Mikä mielenterveyden häiriö mulla on? Olen vihainen ja katkera!
Mikä mua vaivaa?
Vihaan lähipiirini (eli lähinnä lapsuudenperhe) ihmisiä. Koen että he ovat jättäneet minut vaikeassa elämäntilanteessa ilman apua, koen ettei kukaan välitä mitä minulle ja lapsilleni käy.
Naapuri ärsyttää, en halua olla tekemisissä,olen kateellinen koska heillä on siisti koti ja pihat kunnossa ja lastenhoitoapua mielin määrin tarjolla.
Koen itseni tosi yksinäiseksi. Mietin mikä minussa on vialla kun kukaan ei halua viettää minun seurassa aikaa. Tosiasiassa ihan näin ei ole, tajuan sen itsekin. Minua on pyydetty kyllä menoihin, ja on muutamia paikkoja joissa voin kyläillä lasten kanssa tai ilman heitä. Lasten saamisen myötä olen saanut uusia tuttavia. Parhaat ystävät asuvat eri puolella maata.
Ihmiset jotka eivät ole niin lähellä, heitä en vihaa, haluan tutustua uusiin ihmisiin. Haluan ystäviä.
Kommentit (9)
Eivät kaikki negatiiviset tunteet ole mielenterveyden häiriöitä, vaikka palstoilla halutaan niin uskotellakin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki negatiiviset tunteet ole mielenterveyden häiriöitä, vaikka palstoilla halutaan niin uskotellakin.
No mutta onko nämä ajatukset enää normaaleja?
Ap
Minäkö tämän kirjoitin?? Niin tutulta kuulostaa.
Jos lähipiiri on jättänyt sinut pulaan, ei siinä hyvin rakastavia tunteita mieleen tule.
Millä logiikalla ap:n ongelmassa olisi kyse mielenterveydenhäiriöstä eli mielisairaudesta? Jos minun mieheni ottaa avioeron minusta ja menen siitä surulliseksi, huonotuuliseksi, vihaiseksi enkä pysty käymään töissä, onko avioero sairaus? Ei, vaan avioero on elämäntapahtuma, joka on aiheuttanut minussa täysin asiaankuuluvia tunnetiloja ja ajatuksia.
Kuka hemmetti on keksinyt tämän medikalisoinnin? Joka asia on "sairautta".
No ainakin hyvin yksin se on jättänyt, kahden pienen lapsen kanssa, mieheni ollessa muualla töissä.
Ap
Miten tästä pääsee yli?
Näistä vihaisista ajatuksista, jotka vaikuttavat jo suhteeseeeni lapsiin :(
Ap
Ongelmasi on todennäköisesti se, että elät jollakin tavalla omien arvojesi vastaisesti. Olet ehkä itse yhteisöllisempi ja avuliaampi ihminen kuin oman lähipiirisi ihmiset, joten teillä ei kohtaa kemiat eikä tarpeet. Helppo sanoa, mutta ehkä sinun kannattaisi etsiä sellainen yhteisö, jonka jäsenet jakavat arvosi. Se voisi olla vaikka kommuuni tai uskonnollinen/filosofinen yhteisö.
up