Onko kellään mulla ollut ihana joulu ja tullut vain pelkästään aivan ihania lahjoja?
Me vietimme aaton ja joulupäivän mieheni, lapseni ja miehen vanhempien sekä minun isäni kanssa kanssa, sekä eilen meillä kävi miehen veli vaimonsa ja kahden pienen lapsensa kanssa. On ollut aivan ihanaa ja lämminhenkistä, ja lahjat ovat olleen todella ihania. Minä sain nätin, punaisen velour-oloasun, talvikengät, Diorin ja Biothermin kosmetiikkaa sekä yhdessä saimme keräämäämme Iittalan astiasarjaa, neljä matalaa lautasta ja kaksi kahvimukia, ennestään meillä oli vain sitä sarjaa kaksi matalaa lautasta, kaksi leipälautasta ja kaksi kahvimukia. Lisäksi saimme 750 e rahaa ja 4 litran keramiikkapadan, sellaista meillä ei vielä ollutkaan. Jouluaattona ja joulupäivänä me ulkoilimme ja pelasimme seurapelejä, syömisen ja saunomisen sekä joululaulujen yhdessä laulamisen lisäks.
Kun täältä saa joka vuosi lukea valitusta joulusta, niin olen onnellinen että meillä on pelkästään ihania sukulaisia, ja lahjatkin ovat olleet mieleisiä.
Kommentit (12)
Kyllä. Tosin niillä ihmisillä on oikeita ystäviä ja hyvä elämä joten eivät roiku tällä palstalla.
Ehkä tuo on myös asennekysymys.
Minulla ei ollut täydellistä joulua (oli pakollisia sukulaisvierailuja, riitelin lapseni kanssa, mies ei tullut yhdellekään aterialle ajoissa ja söi aina yksikseen, joululahjat ostin itselleni mieluiset, muilta en saanut muuta kuin suklaarasiaa ja koriste-esinettä) mutta ihan tyytyväinen olen. Tärkeimmät asiat tein jo ennen joulua eli valmistin herkkuja pakkaseen ja ostin itselleni mieluisia lahjoja ja niinpä sain jouluna myös tehdä juuri niitä asioita, jotka tekevät joulustani ihanan.
Olen siis istunut joulukuusen valossa lukemassa joululahjakirjaa ja juomassa glögiä ja napostelemassa suklaata. Olen saanut hyvän jouluaterian (vaikka mies ei sille tullutkaan) ja nautin illalla lasillisesta punaviiniä ja juustoista. Iso osa antamistani lahjoista oli onnistuneita ja saajat selvästi niistä pitivät.
Minun jouluni on siis pääosin onnistunut. En kaipaa täydellisyyttä vaan niitä hetkiä, jotka tekevät joulusta minulle tärkeän.
Minulla on ollut oikein kiva joulu. Lahjoista ei ole niin väliä, joten kaikki annetutkelpaavat. Rentoa meininkiä ja hyvää syötävää ja juotavaa on ollut. Vaikka olin emäntänä aattona, niin en viitsinyt pingottaa turhia.
Mielestäni rento asenne auttaa kaikkeen ja tietysti hyvä tuuri sen suhteen, millaisia sukulaisia on saanut. Heh.
Oli minullakin kiva joulu. Tapasin omia sukulaisiani ja miehen sukulaisia (tykkään heistä eikä anoppikaan ole hirviö vaan hellyttävä höpsöttäjä). Teimme kivoja juttuja yhdessä, söimme hyvin jne.
Lahjatkin menivät nappiin ja tulevat tarpeeseen: minulle ja miehelle suklaata, torkkupeitto, lämpimät Joutsenen peitot, Marimekon pussilakanasetit, risteilylahjakortin, hyviä keittokirjoja ja isot valkoiset Teema-kahvimukit. Itselleni sain mm. paljon ihania hajuvesiä, lahjakortin alusvaateliikkeeseen, kosmetiikkaa (esimerkiksi huulipunaa ja hyvän tuoksuista vartalovoidetta), kirjan... en edes muista kaikkia saamiani lahjoja, niitä oli niin paljon :D <3
Mulla on ollut mukava joulu, vaikka se onkin mennyt omalta osaltani sairastaessa. Kolme lastamme olivat tyytyväisiä lahjoihinsa (samoin koiramme :D ), ja meidän vanhempien kesken oli sovittu, ettemme osta toisillemme mitään. Vietimme aaton oleillen ja syöden, ei ollut kiire mihinkään. Kynttilöitä tuli myös polteltua urakalla.
