Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mykkäkoulu, ärsyttävä tapa "riidellä"

Vierailija
26.12.2016 |

Mieheni käyttää tuota todella usein ainoana tapana hoitaa erimielisyyksiä.
Nyt kun lapsemme on teini-iässä, ja erimielisyyksiä tulee, huomaan, että hän käyttää sitä myös isän ja lapsen välisissä erimielisyyksien "hoitamisessa"
Mun puheet ja asiaan puuttumiset eivät auta, hän pitää vaan sitten mulle sitä mykkäkoulua, kun mainitsen asiasta..
En oikeasti kohta enää kestä. Lapset oppivat ärsyttävän tavan jättää ongelmat hoitamatta...
Mitä ihmettä tuon kanssa teen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillekö on sattunut ainoa tuota laatua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa muuta ongelmaa ole, kuin että sinä haluat sanella milloin ja miten ongelmia käsitellään. Miehellä on siitä eri näkemys, mutta et pysty mitenkään pakottamaan häntä toimimaan kuten haluat. Koet asian ärsyttävänä, koska ongelmia ei käsitellä sillä tyylillä kuin sinä haluat. Tilannetta voisi auttaa, jos hyväksyisit sen ettet voi yksin määrittää mistä keskustelette, milloin ja miten, vaan miehellä on siihen yhtä suuri oikeus.

Vierailija
4/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on vallankäyttöä.

Vierailija
5/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on vallankäyttöä.

Vallankäyttöä sekin on, että vaatii että riidat on käytävä niin kuin minulle sopii.

Vierailija
6/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nrolle3  Joo, mutta mykkäkoulua pitävä päättää asioiden hoitamisen ajankohdan diktaattorimaisesti yksin. Eli hän toimii myös siten, mistä ap:tä syytät.

Parin pitäisi sopia kompromissiratkaisu ristiriitatilanteiden hoitamiseen esim. että selvittävät asian vaikkapa 30 minuutin päästä tai esim. tunnin päästä, huvitti tai ei.

Vierailija
7/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimiehen mykkäkoulu?

Vierailija
8/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa muuta ongelmaa ole, kuin että sinä haluat sanella milloin ja miten ongelmia käsitellään. Miehellä on siitä eri näkemys, mutta et pysty mitenkään pakottamaan häntä toimimaan kuten haluat. Koet asian ärsyttävänä, koska ongelmia ei käsitellä sillä tyylillä kuin sinä haluat. Tilannetta voisi auttaa, jos hyväksyisit sen ettet voi yksin määrittää mistä keskustelette, milloin ja miten, vaan miehellä on siihen yhtä suuri oikeus.

Kyllä, olen tuotakin miettinyt mutta mies ei keslustele ongelmista koskaan. Mököttää niin kauan, että asia unohtuu tai laimenee. Eli ei keskustella. Nuorten kanssa on minusta tärkeää, että asiat käydän läpi. Ei voi olla niin, että ongelmat voidaan vaan unohtaa?

Vierailija
9/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen tuotakin miettinyt mutta mies ei keslustele ongelmista koskaan. Mököttää niin kauan, että asia unohtuu tai laimenee. Eli ei keskustella. Nuorten kanssa on minusta tärkeää, että asiat käydän läpi. Ei voi olla niin, että ongelmat voidaan vaan unohtaa?

Minulla oli tuollainen mies. Mykkäkoulut myös kävivät pidemmiksi joka kerta, lopulta kuukausia. Erosin ja jätin murjottamaan keskenään. 

Vierailija
10/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riita päällä, niin miten monta erilaista ratkaisutapaa ja ajankohtaa sillä sitten muka voi olla? Riita ratkaistaan tietysti keskustelemalla niin pian kuin mahdollista (tietysti rauhoittumiseen voi ottaa pienen aikalisän). En ymmärrä, miten kukaan voi ihan tosissaan sanoa, että olisi ihan yhtä oikea tapa ratkaista riita vain lakaisemalla se maton alle parin kolmen päivän mykkäkoulun jälkeen.

Vierailija
11/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nrolle3  Joo, mutta mykkäkoulua pitävä päättää asioiden hoitamisen ajankohdan diktaattorimaisesti yksin. Eli hän toimii myös siten, mistä ap:tä syytät.

Parin pitäisi sopia kompromissiratkaisu ristiriitatilanteiden hoitamiseen esim. että selvittävät asian vaikkapa 30 minuutin päästä tai esim. tunnin päästä, huvitti tai ei.

Pari voi olla eri mieltä asioista ja mies hyväksyy tämän ja ymmärtää että asiasta on turha riidellä. Ei ole pakko joka asiasta olla yhteistä kantaa.

Vierailija
12/12 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni käyttää tuota todella usein ainoana tapana hoitaa erimielisyyksiä.

Nyt kun lapsemme on teini-iässä, ja erimielisyyksiä tulee, huomaan, että hän käyttää sitä myös isän ja lapsen välisissä erimielisyyksien "hoitamisessa"

Mun puheet ja asiaan puuttumiset eivät auta, hän pitää vaan sitten mulle sitä mykkäkoulua, kun mainitsen asiasta..

En oikeasti kohta enää kestä. Lapset oppivat ärsyttävän tavan jättää ongelmat hoitamatta...

Mitä ihmettä tuon kanssa teen?

Kerro joku asia mistä miehesi ei halua keskustella?

Tulee mieleen että vaadit että miehesi kertoo olevansa samaa mieltä kanssasi ja tämän takia haluat keskustella asiasta. Koska mies tietää tämän vaatimuksesi niin miksi hän keskustelisi kanssasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme