Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 33-vuotias ja peilistä katsoo väsähtänyt ja elähtänyt eukko. Miten teen muodonmuutoksen huolitelluksi ja tyylikkääksi leidiksi?

Vierailija
28.12.2016 |

Syvä huokaus. Olin nuorempana superkaunis, välillä sai ihan potkia miehiä pois farkunlahkeesta roikkumasta. Sitten tuli elämä, opiskelut, työt. Nyt olen tilanteessa, jossa tuo kaikki on taaksejäänyttä ja arjen stressi sekä ikä on vienyt mennessään niin kuulaan ihon kuin sen nuoruuden hehkunkin. Mitä tässä on tehtävissä?

Minulla on kivoja vaatteita ja kauniita kenkiä kaapit täynnä mutta aamuisin väsyneenä laitan vain mukavaa päälle. Hiuksia, pitkiä ja ohuehkoja en jaksa laittaa ollenkaan. Kynsilakat lohkeilevat, sekaihoinen naama on näpyillä ja ryhti äärimmäisen huono. Olen laiha mutten atleetti, joten habitus in vähän anteeksipyytelevä. Tarvitsisin itsetuntomuodonmuutoksen ja jotain ulkoista buustia.

Millaiset ovat huolitellut ja tyylikkäät hiukset, meikki yms? Olen ihan hukassa ja peilistä kurkkaa säälittävä varjo entisestä. Vinkkejä? Olen valmis panostamaan ainakin muutamia satasia, jos nyt saisin taas elämänsyrjästä kiinni tällä osa-alueellla.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä, että susta tulee taas törkeän upea! Mitkä asiat ovat saaneet sinut ns. Kulahtamaan? Voiko niitä muuttaa? Ethän kärsi alakulosta/lievästä masennuksesta? Onko elämäniloa/halua kuitenkin? Burn outiin jne usein liittyy itsensä lievä laiminlyönti.

Vierailija
22/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen uusi tuote invisible illumination beauty serum. Kevyt, näyttää kun sinulla ei olisi mitään, mutta tasoittaa kauniin hehkun. Tämä jos et ole tottunut voiteisiin niin ei tunnu pakkelilta. Ostin itse ja olin positiivisesti yllättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiukset on ohuet, leikkauta niihin kiva lyhyempi malli ja laita vähän väriä. Ala käymään kampaajalla säännöllisesti.

Sori, mutta tämä on huono neuvo. Jos ihmiselle ei ole luontaista ravata "hoidoissa", niin sitä luonnetta on hyvin hankala, jos ei jopa mahdoton, muuttaa. Tuloksena yrityksestä on todennäköisesti vain hirveä juurikasvu ja muodostaan mennyt tyyli, kun se kerran kuussa kampaajalla juokseminen vain ei sovi luonteelle. Puhumattakaan siitä, että "kiva lyhempi malli" on jotain, mitä ei ole olemassakaan - ainakaan jos haluaa olla tyylikäs (nuorekas) leidi niinkuin ap:lla ilmeisesti oli tavoitteena. Lyhyt tukka on varmin tapa tehdä ulkonäöstään tanttatäti.

Suosittelen siis ihan tavallista pitkää tukkaa (esim. hartia/lapapituinen), joka on oman värinen ja "pese ja kampaa" -mallia. Sen ylläpitoon ei mene aikaa, se on parissa minuutissa menokunnossa ja ylläpidoksi riittää latvojen tasaus muutaman kerran vuodessa. Sopinee ap:n tyyliin ja elämäntapaan paremmin kuin jatkuvaa laittoa ja kampaajallakäyntiä vaativa tant.. anteeksi, "kiva" lyhyt malli.

Paitsi että aloittaja nimenomaan halusi muuttaa tyylinsä. Eikö se ollut tässä se idea? Hiuksista ei vain saa huolitellun näköisiä ilman aikaa ja vaivaa, oli malli mikä tahansa.

siinä vaan mennään samalla lailla pieleen kuin telkkarin muutosohjelmissa, joissa kulahtaneelle kotiäidille laitetaan jalkaan piikkikorot ja minihame, ja naamaan tunnin maalaus. Kivoja ideoita ja isoja muutoksia, mutta kun ne eivät vaan käytännössä toimi jos muutos on liian iso(a vaivaa vaativa). Ihminen vaan lannistuu kun ei onnistukaan muuttamaan täysin omaa käytöstään, ja luisuu takaisin vanhaan. Siksi omaan luonteeseen sopivat pienemmät muutokset ovat pitkällä tähtäimellä tehokkaampia, ja pysyvämpiä.

