät tytärtäsi aivan käsittämättömän tyhmänä, kun luulet, että normaalin perushygienian ja terveyden ylläpito täytyy jotenkin erityisesti opettaa hänelle
2) pidät tytärtäsi tyhmänä ja lahjattomana kun ajattelet, että tuo on jotenkin tärkeä asia opetettavaksi juuri hänelle ja verrattuna muihin tekijöihin, jotka elämään ja menetykseen vaikuttaa. Siis ilmeisesti juuri hänelle, mikä taas tarkoittaisi, että ne ihmisen elämään normaalisti enemmän vaikuttavat tekijät kuten oppimiskyky, arvostelukyky, harkinta, äly, sitkeys tyytytyksen siirto jne. eivät kuulu tyttäresi repertuaariin missään merkittävässä määrin.
3) jos taas jostain syystä kuvittelet, että nämä muut tekijät aikuttavat vähemmän kuin ulkonäkö, olet paitsi pinnallinen, myös selvästi aika kaukana menestyksestä itse.
Minähän kirjoitin, että aijon myös opettaa ettei kauneus ole kaikki kaikessa, mutta siitä kannatta silti pitää huolta ja vaalia. Ei sulje pois muita kykyjä. -Ap
AIJOT?
Aion opettaa poikani olemaan kääpiö.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus, hyvä hygienia ja peruskauneudenhoito eivät todellakaan takaa kauneutta. Tai riippuu toki siitä, millaiset kriteerit kenelläkin on kauneudelle, mutta minä käsitän kauneuden ennen kaikkea synnyinlahjana (jonka voi toki pilata esim. olemalla valtavan lihava tai jättämällä huolehtimatta hampaistaan).
Tarkoitankin juuri tätä, pitää itsensä niin kauniina kuin omalla naamalla mahdollista on. En tarkoita mitään leikkauksia tai pakonomaista meikkausta. Minusta melkein kaikki itsestään huolta pitävät ihmiset ovat kyllä kauniita. Hyvät hampaat, puhdas hoidettu tukka hyvä iho jne. Miksi tämä on väärin? -Ap
Pitääkö siihen erikseen kasvattaa... vähissä ovat rekkalesbot naisissa notta suurin osa näyttää yrittävän olla jonkin verran kauniita. Tuskin sitä niille on opetettu.
Ne muutamat rekkalesbon näköiset syyttävät mediaa sun muuta, mutta naiset kaikissa kulttuureissa ehostavat itseään ja näin on ollut aikojen alusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän on käytännössä 3 vaihtoehtoa:
1:sinä pidät tytärtäsi aivan käsittämättömän tyhmänä, kun luulet, että normaalin perushygienian ja terveyden ylläpito täytyy jotenkin erityisesti opettaa hänelle
2) pidät tytärtäsi tyhmänä ja lahjattomana kun ajattelet, että tuo on jotenkin tärkeä asia opetettavaksi juuri hänelle ja verrattuna muihin tekijöihin, jotka elämään ja menetykseen vaikuttaa. Siis ilmeisesti juuri hänelle, mikä taas tarkoittaisi, että ne ihmisen elämään normaalisti enemmän vaikuttavat tekijät kuten oppimiskyky, arvostelukyky, harkinta, äly, sitkeys tyytytyksen siirto jne. eivät kuulu tyttäresi repertuaariin missään merkittävässä määrin.
3) jos taas jostain syystä kuvittelet, että nämä muut tekijät aikuttavat vähemmän kuin ulkonäkö, olet paitsi pinnallinen, myös selvästi aika kaukana menestyksestä itse.
Minähän kirjoitin, että aijon myös opettaa ettei kauneus ole kaikki kaikessa, mutta siitä kannatta silti pitää huolta ja vaalia. Ei sulje pois muita kykyjä. -Ap
AIJOT?
Juu, aijon. Näin minä kirjoitan, oli oikein tai väärin, ei kiinnosta. -Ap
No kyllähän suurin osa vanhemmista opettaa lapsilleen, niin tytöille kuin pojillekin, hygieniasta huolehtimista yms. Jos tyttö onkin luonteeltaan rämäpäinen ja viis veisaa "tyttömäisistä jutuista", toivon, että annat hänen olla oma itsensä. Ja kuten kirjoititkin, ei kauniin tarvitse olla tietenkään tyhmä. Olen itse aika väsynyt sellaiseen omaan "äidinperintööni" ja olen oikeastaan tässä asiassa tyytyväinen, että minulla ei itselläni ole tyttöjä, vain poikia. Äitini suhtautuu varsin ivallisesti kaikkiin prinsessajuttuihin ym., eikä se minusta ole mikään palvelus tytölle. Toisaalta minulla piti lapsena/nuorena olla sellaiset vaatteet kuin muillakin, mutta mitään sellaista ILOA naisellisuudesta tms. en lapsena oppinut. Ikään kuin kaikki meikkaaminen vaikkapa olisi vain jotain teeskentelyä ja tekisi ihmisestä jotenkin tosi kylmän. Itsekin omaksuin huomaamattani tällaisen ajattelutavan kuten lapsi tietysti vanhemmaltaan oppii. Jotakin uutta opin kerran parikymppisenä, kun tulin erääseen työpaikkaan uutena erään kauniin, meikatun ja sanalla sanoen hyvin laitetun nuoren naisen kanssa. Vanhat työntekijät (naiset) ottivat tämän naisen hampaisiinsa aivan välittömästi. Ja totta puhuen tämä nainen oli todella mukava, auttavainen, ei mitään pahaa sanaa sanottavana. Ajojahti alkoi vain siksi, että hänellä oli korkeakorkoiset kengät, luomiväriä jne. Aivan uskomatonta. Ihan aidosti antaisin kaikkien kukkien kukkia, niin poikatyttöjen kuin prinsessojenkin. Miten se on keneltäkään pois?
Ei kai ketään tarvitse opettaa olemaan kaunis. Kun kunnioittaa itseään (ja muita) niin on kaunis ihan luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ketään tarvitse opettaa olemaan kaunis. Kun kunnioittaa itseään (ja muita) niin on kaunis ihan luonnostaan.
Sisäisesti ehkä, tässä puhuttiin ulkoisesta kauneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäisesti ehkä, tässä puhuttiin ulkoisesta kauneudesta.
Ei se ole tärkeää.
Provosoida.
Sehän tässä oli motiivina