Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme mulla nyt oikein on? Onko paikalla lääkäriä tai hoitajaa?

26.12.2016 |

Kolmas keskustelu aiheesta...
Niin kävin ennen joulua lääkärissä kipeän kurkun takia ja siksi, että kaulassa oli kipeä patti(no itseasiassa pari. Lisäksi olo oli hieman flunssainen mutta ihan ok. Lääkäri diagnosoi oikeanpuoleisen nielurisatulehduksen ja käski tulla kk päästä uudestaan jos patit(eli imusolmukkeet) eivät ole laskeneet.

Seuraavaksi tuli oikeaan rintaan kipua ja löysin sieltä patin. Vertailin sitä toisen rinnan kanssa ja totesin, että toisessakin on jonkin sortin patti suunnilleen samassa kohtaa (joten tämä ei liene vakava?). Kipua on myös kainalossa ja nyt myös vasemmassa rinnassa aina välillä. Rinta on ollut kipeä ovulaatiosta asti ja menkat loppuivat juuri mutta kipu jäi.... (ja raskaustesti on myös tehty)

Muita oireita ovat olleet:
- välillä on ahdistanut henkeä ja tuntunut niinkuin rintalastan päällä olisi jotain painavaa
- käsivarsien, lähinnä oikean särky (sormet, kyynärpää, kyynärvarsi, olkapää)
- yläselän särky
- kurkku välillä kipeä, samoin oikeealla puolella on särkenyt leukaa
- kaulassa on tuntunut pari kertaa elohiiri

Kai tästä täytyy kohta mennä uudestaan sinne lekuriin.

Olen koko joulun vaan nieleskellyt kyyneleitä kun pelkään, että tää on jotain vakavaa :(

Kommentit (21)

1/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärpäät on vihoitelleet koko syksyn muutenkin.  En oikein tiedä, että mikä paikka on eniten kipeä ja onko joku särky vain heijaste jostain toisesta....

Ensimmäisen särkylääkkeen otin n. tunti sitten mutta se ei juuri auttanut. 

2/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaa olen itse miettinyt. Tuttu sairaanhoitaja pelotteli mua kuumeettomalla keuhkokuumeella mutta eikös se ole vanhusten juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvät syövän oireet. Ihme ettei määrätty heti tutkimuksiin.

4/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvät syövän oireet. Ihme ettei määrätty heti tutkimuksiin.

voi helvetti ku sitä mä just pelkään.... en kertonut muista oireista koska ne tuli vasta myöhemmin... Tai no toi särky  on ollut aiemminkin mut just silloin sitä ei hetkeen ollu

Vierailija
5/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypokondria. Tappavaa, mars lääkäriin!

Vierailija
6/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypokondria, lopeta aluksi se oireiden haeskelu netistä ja odota että flunssasi menee ohi

7/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypokondria. Tappavaa, mars lääkäriin!

joo no heh heh. olen kyllä vähän luulosairas, myönnän.

8/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hypokondria, lopeta aluksi se oireiden haeskelu netistä ja odota että flunssasi menee ohi

mutta kuumetta ei ole, nokka ei vuoda, päätä/silmiä ei särje. Ei yskitytä eikä juuri edes aivastuta. Kurkkukin on kipeä vain pienen hetken välillä, eniten aamulla. Sanoin lääkärille varovasti, että pelkäsin, että se on joku imusolmukesyöpä, niin hekotteli vain ja sanoi että "ei, sitä se ei kyllä ole"

Vierailija
9/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuumetta?

Vierailija
10/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Reumaa olen itse miettinyt. Tuttu sairaanhoitaja pelotteli mua kuumeettomalla keuhkokuumeella mutta eikös se ole vanhusten juttu?

Kuumeeton keuhkokuumehan ei perusterveelle ole mikään flunssaa isompi juttu. Mikä siinä niin pelottaa?

11/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

Kuumeeton keuhkokuumehan ei perusterveelle ole mikään flunssaa isompi juttu. Mikä siinä niin pelottaa?