Vierailija
24/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaa hyvään ihonpuhdistustuotteeseen ja antikomedogeeniseen kosteusvoiteeseen, jos mustapäät ja epäpuhtaudet on ongelma. Itselleni toimii edullinen Garnier 3in1 kuorintanaamio/puhdistus, saman merkin epäpuhtauksia poistava kasvovesi ja Humektan-kosteusvoide.

Kaunista väriä ja hehkua iholle saat esim. ACOn Sunkissed- päivettävällä voiteella.

Jos budjetti sallii, käy kestopigmentoimassa kulmakarvat! Ehkä ripsienpidennykset tai ripsien kestoväri? Sitten on kasvot aina ryhdikkään näköiset vaikkei meikkaisi.

Hampaiden kunto, siisteys ja valkoisuus vaikuttaa myös ulkoasuun.

Ryhti!! Itselläkin on tsempattavaa tässä asiassa.

Hymy!! Positiivisuus kaunistaa ja piristää.

Vierailija
25/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiukset on ohuet, leikkauta niihin kiva lyhyempi malli ja laita vähän väriä. Ala käymään kampaajalla säännöllisesti.

Sori, mutta tämä on huono neuvo. Jos ihmiselle ei ole luontaista ravata "hoidoissa", niin sitä luonnetta on hyvin hankala, jos ei jopa mahdoton, muuttaa. Tuloksena yrityksestä on todennäköisesti vain hirveä juurikasvu ja muodostaan mennyt tyyli, kun se kerran kuussa kampaajalla juokseminen vain ei sovi luonteelle. Puhumattakaan siitä, että "kiva lyhempi malli" on jotain, mitä ei ole olemassakaan - ainakaan jos haluaa olla tyylikäs (nuorekas) leidi niinkuin ap:lla ilmeisesti oli tavoitteena. Lyhyt tukka on varmin tapa tehdä ulkonäöstään tanttatäti.

Suosittelen siis ihan tavallista pitkää tukkaa (esim. hartia/lapapituinen), joka on oman värinen ja "pese ja kampaa" -mallia. Sen ylläpitoon ei mene aikaa, se on parissa minuutissa menokunnossa ja ylläpidoksi riittää latvojen tasaus muutaman kerran vuodessa. Sopinee ap:n tyyliin ja elämäntapaan paremmin kuin jatkuvaa laittoa ja kampaajallakäyntiä vaativa tant.. anteeksi, "kiva" lyhyt malli.

Paitsi että aloittaja nimenomaan halusi muuttaa tyylinsä. Eikö se ollut tässä se idea? Hiuksista ei vain saa huolitellun näköisiä ilman aikaa ja vaivaa, oli malli mikä tahansa.

siinä vaan mennään samalla lailla pieleen kuin telkkarin muutosohjelmissa, joissa kulahtaneelle kotiäidille laitetaan jalkaan piikkikorot ja minihame, ja naamaan tunnin maalaus. Kivoja ideoita ja isoja muutoksia, mutta kun ne eivät vaan käytännössä toimi jos muutos on liian iso(a vaivaa vaativa). Ihminen vaan lannistuu kun ei onnistukaan muuttamaan täysin omaa käytöstään, ja luisuu takaisin vanhaan. Siksi omaan luonteeseen sopivat pienemmät muutokset ovat pitkällä tähtäimellä tehokkaampia, ja pysyvämpiä.

Riippuu tietysti täysin aloittajan omasta motivaatiosta.

Vierailija
26/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tee style board itsellesi! Mikä tyyli kolahtaa, miltä haluat näyttää? Itse saatan napata vaikka kesken tv-sarjan kuvan kivasta asukokonaisuudesta ja poimin siitä arkeeni sopivat jutut.

