Miten saada mies ja hänen kamat ulos kämpästäni?
Poikaystävä teki kusisesti, pilasi joulumieleni ja jätti mut viimeviikon torstaina. Hän on asunut minun kämpässäni viitisen kuukautta kunnes päätti ettei suhteestamme tule mitään ja laittoi poikki. Hän ei ole kuitenkaan tehnyt elettäkään muuttaakseen täältä pois! Minä kyllä soitin vuokranantajalleni ja poistin hänet kirjoilta heti kun hän sanoi jättävänsä minut ja annoin hänelle joulun aikaa kerätä kamansa ja lähteä. Hän ei kuitenkaan ole tehnyt asialle yhtään mitään vaan hänen kamansa lojuvat vielä täällä. Hän ei edes ole antanut avainta minulle takaisin. Mitä minä voin tehdä tässä tilanteessa voinko minä vain heittää hänen kaikki kamat pihalle? Lukkosepän olen jo tilannut vaihtamaan uudet lukot.
Kommentit (58)
Minä heittäisin kamat pihalle. Nosta roskakatokseen ja laita tekstari että sieltä saa poimia.
Laita äijälle tekstari, jossa annat päivämäärän mihin mennessä tavarat on oltava haettu, tai ne löytyvät roskiksesta. Säästä viesti siltä varalta, että toinen yrittää myöhemmin väittää, ettet antanut aikaa hoitaa asiaa.
Kumman nimissä kämppä tai sen vuokrasopimus on?
Vierailija kirjoitti:
Laita äijälle tekstari, jossa annat päivämäärän mihin mennessä tavarat on oltava haettu, tai ne löytyvät roskiksesta. Säästä viesti siltä varalta, että toinen yrittää myöhemmin väittää, ettet antanut aikaa hoitaa asiaa.
Minä kyllä moneen kertaao oon sanonut miehelle että saa luvan kerätä kamansa ja lähteä välittömästi ja annoin hänelle aikaa joulun verran sen tehdä. Mutta eipä ottanut kuuleviin korviinsa sitä.
En tajua jos hän kerran halusi pisti poikki niin miksei olisi voinut tehdä asiasta helpompaa ja järjestää itselleen ja tavaroilleen uuden asunnon??
Kamat ulos vaan, kerran jo ilmoitit että joulun aikaa muuttaa pois. Lukkosepän olet tilannut, hyvä, hänellä voi olla kopio avaimesta vaikka sen yhden antaakin takaisin. Ota kuva kamasta kun ne on kämpän ulkopuolella ja lähetä kuva, tulee varmaankin nopsaa hakee pois. Jos rupee kiukuttekee niin poliisille voi soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kämppä on tosiaan ihan minun. Mies oli täällä kirjoilla kunnes hänen pistettyä poikki soitin vuokranantajalle ja poistin hänet kirjoilta.
Onko teillä kirjallinen vuokrasopimus? Mitä siinä sanotaan irtisanomisajasta? Aviopuolisolla on oikeus etsiä asunto ja etenkin, jos on ollut vuokralaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä on tosiaan ihan minun. Mies oli täällä kirjoilla kunnes hänen pistettyä poikki soitin vuokranantajalle ja poistin hänet kirjoilta.
Oletteko yhdessä allekirjoittaneet vuokrasopimuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä vuokranantajalle ilmoittamalla pysty saamaan miestä "kirjoilta". Ei hänellä ole asiassa mitään tekemistä, vaan väestöreksiteri on maistraatin juttu. Sinne sinä taas et voi omin päin mitään ilmoitella, vaan miehen täytyy se ilmoitus tehdä. Jos miehelle meinaat laillisen häädön saada, on se käräjäoikeudelta haettava ja siihen voi mennä puolisenkin vuotta.
Jos kerran olet jo monta kertaa sanonut, että jouluun asti on aikaa, niin se meni jo, kamat ulos! Ja tosiaan hyvä idea laittaa tuo kuva niistä kamoista pihalla, että tietää ettet vitsaile. Joskin mietin, olisiko syytä odottaa siihen lukkojen vaihtoon asti, meinaan onko riskiä, että mies tunkee suutuspäissään asuntoosi, kun näkee kamansa kadulla? Muista oma turvallisuus kuitenkin.
