Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teille ikinä paha mieli av:n yleisen ilmapiirin vuoksi?

Vierailija
26.12.2016 |

Ymmärrän kyllä että ihmiset haluaa olla vähän keljumpia anonyyminä kuin normaalielämässä, mutta olen huomannut että se vaikuttaa, ainakin itseeni, joskus paljonkin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä. Ihmetyttää miten paljon vihaa ja katkeruutta ihmisillä on. Se järjetön negaitivisuus ja muiden haukkuminen, ilkeys on ihan hirveetä. Kyllä sitä välillä miettii, että ajatteleeko kaikki päällepäin mukavat ihmiset oikeesti näin...Toisaalta hyvä jos tämä palsta säästää oikean elämän aggressioita. Osa saa selvästi iloa siitä että onnistuu loukkaamaan muita. Jotenkin tuntuu oudolta, että näiden avausten takana on todennäköisetsi aikuisia ja perheellisiä naisia. Huh huh. Jotenkin en jaksa uskoa, että joku keski-ikäinen mies jaksaisi täällä tehtailla jotain avauksia....

Vierailija
22/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule paha mieli. Kun lukee näitä "turvakotiin jouluaatoksi" -tyylisiä kuvaelmia sitä joko naurattaa tai ainakin huokaisee helpotuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tietynlaisista jutuista esim. hyvin lapsivastaisista. Kuten jos 50 vastaajaa on sitä mieltä että lapsia ei sais viedä ollenkaan ruokakauppaan. Eikä työttömänäkään täällä mieli välttämättä kohennu, jos se on valmiiksi vähän maassa. Luonnekysymys tietenkin. Ei mun ois varmaan kantsinu ikinä aloittaakaan täällä roikkumista, mut ku koukuttaa.

Vierailija
24/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu. Tämä on vain keskustelupalsta.

Vierailija
25/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa se. Ja harvoin täältä mitään positiivista saa. Pitäisi pysyä poissa.

26/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin hyvin harvoin annan palstan juttujen vaikuttaa itseeni negatiivisesti, positiivisesti kyllä. Olen ollut tällä palstalla enemmän tai vähemmän 16 vuotta, eli siitä saakka kun ensimmäistäni aloin odottamaan ja palstasta on ollut lähinnä vain iloa. En oikeasti ymmärrä niitä ihmisiä, jotka antavat täällä olevien juttujen mennä niin syvälle itseensä, että pahoittavat niistä mielensä. Ehkä he ovat jotenkin herkkiä, mutta miten ihmeessä he pärjäävät normaalissa elämässä ja ihmisten kanssa yleensäkin, jos odottavat koko ajan vain prinsessan kohtelua?

En minä odota mitään prinsessan kohtelua, mutta kyse on sellaisesta asiasta kuin "naiivi realismi". Siinä, missä joku näkee täällä trolleja ja feikkejä, toinen näkee keskustelevia ihmisiä. Ymmärrän toki, että anonyyminä sitä tulee herkemmin sanottua pahaa, mitä omalla nimellään sanoisi. En kuitenkaan omaan käytökseeni ja lähiympäristööni perustuen ymmärrä sitä, että haukutaan toisia vain siksi että saataisiin jollekin paha mieli. 

Minä näen ensisijaisesti rehellisiä ihmisiä, jotka käyttävät palstaa siihen mihin minäkin, asioista mahdollisimman avoimeen keskusteluun. Se on minun todellisuuteni. Olen siis ilmiselvän naiivi ja sinisilmäinen. Mutta rehellisesti, on paljon kivampaa olla sinisilmäinen ja naiivi, kun nähdä trolleja ja valehtelijoita paikat pullollaan... Tai vielä pahempaa, näkee vain yhden ihmisen ja kuvittelee hänen olevan vastuussa ties mistä "trolleilusta", kuvittelee tämän vastaavan itse itselleen ja kuvittelee vielä tunnistavansa tämän henkilön julkisuudesta... Mitä sellaista näkevä henkilö itse oikein tekee?

Kyllä minun tulee joskus todella paha mieli. Niissä tilanteissa ei auta kuin laittaa ruksista sivu kiinni ja muistaa olla kiitollinen omasta elämästään.

Vierailija
27/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olen oppinut että määrättyjen omiaisuuksieni takia olen ihan arvoton tässä maailmassa.

Vierailija
28/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää tällä palstalla nuorten äitien (isien ? ) lompakkoloinen - nimittelyt ja asenteet.

Ja ihmetyttää, miten tämä sukupolvi voisi koskaan toimia esim. omaishoitajina omalle puolisolleen, lapsilleen tai vanhemmilleen. Koko ihmisarvo mitataan rahassa ja tuottavuudessa.