Vierailija
27/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla pieniä lapsia? Itse huomasin, että siinä elämänvaiheessa näytin todella väsyneeltä ja elähtäneeltä. Kun lapset kasvoivat, myös ulkonäköni parani :D Imetys laittoi hiukset karmeaan kuntoon! Eihän sitä nuoruutta takaisin saa, mutta kyllä esimerkiksi nelikymppinen nainen voi näyttää todella kauniilta!

Vierailija
28/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkkejä, kiitos! Sen verran lisään, että ruokavalio on suht kunnossa, en syö juurikaan sokeria (en syö lainkaan karkkia tai suklaata), käytän alkoholia melko vähän ja vitskuja otan purkista ja yritän syödä funktionaalisesti mm. marjoja ja rasvoja, jotta ne vaikuttaisivat myös ihoon. Elämänrytmi on tosi säännöllinen nukkumisen suhteen.

Liikkua voisin enemmän. Jotenkin se on aina tuntunut vastenmieliseltä ja olen yrittänyt satoja kertoja löytää sitä The Lajia, josta nauttisin mutta ei sellaista ole. Kuntosali on ihan ok, tällä hetkellä käyn siellä joskus ja jouluna. Parhaimmillaan ehkä kerran viikossa. Kävelen päivittäin paljon. Mutta tämä on tosiaan tärkeä parantamisen kohde.

En leikkaa tätitukkaa vaikka maksettaisiin. Hiukset ovat muuten ihan ok mutta vaativat aina laittamista kun ovat laineikkaat ja osin tikkusuorat ja ohuet muttei mikään hiirenhäntä kuitenkaan. Ne on siis aina kiharrettava tai suoritettava, jotta edes etäisesti näytän huolitellulta. Iho on jotenkin muuttunut viime vuosien aikana ja kaipaisin tosi kipeästi apua sen hoidossa. Teen säännöllisesti jotain kotihoitoja mutta eivät auta. Naama huutaa meikkiä mutta tässä kohtaa laiskottaa. Verisuonet näkyvät läpi ihosta, keskiosa on punainen, silmänaluset ovat tummat, kulmat ovat harvat ja mustapäitä riittää. Jos haluan ihosta nätin joudun meikkaamaan reilusti ja sitten taas inhoan liian paksua pakkelia. Haluaisin niin näyttää effortless chicilta, jos ymmärrätte mitä haen.

Ja sinulle, joka sanoi, että sitä miestä harmittaisi joka olisi minut saanut. No, eipä ole tuo ihminen valittanut koskaan, kehuu edelleen 14 vuoden yhdessäolon jälkeenkin. Ja eivätpä miehetkään välty rupsahtamiselta ;)

Ap

Miehillä se rupsahtaminen tapahtuu myöhemmin ja vähäisempänä. 

Vierailija
29/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kauneus mistään purkista tule. Itse ylipainoisena 43 v. saan aina vaan kommentteja miehiltä, ilman meikkiä, farkut ja toppatakki. Pitkä paksu luonnonvaalea tukka kai miesten mieleen sitten.

Mäkin haaveilen huolitellusta lookista, mutta elämänarvot nyt jotain aivan muuta kuin 20 v. Mikään status ym. ei jaksa kiinnostaa. Mielummin harpon kunnon tehoaskelia matalissa kengissä kuin kärsin sipsutellen korkkareissa.

Vierailija
30/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa teetkin, ÄLÄ leikkauta "sähäkkää/napakkaa/räväkkää" tukkaa. Siis juuri sellaista, millä aina pilataan ihmisten hiukset näissä muodonmuutos-ohjelmissa.

Vierailija
31/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satsaa hyvään ihonpuhdistustuotteeseen ja antikomedogeeniseen kosteusvoiteeseen, jos mustapäät ja epäpuhtaudet on ongelma. Itselleni toimii edullinen Garnier 3in1 kuorintanaamio/puhdistus, saman merkin epäpuhtauksia poistava kasvovesi ja Humektan-kosteusvoide.

Kaunista väriä ja hehkua iholle saat esim. ACOn Sunkissed- päivettävällä voiteella.

