Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Vaikea vuokranmaksu ja vuokranantaja :(

Vierailija
28.12.2016 |

Olen siis opiskelija ja asun vuokralla. Asunto on lähellä koulua ja edullinen, en voi mitenkään menettää tätä asuntoa.

Alkuperäinen vuokranmaksupäivä oli 2. päivä, mutta koska saan tuet vasta 4. päivä, vuorkanantaja suostui siirtämään maksupäivän siihen. Alku meni hyvin, ei mitään valitusta.

Sitten vuokranantaja vaihtoi kai pankkia (?) koska ongelmat alkoivat. Koska meillä on eri pankit, raha siirtyy hänen tililleen vasta 5. tai jopa 6. päivä vaikka sen ajallaan maksaisin... :/

Vuokranantaja on soittanut vihaisena, että minun pitää hoitaa maksut ajallaan. Sanoin että maksan kyllä aina 4. päivä, mutta jostain syystä raha liikkuu hitaasti. Tiuskaisi, että minun pitää itse hoitaa tämä kuntoon. Hän maksaa yhtiövastikkeen 4. päivä, eikä halua maksaa sitä "omilla rahoillaan"

Mitä ihmettä minä teen? En voi maksaa vuokraa 2. päivä, koska ei yksinkertaisesti ole rahaa tuolloin. Pitääkö minun oikeasti vaihtaa pankkia tämän takia?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas hyvä esimerkki siitä, miksi yksityisiä vuokranantajia pitää välttää kuin ruttoa. Tuokin yksi mulkero, joka kehuskelee tekevänsä toisen ihmisen KODISTA remonttityömaan ihan vaan kettuillakseen, jos vuokra sattuu yhden kerran tulemaan muutaman päivän myöhässä. Hyi h****ti, mikä ihmissaasta.

Menkää hyvät ihmiset aina vuokralle vain yrityksille, on molemmille osapuolille helpompaa.

No hänen asenne oli mitä oli, mut älä anna sen leimata meit kaikkii 😊 Kyllä mä neuvottelen ja joustan ja keittiönkin päivitin yhteisymmärryksessä, vuokralainenkin tykkäsi. Annoin alennusta siinä kuussa ihan periaatteesta. Kun itse joustaa ja kuuntelee ja toimii nopsaan jos jotain hajoaa ja pitää vuokran reiluna ni vuokralaiset viihtyy pitkään ja tykkää. Se on win-win. Ei kaikki olla pahoi, aika kilttei iso osa 😊

Ap, tuu kertomaan sit miten sun asia järjestyi eli ymmärtääkö vuokranantaja nyt että asia ei ole sellainen, että se ois sun vika tai sun pitäs tehdä jotain toisin.

Vierailija
62/66 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koittaisin antaa vuokranantajallekin ymmärrystä tässä asiassa. Yhtiövastikkeet kun pitää oikeasti maksaa ajallaan ja jos on vaikka perhettä ja velkoja, niin kyllähän se vaikeuttaa jos vuokralaisen rahat eivät ole ajallaan tilillä.

Voisitko koittaa maksaa vaikka seuraavan kuun vuokran etukäteen kun saat rahaa? Näin sinulle jää joka kuukausi pelivaraa ja vuokranantajakin saa rahansa. Kyllä minä koittaisin maksaa vuokran jo 2. päivä, varsinkin jos se on se alkuperäinen maksupäivä ja vuokranantaja on hyvää hyvyyttään sitä sinua varten myöhäistänyt. Kuinka suuresta summasta on kyse? Jos on normaali edullinen yksiö, niin en usko että se about. 300€ sinun talouttasi kaataa.

Miksi se vuokranantaja ei voi maksaa vastikkeitaan etukäteen edellisen kuun vuokranmaksusta? Hänhän kuitenkin varmasti perii vuokraa ainakin kaksinkertaisen vastikkeen verran, eli hänellä pitäisi joka kuu jäädä ap:n maksamasta vuokrasta rahaa yli.

Vuokrasta maksetaan myös veroa joten rahaa ei jää niin paljon yli kuin lasket. Mutta olen samaa mieltä että vuokranantajan pitää itse keikauttaa oma maksuaikataulunsa niin että ylimääräistä rahaa on ja saa vastikkeen maksettua. Tosin kyse ei välttämättä ole rahapulasta vaan periaatteesta. Haluaa että vuokra-asunto ns. elättää itse itsensä.

Jos menee veroa, niin silloin vuokra on kuitenkin vastiketta suurempi.

Veroa maksetaan vain voitosta ja oletettavasti vuokran suuruus on 2-3 kertaa vastikkeen määrä. Jos vastike on 200€ ja vuokra 500€, niin voittoa tulee 300€, josta veroa 90€, eli tilille jäisi joka kuukausi vastikkeen ja veron jälkeen 210€.

Oletettavasti vuokraisäntä on tyhjätasku tai/ja sitten vuokra-asunto on hankittu lainarahalla.