Tällainen asenne on itselleni täysin vieras, ja kertoo aikamme kovista arvoista.

T. 60- luvulla syntynyt äiti.

Vierailija
29/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule seisoskelemaan tunkiolle ja ala sitten valittamaan kuinka sonta haisee.

Vierailija
30/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen hoitoalan koulutuksen omaava pitkän linjan kotiäiti joka elää miehensä tuloilla. Suvakkikin vielä varmaan. Että juu, usein tekee hyvää palata palstalta oikeaan elämään jossa olemme aika onnellisia siitä millaisia valintoja olemme voineet tehdä ja mitä arvoja kannattaa. Ylipaino nyppii sielläkin mutta siitä ahdistuminen ei auta.

Vierailija
31/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee tietynlaisista jutuista esim. hyvin lapsivastaisista. Kuten jos 50 vastaajaa on sitä mieltä että lapsia ei sais viedä ollenkaan ruokakauppaan. Eikä työttömänäkään täällä mieli välttämättä kohennu, jos se on valmiiksi vähän maassa. Luonnekysymys tietenkin. Ei mun ois varmaan kantsinu ikinä aloittaakaan täällä roikkumista, mut ku koukuttaa.

Niitä nuolia saa taottua oman mielipiteensä tueksi sammuttamalla modeemin ja jatkamalla peukuttamista. 50 peukkuun riittää yksi vinksahtanut.

Vierailija
32/33 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Tällä palstalla olen tullut haukutuksi jokaisesta ominaisuudestani (koulutus, se että olen nainen, parisuhdestatus, harrastukset, mm. kaikki muut seikat...) niin moneen otteeseen näiden parin vuoden aikana, että itsetuntoni on oikeasti laskenut. Olen muutenkin pessimistisyyteen taipuvainen ihminen enkä osaa lähteä täältä pois vaikka täällä morkataan kaikkia muitakin.

Vierailija
33/33 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee. Tällä palstalla olen tullut haukutuksi jokaisesta ominaisuudestani (koulutus, se että olen nainen, parisuhdestatus, harrastukset, mm. kaikki muut seikat...) niin moneen otteeseen näiden parin vuoden aikana, että itsetuntoni on oikeasti laskenut. Olen muutenkin pessimistisyyteen taipuvainen ihminen enkä osaa lähteä täältä pois vaikka täällä morkataan kaikkia muitakin.

Nyt (näköjään ainakin) tiedät ongelmasi. (negative supporter) Siitä on hyvä lähteä korjaamaan muutakin elämääsi. Paska ei muutu muuksi näkökulmaakaan vaihtamalla eikä tarkasteluasenteen muuttamisestakaan ole apua. Olet ehkä oppinut kirjoittamaan ongelmistasi täällä ja kirjoitustaitosi on varmasti päivittäisessä harjoituksessa kehittynyt,mutta sen pidemmälle et voi täällä päästä. Henki on huono ja suurimmaksi osaksi se johtuu siitä ,että täällä kirjoitetaan ,(lähes kaikki kirjoittavat) ilman nimimerkkiäkään.Ilkeilylle ja negatiivisten tunteiden purkajille ovat aina portit apposen avoimina auki. Esim. se ikäerohullu kirjoittaa joka päivä. Jos tekisi sen edes jollain (rekisteröidyllä ) aina samalla nimimerkillä, niin hyvin pian loppuisi kenenkään vastaaminen niihin samoihin aloituksiin. Nyt hän voi tulla joka päivä 'uutena' ja aina alkaa sama keskustelu taas alusta.  Minä en enää kestä nähdä niitä samoja aloituksia, voin jo ihan fyysisesti pahoin kun niitä tuodaan silmieni eteen.

Kerron sinulle oman ratkaisuni. (Tee itse miten teet. )

Vuoden 2017 alusta av-palstan pakkomielteinen  vilkuilunikin jää pois elämästäni kokonaan.

Kaikki aika minkä sillä voitan kuuluu minulle ja sitä kautta perheelleni ja ystävilleni,harrastuksilleni ja vaikka sitten kissalleni ,mutta EI tälle palstalle, JOSSA SE MENEE TÄYSIN HUKKAAN. Kolme vuotta tätä riitti minulle. Kysy itseltäsi kumpaa saat täältä enemmän hyvää vaiko pahaa mieltä. Vain sinä tiedät vastauksen siihen. Voithan tietysti  vastata minullekin, jos haluat. Luen kyllä ja olen kiinnostunut vastauksestasi (niin kauan kuin täällä siis nämä pari päivää vielä olen) Opi olemaan rehellinen itsellesi,äläkä juokse karkuun omaa todellista elämääsi.