Jos budjetti sallii, käy kestopigmentoimassa kulmakarvat! Ehkä ripsienpidennykset tai ripsien kestoväri? Sitten on kasvot aina ryhdikkään näköiset vaikkei meikkaisi.

Hampaiden kunto, siisteys ja valkoisuus vaikuttaa myös ulkoasuun.

Ryhti!! Itselläkin on tsempattavaa tässä asiassa.

Hymy!! Positiivisuus kaunistaa ja piristää.

Voi luoja, en suosittele kestopigmentointia kenellekään! Ihan kammottavan näköisiä!!!

Vierailija
32/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mulla on samantyylinen hiuslaatu kuin sinulla. Ja neuvoni on, että älä yritä muuttaa lehmää hevoseksi. Ts. jos hiuksesi eivät ole "siistit" kuin hirveällä laitolla, niin miksi turhaan yrittää? Pidä niitä kiinni, tai laita yöksi sotkunutturalle ja anna olla harkitusti pörröiset! Jos hiuslaatu ei ole tasaisen sileä tai selkeän kihara, niin älä yritä muuttaa sitä sellaiseksi (jos et oikeasti nauti hiusten väkertämisestä). Vähentää huomattavasti stressiä kun lopettaa vastavirtaan uimisen :). Itselläni tyyli on yleensä: pesun jälkeen harjaus, hieman kosteana yöksi nutturalle. Seuraavana päivänä sotkuisen kihara tukka, ja tokana päivänä tiukalla ponihännällä. Aikaa menee ehkä minuutti per päivä, ja kuitenkin on hyvän (vaikkei "siistin suora") näköinen tukka.

Minä lähtisin myös tälle linjalle. Kokeile vaikka suolasuihketta, jolla saa lisää pörheyttä hiuksiin. Omaksut luonnollisen surffilainelookin:

http://hairstyles-galaxy.com/wp-content/uploads/2014/03/beachy-waves.jpg

Vierailija
33/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon vettä, kahdeksan lasillista päivässä on hyvä. Kannattaa pitää vesipulloa mukana töissä ja hörppiä siitä pitkin päivää.

Kuori kasvot ja käytä hyvää kosteutus -ja silmänympärysvoidetta.

Nuku tarpeeksi.

Liiku edes vähän.

Vierailija
34/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

CC tai BB voidetta suosittelen, mut yritä kattoo et se on oikeesti semi kevyt eikä meikkimäinen. Parhaassa tapauksessa sen voi levittää kasvoille samanlailla kun rasvan. Bodyshopista saa 8eurolla sellasen naamaharjan, jolla saa naaman kyllä aivan uuteen uskoon aina kun sitä tarvitsee, valitse siihen mukaan vaan joku sulle sopiva puhdistustuote niihin mustapäihin. Ja jos yhtään jaksat panostaa  meikkiin niin aurinkopuuteri / contour, KULMAKARVAT ja ripsari tekee ihmeitä. Ripsiväri saattaa tuntua oudolta jos ei oo pitkään aikaan käyttänyt, mutta silmiä kirkastavan lookin saa kun laittaa ripsaria vaan "latvoihin" ja jättää ihan ihan tyven värjäämättä. 

Plussana vielä jos jaksaa, niin vaaleampi luomiväri sormella sipaistuna luomiin ja silmän sisäkulmaan piristää katsetta valtavasti. 

Vierailija
35/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin on käyttää poninhäntää, mutta laita se keskelle päätä. Ei liian ylös eikä liian alas. Ohuita hiuksia voit tupeerata ennen ponnarin laittoa siitä päältä silleen, että näyttää vähän kuohkeammalta.

Kulmakarvat: siipimalli nuorentaa. Nyppimättömät vanhentaa. Ja kulmaväriä esim. Lumenen kulmakarvavärin avulla. Semmoinen nestemäinen jota levitetään ripsarimalliharjalla. Hillitysti!

Kädet ja jalat: raspaa kantapäät kerran viikossa saunan yhteydessä ja pidä kynnet lyhyenä. Myös sormien kynnet.