Jos annat vielä uuden "kamat haettava tähän mennessä"-päivän, älä anna uuden vuoden aattoa pidempään, vaikka mitä selityksiä kuulisit! Itse olin liian lempeä exäni häädössä, ja niitä kamoja olikin sitten kotonani vielä puolen vuoden päästä....
Jos mies on maksanut oman osansa vuokrasta joulukuulta niin sillä on oikeus pitää kamojaan siellä vähintään vikaan päivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Soitto paikalliselle liiviporukalle. Auttavat mielellään neitoa hädässä
Lukuunottamatta tilannetta että se hankala poikaystävä sattuu olemaan just siitä liiviporukasta.
Jos mies on väestörekisterissä asunnossa kirjoilla, niin ei ap:llä ole mitään valtaa häätää häntä kodistaan nostamalla kamat pihalle ja vaihtamalla lukot. Edes vuokranantajalla ei ole sellaista valtaa. Ei meillä mitään viidakon lakeja ole, joilla joku voidaan tuosta noin vaan heittää pihalle kodistaan. Vain tällä palstalla se onnistuu... Häädän voi tehdä vain käräjäoikeus. Jos aapee jotain omavaltaista yrittää, on hän aikamoisissa vaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kirjallinen vuokrasopimus? Mitä siinä sanotaan irtisanomisajasta? Aviopuolisolla on oikeus etsiä asunto ja etenkin, jos on ollut vuokralaisena.
On kyllä, mutta koska minä olen alkuperäinen päävuokralainen niin minulla on ihan täydet valtuudet heittää mies pihalle kun kerran mies jätti minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kun sopimusta muutettiin hänen muuttaessa tänne. Mutta kun minä olen edelleen se alkuperäinen päävuokralainen, kyllä minulla on mielestäni täysi oikeus heittää hänet pihalle tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä, mutta koska minä olen alkuperäinen päävuokralainen niin minulla on ihan täydet valtuudet heittää mies pihalle kun kerran mies jätti minut.
Nyt sitten mennäänkin jo Porvoon järjestyssäännön mukaan :-)
Muualla Suomessa nuo valtuudet on vain käräjäoikeudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kun sopimusta muutettiin hänen muuttaessa tänne. Mutta kun minä olen edelleen se alkuperäinen päävuokralainen, kyllä minulla on mielestäni täysi oikeus heittää hänet pihalle tässä tilanteessa.
Voi voi, kun ei ole. Varaudu menemään käräjäoikeuteen, ellei mies muuten lähde. Asustatte siinä sitten puolikin vuotta vielä yhdessä. Ehdit tutustua miehen uuteen tyttöystäväänkin siinä ajassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä vuokranantajalle ilmoittamalla pysty saamaan miestä "kirjoilta". Ei hänellä ole asiassa mitään tekemistä, vaan väestöreksiteri on maistraatin juttu. Sinne sinä taas et voi omin päin mitään ilmoitella, vaan miehen täytyy se ilmoitus tehdä. Jos miehelle meinaat laillisen häädön saada, on se käräjäoikeudelta haettava ja siihen voi mennä puolisenkin vuotta.
Ai miksen muka. Minähän olen asunnon alkuperäinen päävuokralainen ja minä voin tasan päättää ketä täällä kanssani asuu. Vuokranantajani sitäpaitsi otti jo miehen pois kirjoilta täältä ja maistraattiinkin on ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Teillä molemilla on samat oikeudet vuokralaisena koska et voi vuokralaisena alivuokrata.
Tosiaan tuossa aikasemminkin sanottiin ei ketään kadulle voi heittää ei tämä ole mikään viidakko.
Sinulla ja miehelläsi on samat oikeudet asuntoon että mitäpäs jos puhuisit sen miehesi kanssa että millon aikoo kamppeensa kerätä vai pitääkö sun laittaa käräjäjuttua tulille.
Soitto paikalliselle liiviporukalle. Auttavat mielellään neitoa hädässä