Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykit haisee järkyttävältä

Vierailija
25.12.2016 |

Jep eli osa pyykeistä haisee kuivuttuaan aivan järkyttävän pahalta. On menny monet farkut jo roskiinkin kun on haisseet niin pahalta vyötärön kohalta että meinaa oksennus tulla :'D pesukonetta oon pessy joo sillä sille tarkotetulla pesuaineella 95 asteessa ja jätän aina luukun auki. Mutta mietin vaan että käytäkö liian vähän pesuainetta. Paljonko laitatte 7kg koneeseen(tai no siihen palloon...) sitä nestemäistä pesuainetta? Oon aina laittanu 50-60 milliä niin onko se liian vähän?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuivaat ne?

Vierailija
2/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan pesukoneen todennäköisesti pestessä liian täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asteessa peset vaatteet?

Olen huomannut että 40 ja alle ei tule kunnolla puhdasta, eli tulee noita hajuhaittoja. Pesenkin nykyään kaiken 60 asteessa, eikä ongelmaa ole. 

Vierailija
4/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuivaat ne?

Ihan pyykkitelineessä omassa huoneessa kuivatan nykyään

Vierailija
5/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kuivuvat hitaasti jossain kosteassa kylppärissä, haju on taattu!

Vierailija
6/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko vaatteet kosteina kaappiin? Juuri tuo vyötärönauha kuivuu vikana. Jos vaatteet eivöt ole rutikuivat ennen kaappiin menoa niin rupeavat haisemaan.

Vierailija
7/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että 40 ja alle ei tule kunnolla puhdasta, eli tulee noita hajuhaittoja. Pesenkin nykyään kaiken 60 asteessa, eikä ongelmaa ole. 

40 asteessa pesen, pelottaa vaa et 60 asteessa menis pilalle tai jotaki

Vierailija
8/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lika ei lähde liian alhaisissa lämpötiloissa. Pesen itse lähes kaiken 60 asteessa.

Vierailija
9/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita etikkaa pyykkiin. Vie kaikki hajut.

Vierailija
10/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese pyykkikone tyhjänä sitruunahapolla. Ohjeet http://www.martat.fi/kodinhoito/kodinkoneet/pyykinpesukone.

Vierailija
11/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut kestää hyvin 60 asteen pesun.  Itse pesen myös pitsiset alushousut ja rintsikatkin 60 asteessa, ei ole menneet miksikään.

Vierailija
12/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut kestää hyvin 60 asteen pesun.  Itse pesen myös pitsiset alushousut ja rintsikatkin 60 asteessa, ei ole menneet miksikään.

No mitkä vaatteet mennee pilalle 60 asteessa? Kun en saa kyllä kotona ruveta farkkuja ja alushousuja yksistään pesemään et voiko kaikki pestä 60 asteessa?

Vierailija
13/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen pohjalle jää todennäköisesti vettä ja ainakin eräässä koneessa se alkoi aina haista tosi hirveälle ja ihan muutamassa päivässä. Pesivät sillä aina kaiken kolmessa kympissä, eli bakteereita koko kone täynnä.

Itse pesen villapaitoja lukuunottamatta kaiken kuudessa kympissä tai kuumemmassa, niin ei ole mitään hajuja koneessa tai pyykissä. Pesuainekin on hajutonta, eli haistaisin heti jos jotain olisi pielessä.

Ai niin, sinähän voit siirtyä sellaiseen superhajustettuun pesuaineeseen ja vielä huuhteluaineeseen, niin koneen hajut on kaikki piilotettu. Niinhän nuo muutkin näkyvät tekevän, sillä vastaantulijoiden käryt ovat nykyään todella sietämättömiä.

Vierailija
14/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut kestää, stretchfarkut ei. Suurinosa farkusta nykyään stretchejä. Veikkaan ongelman syyksi, että farkut ei ole täysin kuivia kaappiin laitettaessa.

Vierailija
15/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voinko mitenkään pelastaa noita farkkuja mitä en oo vielä heittäny pois mutta haiseevat?

Vierailija
16/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kuumemmassa. Mä pesen kaikki lasten vaatteet (paitsi tekniset ulkovaatteet) 60 asteessa eikä oo menny pilalle. Värit säilyy jopa paremmin kuin viileämmällä pesten eikä jää tahroja.

Vierailija
17/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vaate haisee niin paljon, että olet heittämässä pois, niin et menetä mitään sillä, että kokeilet pestä kuumemmassa. Itse pesen esim. trikoot yleensä 40 asteessa, mutta jos alkkavat haista, pesen kerran tai pari 60 asteessa. Hajut häviää sillä, mutta kangas ei kulu liian nopeaa.

Vierailija
18/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut kestää, stretchfarkut ei. Suurinosa farkusta nykyään stretchejä. Veikkaan ongelman syyksi, että farkut ei ole täysin kuivia kaappiin laitettaessa.

Stretchitkin kestävät 1-2 vuotta 60 asteen pesua, sitten kuluvat jo käytössä puhki. Eli ihan sama peseekö kuumassa vai ei.

Vierailija
19/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu juttu: Nestemäinen pesuaine ei pese puhtaaksi. Hajuhaitan huomattuani siirryin pulveriin ja aloin käyttää tehohuuhtelua. Tärkeää käyttää Sertoa tai Miniriskiä, jotka eivät sisällä pyykkiin jäävää ja bakteereille kasvualustan tarjoavaa savimaista ainetta, sen nimen jo unohdin. Eipä ole haissut enää.

Vierailija
20/60 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaatteiden kummallinen haju pesun jälkeen hävisi vaihtamalla pesuaine zeoliitittomaan!