Jos et jaksa hirveästi meikata, laitata ripsienpidennykset. En tiedä huoltoväliä, mutta silloin ei tarvi muuta meikkiä ku sipaista peitepuikolla näppyihin, valokynällä silmänalusiin ja aurinkopuuteria poskille, nenälle ja otsalle. Googlaa vaikka ohjeita.

Vaatetus: hoikalle sopivia vaatteita on pilvin pimein. Perusvarustus: valkoinen kauluspaita, musta bleiseri, kynähame, mustat housut, tummansiniset istuvat farkut, mustat klassiset korkokengät, nättejä puseroja ja toppeja, hyvin istuvia neuletakkeja (ei pussimaisia). Tietysti rokimpi tyyppi valitsee rokimman tyylin jne :)

Hajuvesi: klassinen hyvä tuoksu Clinique Happy.

Käsilaukku: musta toimii aina.

Korut: less is more. Joko kaulakoru tai korvikset, ei molempia. Tulee helposti sekava tyyli.

Vierailija
36/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niim tuohon kestovärjäykseen sen verran, että jos itsellä olusi varaa, laittattaisin eye-liner rajauksen yläluomelle. Ei muuta.

Vierailija
37/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas! Mulla on meikkejä pilvin pimein, noita bb- ja cc-voiteita käytänkin mutta katson ihoani ja naamaani niin kriittisesti että näen vain peitettävää ja vähäinenkin kerros näyttää mun näppyisellä iholla pakkelilta. Jos laitan ripsaria, on pakko laittaa myös luomiväriä luomien suonikkuuden vuoksi. Ripsiväri on kyllä suuri tekijä ja aina kun viitsin laittaa (eniten tuossa ärsyttää se poistamisvaihe) niin ilme on kyllä parempi. Eli on se otettava käyttöön.

En ole mikään bleiserihenkinen pukeutuja, vaan tykkäisin yhdistää klassisuutta ja rentoa yhteen. En vain osaa. Vaikka olen pitkä ja laiha niin katson olemustani niin kriittisesti ettei mikään tunnu näyttävän hyvältä. En osaa käyttää värejä tai yhdistellä mielenkiintoisesti mitään. Tosin eniten pidänkin neutraaleista väreistä enkä kuoseista. Kivoja paitapuseroita ja farkkuja on vaatehuone pullollaan. Kun vaan jotenkin oppisi käyttämään niitä ja näkemään itsensä kauniina.

Haluaisin mennä nyt kampaajalle, kosmetologille ja ottamaan vaikka shellacit kynsiin. Kun vaan tietäisi mitä sieltä kosmetologilta hakisin ja millainen tukka olisi paras. Nyt se on vyötärölle, oma väri ja vähän raitoja. On niin mitäänsanomaton että.

Ja se ryhti. Voisin mennä hierontaan ja yrittää jumpata olemuksen vähän ryhdikkäämmäksi. Helpommin sanottu kuin tehty. Olen niin huono käyttämään mitään palveluita monien koettujen pettymysten vuoksi.

Hampaatkin ovat suorat ja valkaistut.

Äh, itsetunto on niin maassa.

Ap

Vierailija
38/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakorkoisia kenkiä en laittaisi jos en ole tottunut, yleensä en mitään kovin uudenlaista en tehostavaa.

Jumppa, ulkoilu, muutamat piristävät jutut.  En yrittäisi näyttää muuta kuin omalta itseltäni.

Rento pukeutuminen jees, joskus on kiva nähdä tyylikkäitä ihmisiä arkenakin.

Kasvohoito, höyrytys, käy kotonakin.

Vierailija
39/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on itse pakko jakaa oma meikkivinkki tuohon huoliteltuun ihoon. Olen vuosikaudet ollut rakastunut Cliniquen Anti Blemish Solutions-meikkivoiteeseen. Se hoitaa ihoa samalla kun se peittää punaisuutta. Sillä saa todella kauniin pohjan helposti ja ilman että näyttää liian pakkeloidulta. Oma ihoni voi paljon paremmin niinä päivinä kun minulla on meikkiä. Ja hintaa on sen 30€ ja risat, eli ei ole paljon kalliimpaa kuin joku L'Oréal.

Aikamoinen mainospuhe. :D

Vierailija
40/64 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso esim halens.com. kivoja tyylejä :)