Ex miehen vanhemmat hylkäsivät psykoottisena
Ex meni ennen joulua psykoosiin. Hänen vanhempansa ensin riitelivät harhaisen ihmisen kanssa ja sitten hylkäsivät jouluksi. Olen hädissäni koittanut soitella koko joulun apuja, ollaan lasten kanssa viettämässä joulua kaukana. Uskomatonta miten voivat toimia noin.
Kommentit (10)
Ei ihme, että on psykoosissa kun tollaset vanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että on psykoosissa kun tollaset vanhemmat
No totta, tämä oli kyllä hyvin sanottu.
On ollut todella raskasta kun exän vanhemmat syyttävät vain muita mm minua hänen sairastumisestaan. Sain hänet aatonaattona päivystykseen mutta ei ottanut lääkkeitään. Tänään soitin ambulanssin paikalle. Pahin tilanne taitaa olla ohi, olen aivan väsynyt enkä tiedä kuka häntä voi vastaisuudessa auttaa. Mulla on ihan pienet lapset ja hänen vanhempansa nyt näin vaikeita.
ap
Nostelen vielä, josko olisi joku saman kokenut paikalla. Hankalaa, kun ex psykoosissa skarppaa aina hetkeksi, kun näkee hoitohenkilökuntaa ja sitten taas soittelee sekavia puheluita. Onneksi hänen vakipsykiatri avohoidossa tietää ja tuntee tilanteen.
No tota. Ihan ekana: exä ei ole sun vastuulla. Ei sun tarvi soitella ambulanssia ja murehtia. Olet tehnyt voitavasi. Näin se vaan menee.
Ap, olet ihana kun autat mutta olet ensisijaisesti vastuussa lapsistasi ja itsestäsi. Älä polta itseäsi loppuun stressaamalla exäsi hoidosta. On tosi vaikeaa suojella aikuista joka ei asu samassa taloudessa.
Kiitos kun vastaatte ja tuette. Varmaan ihan totta, hän ei ole mun vastuulla ja on hankalaa auttaa. Onneksi saan paljon apua vanhemmiltani.
Mutta hän on mun ihan pienten lasteni isä. Olen ihan kamalan surullinen lasten puolesta, toivon niin että hän kuntoutuisi. Ja vaikka ollaan erottu niin välitän hänestä paljon Ihmisenä.
Tämä joulu oli niin uskomaton, että kukaan ei uskoisi mitä hän toilaili. Kaikki soitot ja haahuilut ja viestit. Ihan kamalaa. Ja nyt on tosi pakkomielteinen mun suhteen, hän haluaisi palata yhteen ja koittaa mm houkutella mua tapaamisiin prepaid-liittymästä.
Voi ap. Se psykoosi voi uusia vielä monta kertaa vaikka söisi lääkkeitä koko ikänsä ja kävisi terapiassa. Parempi unohtaa hänet.
Vierailija kirjoitti:
Nostelen vielä, josko olisi joku saman kokenut paikalla. Hankalaa, kun ex psykoosissa skarppaa aina hetkeksi, kun näkee hoitohenkilökuntaa ja sitten taas soittelee sekavia puheluita. Onneksi hänen vakipsykiatri avohoidossa tietää ja tuntee tilanteen.
Miksi puutut toisten asioihn? Eikö sinun pitäisi olla tyytyväinen että pääsit hullusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap. Se psykoosi voi uusia vielä monta kertaa vaikka söisi lääkkeitä koko ikänsä ja kävisi terapiassa. Parempi unohtaa hänet.
No ette voi uskoa miten mielelläni unohtaisin. Mutta minun on oltava hänen kanssaan tekemisissä koska on yhteiset lapset. Raskasta on. Ja vielä hän asuu hyvin lähellä meitä mikä on pelottavaakin koska hänellä on tosiaan pakkomielle minusta.
ap
No mutta tuohan on ex. Ihan oikein sille sialle.