Muualta me vanhemmat saimme vähän rahaa, syömisiä sekä Pentikin Saga-astioita, joita "keräämme".
Joulupäivänä ja tänään tullut vierailtua sukulaisilla, mukavilla sellaisilla. :D
Kyllä mä näin voisin jatkaa vielä muutaman päivän...noh, työt kumminkin kutsuvat huomenna.
Itsekin olen miettinyt, että meneepä tämä joulu nappiin: sopu perheessä, 12-v tytär löysi lahjojen antamisen ilon, ruokaa sopivasti, yhdessä pelien pelaamista, sopivassa määrin sukulaisia, mieskin huomioi kivasti. Jää yhtenä hyvänä jouluna mieleen. Vaikka muuten murheita riittää ...
Täällä kanssa yksi joka on tyytyväinen jouluunsa.
lahjoista en juurikaan piittaa. Mutta se mitä tuli oli hyödyllistä joten tosi kiva (paistinpannu, pussilakanoita jne). Lapset saivat lahjat joista pitivät. Ja joulupukin käyntiin huijattiin niin että vain vanhin lapsista tajusi mistä pukin alakerran kellonkilinät ja huutelut tulivat (puhelimestani johon ne oli ennalta äänitetty). Kun kerkesimme alakertaan oli pukki jo kadonnut ja jättänyt lahjat. Esikoinen tajusi mutta eiköhän se ole ok kun ikää on jo 13 v.
Anoppi on ollut meillä kahtena päivänä ja hyvin tullaan toimeen. Omille vanhemmilleni olen soitellut. Muuta sukua en piittaakaan jouluna nähdä vaikka hyvin tullaan toimeen.
Mies nyt on ollut vähän väsynyt ja nukkunut suuren osan ajasta mutta nyt alkaa olla jo pilkettä silmäkulmassa.
Ruokaa on ollut sopivasti.
Joulun ennen lapset kinastelivat viimeisen viikon. Nyt on ollut todella rauhallista ja touhuavat yhdessä ilman ongelmia kun joulujännitys poissa.
Ollaan otettu rennosti ja tehty sen mukaan mikä huvittaa. Tänään olen pessyt koneellisen pyykkiä ja leiponut leipää ja muffinsseja. Kiva tehdä kun ei ole kiirettä minnekään.
Tsemppiä kaikille muillekin ja hyvää joulua.
Minullakin on ollut tosi kiva joulu siitä huolimatta, että ollaan oltu kipeinä. Ruoat jaksettiin onneksi laittaa etukäteen ja nyt on ollut vain helppoa lämmittää valmista. Meillä on ollut tosi rento, rauhallinen ja rakastava tunnelma. Ollaan maattu miehen kanssa kainalokkain sohvalla, juteltu ja höpsötelty, katsottu elokuvia. Välillä käyty pienellä kävelyllä. Soiteltu sukulaisten kanssa.
Lahjat olivat ihania, mies oli nähnyt paljon vaivaa etsiessään mieleisiä. Vanhemmiltani sain lahjaksi aika paljon rahaa, vaikka sanoinkin etukäteen, etten tarvitse. Käyn ehkä kuitenkin alennusmyynneissä katsomassa jotain sitten, kun paranen flunssasta.
Tänään jatketaan vielä rauhallista oleilua ja odotetaan terveempiä lomapäiviä. Harvinaisen stressitön joulu!
Perheen kesken kotona ilman aikatauluja. Lapsi oli tyytyväinen lahjoihinsa. Me aikuiset emme joutuneet vastaanottamaan rojua keneltäkään ja lapsi oli kuvittanut meille ensi vuoden seinäkalenterin lahjaksi. Mikäs tässä ollessa, huomenna taas töihin:)
Minulla oli täydellinen joulu, vaikka en saanut yhtään lahjaa. En ole ollut lahjoja vailla enää sen jälkeen, kun muutin vanhempien luota pois. Miehen kanssa on sovittu, ettei turhaan tuhlata aikuisten lahjoihin, vaan ostetaan lapsille. Teimme todella hyvää ruokaa, saunoimme, pelasimme pelejä, katsoimme leffoja ja se sama rentoutuminen jatkuu edelleen. Nukuin viime yönä 13 tuntia.
Joo! Kaikki tilaamani tavarat tulivat lahjoina.