En ole aiheeseen perehtynyt muuta kuin, että oma isoisoäiti kuoli siihen. Tosin ikää oli +90.....

12/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis patit vielä vai ovatko pienentyneet? Minkä kokoisia patteja? Liikkuvia? Onko patteja kainaloissa/soliskuopissa/nivustaipeissa?

Vierailija
14/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rintojen osalta samanlainen episodi pari vuotta sitten. Säikähdin ensiksi vasemmassa rinnassa tuntunutta kipua, no, painelin sitten useaan otteeseen ja olin varma, että tunsin jonkun patin. Kävin gynekologilla ja selvisi, että se patiksi luulemani olikin rintakudoksen "reuna" kainalon puolella, alun särky oli ollut normaalia hormoneihin liittyvää, ja olin sen jälkeen hysteerisesti painellessani järjestänyt tissini vielä kipeämmäksi... :) Sitä paitsi, rinnat "normalisoituu" vasta about viikko menkkojen jälkeen, eli jos ne loppuivat juuri, kipu ja arkuus voi ihan hyvin olla vielä hormonaalistakin. 

Kaikki nuo muut oireet kuulostaa juuri sen verran epämääräisiltä, että niille voi olla jokin yhteinen nimittäjä tai sitten ei. Käsivarsi- ja selkäkivut nyt on aika tavallisia erityisesti paljon näyttöpäätteen edessä istuville ihmisille, elohiiriä on välillä kaikilla ja rinnan/hengenahdistus voi tulla stressistäkin. 

15/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis patit vielä vai ovatko pienentyneet? Minkä kokoisia patteja? Liikkuvia? Onko patteja kainaloissa/soliskuopissa/nivustaipeissa?

Kaulan patit ovat pikkuisen herneen kokoisia ja ovat ehkä vähän pienentyneet. Lääkäri niitä tunnusteli hartaasti ja sanoi, että ne ovat imusolmukkeita. Patteja ei ole muualla, paitsi nyt rinnoissa molemmilla puolilla aika symmetrisesti.

Käsittääkseni silloin ei ole kyse mistään vakavasta jos patille löytyy "pari" toiselta puolelta. Kai se on rintakudosta. Rinnat vaan olivat oviksen aikaan poikkeuksellisen kipeät ja yöllä pari kertaa heräsin kun tuntui kuin joku olisi neulalla tuikannut nännejä. Mulla on kyl ollut kaikkea hormonihäikkää elämäni varrella (epäsäännölliset menkat, aknea jne) ja onhan nuo rinnatkin olleet aiemminkin kipeät.

Täytän kohta 26 niin kai se on tuo ikä, että suhtaudun kaikkiin kolotuksiin näin tunteella. :/ 

16/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja patit eivät liiku kaulassa yhtään, rinnoissa ihan vähän.

Vierailija
17/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkäriin mars sillä se selviää

18/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lääkäriin mars sillä se selviää

Kyllä se olisi tarkoitus. Mutta kun kuitenkin tunnistan itsessäni luulotautisen (minulla on ihan oikeasti diagnosoitu ocd) niin en haluaisi rampata lääkärissä.

Varmaan paljon kertoo se, että olen ollut kahden vuoden sisällä "kuolemassa" mm. AIDSiin, kohtusyöpään..... jne. Kuulostaa varmaa huvittavalta mutta itselle hirveän raskasta. :l

Vierailija
19/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hirveän vakavalta, ts kuulostaa silyä, että ovat normaaleja imusolmukkeita ja rauhaskudosta. Voit rauhassa odottaa pari viikkoa, häviävätkö patit ajan kanssa. Sillä välin ei kannata niitä jatkuvasti näpertää

20/21 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä nyt vielä. Lääkäri on varattuna huomiseksi. Luin nettiartikkelin jonka mukaan käsien, kainaloiden ja yläselän särky on rintasyövän huonosti tunnettu oire. Mietin vain kun kipuja ja särkyjä on molemmilla puolilla rinnoissa ja käsissä.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi