Aijon opettaa tyttäreni olemaan kaunis
Eli, mitä mieltä: Eräs ystäväni kutsui minua pinnalliseksi, eikä anna kuulemma oman lapsensa kaveerata meidän tytön kanssa, kun keskustelimme kasvatuksesta ja sanoin että mielestäni on tärkeää opettaa tytölle, että elämässä pääsee paljon helpommalla ja itsellä on parempi olo kun pitää itsestään huolta. Tarkoitan tällä siis hoikkana pysymistä, hygieniasta huolehtimista, perus kauneudenhoitoa. Aijon toki myös opettaa ettei kauneus ole kaikki kaikessa, mutta olenko siis kamala pinnallinen ihminen ja tyttäreni pitäisi kasvaa jossain muualla?? Itse olen aina ollut kaunis ja hoikka ja niin on kyllä ystävänikin.
Kommentit (32)
Opeta ettei saa koskaan kirjoittaa Aijon.
Opeta mieluummin kirjoittamaan, kun itse olet ensin opetellut.
Toivottavasti aijot opettaa myös Suomen kieltä
Ei sinun sitä tarvitse opettaa. Halusit tai et lapsille siirtyy etenkin äidin arvot
Joo, kannattaa kyllä panostaa siihen kauneuteen, jos tytär on äitiinsä tullut. Aijon...
Perus av. Jäädään jänkkäämään jotain oikeinkirjoitusta asian kommentoimisen sijaan..
Vierailija kirjoitti:
Perus av. Jäädään jänkkäämään jotain oikeinkirjoitusta asian kommentoimisen sijaan..
Provoihin vastataan provoavasti. Perus av.
Haha! Yksi sana kirjoitettu kieliopin mukaan väärin niin aapee saa heti mammat kimppuun :D "olet siis tyhmä!!" voi luoja..
No tässähän on käytännössä 3 vaihtoehtoa:
1:sinä pidät tytärtäsi aivan käsittämättömän tyhmänä, kun luulet, että normaalin perushygienian ja terveyden ylläpito täytyy jotenkin erityisesti opettaa hänelle
2) pidät tytärtäsi tyhmänä ja lahjattomana kun ajattelet, että tuo on jotenkin tärkeä asia opetettavaksi juuri hänelle ja verrattuna muihin tekijöihin, jotka elämään ja menetykseen vaikuttaa. Siis ilmeisesti juuri hänelle, mikä taas tarkoittaisi, että ne ihmisen elämään normaalisti enemmän vaikuttavat tekijät kuten oppimiskyky, arvostelukyky, harkinta, äly, sitkeys tyytytyksen siirto jne. eivät kuulu tyttäresi repertuaariin missään merkittävässä määrin.
3) jos taas jostain syystä kuvittelet, että nämä muut tekijät aikuttavat vähemmän kuin ulkonäkö, olet paitsi pinnallinen, myös selvästi aika kaukana menestyksestä itse.
entä jos tyttäresi on ruma kuin linnunpelätin, niin aiotko tuosta huolimatta kertoa hänelle että hän on kaunis?
jos tyttärellä on aivot, niin hän ymmärtää ihan itse ettei ole kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoihin vastataan provoavasti. Perus av.
Miksi tämä on provo? Itsestään ei kukaan pidä huolta eikä se ole kelleen tärkeää?
Hyvä niin. Jätä suosiolla suomen opettaminen koulujärjestelmälle.
Vierailija kirjoitti:
Haha! Yksi sana kirjoitettu kieliopin mukaan väärin niin aapee saa heti mammat kimppuun :D "olet siis tyhmä!!" voi luoja..
No kyllä tuo useampaan kertaan väärin kirjoitettu sana osoittaa jo jotain äidin sivistystasosta. Lapsi ressu, jospa hän on vain virtuaalinen kuten kaikki palstalla.
Vierailija kirjoitti:
No tässähän on käytännössä 3 vaihtoehtoa:
1:sinä pidät tytärtäsi aivan käsittämättömän tyhmänä, kun luulet, että normaalin perushygienian ja terveyden ylläpito täytyy jotenkin erityisesti opettaa hänelle
2) pidät tytärtäsi tyhmänä ja lahjattomana kun ajattelet, että tuo on jotenkin tärkeä asia opetettavaksi juuri hänelle ja verrattuna muihin tekijöihin, jotka elämään ja menetykseen vaikuttaa. Siis ilmeisesti juuri hänelle, mikä taas tarkoittaisi, että ne ihmisen elämään normaalisti enemmän vaikuttavat tekijät kuten oppimiskyky, arvostelukyky, harkinta, äly, sitkeys tyytytyksen siirto jne. eivät kuulu tyttäresi repertuaariin missään merkittävässä määrin.
3) jos taas jostain syystä kuvittelet, että nämä muut tekijät aikuttavat vähemmän kuin ulkonäkö, olet paitsi pinnallinen, myös selvästi aika kaukana menestyksestä itse.
Minähän kirjoitin, että aijon myös opettaa ettei kauneus ole kaikki kaikessa, mutta siitä kannatta silti pitää huolta ja vaalia. Ei sulje pois muita kykyjä. -Ap
Tottakai opetat! Tai siis, omalla esimerkillä ja tyttöä kehumalla ohjaat hänet siihen suuntaan. Itsestään huolehtiminen on tärkeä taito ihan jokaiselle ihmiselle. Toki jos tyttö on poikamainen rämäpää tai itsensä unohtava runosielu, tuskin voit vaatimalla vaatia hänen haluavan samaa kuin sinä, sitten riittää kun oppii perushygienian ja terveelliset elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo useampaan kertaan väärin kirjoitettu sana osoittaa jo jotain äidin sivistystasosta. Lapsi ressu, jospa hän on vain virtuaalinen kuten kaikki palstalla.
Oletko koskaan kuullut murteista? Et? Ok.
No jos tyttö ilmeisestikään ei peri lapsuudenkotoaan älyä eikä sivistystä, niin ulkonäkö lienee ainoa valttikortti.
AiJo mieluummin opetella kirjoittamaan.
Huoh. Miksi mammat käyvät heti kimppuun jos joku ei halua olla ruma ja lihava??
Oijjoij.