Vuokranantaja voi hakea pankista pienen lainan jolla saa vuokran ja vastikkeen oikeaan sykliin, jos ei muka muuten onnistu. Eikä taloyhtiö siitä mitään numeroa tee jos vuokraisäntä maksaa vastikkeen säännöllisesti pari päivää myöhässä. Taloyhtiöissä on helposti muutamia asukkaita joilla on jatkuvasti parin kuukauden vastikkeet rästissä.

Vuokratulosta ei ole ennakonpidätystä, joten maksettavat verot joutuu maksamaan ennakkoverona.

No joo. meni vähän ohi aiheen nyt.

https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Liikkeen_ja_ammati…

Mulla ei ole ennakonkantoa, vaan verotetaan palkkatuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisitko esim. vanhemmiltasi yhden kuun vuokran verran lainaa? Silloin voisit maksaa vuokran jo ennen tukierojen kilahtamista tilillesi. Sitten joko maksat sen 1kk vuokran pikkuhiljaa takaisin vanhemmillesi tai vanhempasi lahjoittavat kumpikin sinulle nimellisesti 111€/kk kunnes "laina" on kuitattu

Vanhempien maksama vuokra voidaan katsoa tuloksi eikä tukieuroja enää kilahda tilille.

Vierailija
64/66 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis opiskelija ja asun vuokralla. Asunto on lähellä koulua ja edullinen, en voi mitenkään menettää tätä asuntoa.

Alkuperäinen vuokranmaksupäivä oli 2. päivä, mutta koska saan tuet vasta 4. päivä, vuorkanantaja suostui siirtämään maksupäivän siihen. Alku meni hyvin, ei mitään valitusta.

Sitten vuokranantaja vaihtoi kai pankkia (?) koska ongelmat alkoivat. Koska meillä on eri pankit, raha siirtyy hänen tililleen vasta 5. tai jopa 6. päivä vaikka sen ajallaan maksaisin... :/

Vuokranantaja on soittanut vihaisena, että minun pitää hoitaa maksut ajallaan. Sanoin että maksan kyllä aina 4. päivä, mutta jostain syystä raha liikkuu hitaasti. Tiuskaisi, että minun pitää itse hoitaa tämä kuntoon. Hän maksaa yhtiövastikkeen 4. päivä, eikä halua maksaa sitä "omilla rahoillaan"

Mitä ihmettä minä teen? En voi maksaa vuokraa 2. päivä, koska ei yksinkertaisesti ole rahaa tuolloin. Pitääkö minun oikeasti vaihtaa pankkia tämän takia?

Pistää silmään tuo "Sitten vuokranantaja vaihtoi kai pankkia (?) koska ongelmat alkoivat." Miten et voi tietää vaihtuiko pankki? Jos maksat samalle tilille vuokrasi kuin aiemminki, on pankkikin sama. Jos Vuokranantaja on ilmoittanut uuden pankkitilinumeron, on pankkikin vaihtunut.

OHIS

Vierailija
65/66 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisitko esim. vanhemmiltasi yhden kuun vuokran verran lainaa? Silloin voisit maksaa vuokran jo ennen tukierojen kilahtamista tilillesi. Sitten joko maksat sen 1kk vuokran pikkuhiljaa takaisin vanhemmillesi tai vanhempasi lahjoittavat kumpikin sinulle nimellisesti 111€/kk kunnes "laina" on kuitattu

Vanhempien maksama vuokra voidaan katsoa tuloksi eikä tukieuroja enää kilahda tilille.

Paitsi, että opintotukea nostavan tilitietoja ei seurata. Opintotukeen on oikeutettu jokainen päätoiminen opiskelija, vaikka hänen vanhempansa maksaisivat kaikki vuokransa ja ruokansa ja kaikki laskunsa.

Vierailija
66/66 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan omistamani asunnon vastikkeen 5. päivä ja minulle on ihan se ja sama, onko vuokralainen siihen mennessä maksanut vuokraa. Mutta sinä päivänä, kun se vuokra tulee tililleni vasta 10. päivä, niin ilmoitan vuokralaiselle kirjallisesti, että asuntoon on tulossa keittiöremontti. Ei niin iso, että minun pitäsi antaa alennusta vuokrasta, mutta niin iso, että sen ansiosta asuminen ei ole pariin viikkoon kivaa ja mukavaa. Asukkaalla on 6 kk aikaa muuttaa pois tai hyväksyä se, että kämpässä ravaa 3 vko ajan erilaista remonttimiestä.

Oletpa alhainen ihminen. Toivottavasti joku vuokralaisistasi laittaa kämppäsi keittiörempan tarpeeseen jossain vaiheessa ja katoaa sitten persaukisena.

Minulla oli vuokralainen, joka ajatteli juuri noin. Jätti asunnon remppakuntoon ja oikeus päätti, että kyllä hänen tulee se korjaaminen maksaa. Ei ole tuloja, nauroi vuokralainen. Mutta sitten hänen isänsä kuoli eikä vuokralainen tajunnut, että ulosotto käy käsiksi perintörahoihin. Niin sain 7000 e ja vuokralainen jäi ilman rahoja, joille oli jo keksinyt monta mukavaa kohdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi