Joulupuu-keräyksestä lahjan saaneita?
Mites tänä vuonna saitte lahjoja joulupuu-keräyksestä? Rakkaudella mietittiin ja annettiin lahjat kolmelle lapselle. Toivonmukaan oli mieleiset! Osallistuimme ensimmäistä kertaa, mutta varmasti tehdään osallistumisesta perinne.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin mukana järjestämässä ja sain itselleni muutaman ylimääräiseksi jääneen Lego-paketin. Yhden vaatuuhenkilön autossa näin useamman ryhmä hau-paketin. Ei tosin ole mikään suuri korvaus siitä ajasta ja vaivasta mikä joulun alla itselläni meni hankkeen järjestelyihin.
Tuota olen pelännytkin, että järjestävät tahot vetävät välistä. Taisi valitettavasti olla viimeinen kerta kun osallistun. :(
Kun itse keksii provon ja itse vastaa, sittenhän siitä lähtee hyvä keskustelu liikkeelle.
Tämä keskustelu poistuu täältä pois koska ei ole sopivaa kertoa totuutta avustusbisneksestä.
Tyttöni sai 1000 palan palapelin. Ikää 16 vuotta.
Ottakaa ruutukaappaus ja kysykää lisätietoa järjestäjiltä noista avustavista verkostoitujista ja vapaaehtoistyöstä korvausta ottavista.
Provoja ovat toivottavasti, mutta totuus on joskus ihmeellinen. Ihmettelen muutenkin, menevätkö lahjat kaikille lastensuojelun asiakkaille. Eiväthän kaikki lastensuojelun asiakasperheet ole köyhiä eikä kaikki köyhät perheet lastensuojelun piirissä.
Itse olen Pelastakaa Lapset ry paikallisyhdistys aktiivi ja meillä menee avustukset rahana ja nykyisin jaetaan sostoimiston kautta saatujen listojen kautta.
Ei ole välistäottajia vaan kaikki tehdään vapaaehtoisvoimin.
Todella ikävää jos jossain joku välistävetäjä pilaa maineen sillä nehän ovat yksittäisiä ihmisiä mitkä pilaa helposti kaikkien toimijoiden maineen
Vierailija kirjoitti:
Olin mukana järjestämässä ja sain itselleni muutaman ylimääräiseksi jääneen Lego-paketin. Yhden vaatuuhenkilön autossa näin useamman ryhmä hau-paketin. Ei tosin ole mikään suuri korvaus siitä ajasta ja vaivasta mikä joulun alla itselläni meni hankkeen järjestelyihin.
Oiskohan tää nyt provo? Lahjat annetaan paketoituna eteenpäin, miten sä nyt muka näit jonkun autossa ryhmä hau-paketteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan tää nyt provo? Lahjat annetaan paketoituna eteenpäin, miten sä nyt muka näit jonkun autossa ryhmä hau-paketteja?
Meillä paketit avattiin ja toivottiin paketoimattomana koska aiemmin lahjoista paljastunut vanhaa, rikkinäistä jopa vanhentunutta, avattua elintarviketta. Eli osa meni "roskiin".
Vierailija kirjoitti:
Tyttöni sai 1000 palan palapelin. Ikää 16 vuotta.
Aika köyhä lahjoitus
Olen helsinkiläinen sosiaaliohjaaja ja jaoin todella paljon lahjoituksena saatuja paketteja. Meidän tiimistä ei yksikään varastanut lahjoja omaan käyttöön/perheeseen. Käytän sanaa varastaa, koska siitä on kyse silloin kun joku avustustoimintaan osallistunut työntekijä tai vapaaehtoinen ottaa jotain kuormasta.
Olen järkyttynyt ja surullinen luettuani tämän ketjun.
Älkää hyvät ihmiset antako ahneiden ihmisten vaikuttaa hyväntekeväisyys tahtoonne ja lahjottakaa tulevinakin vuosina. Jos jotain jää yli? niin ne me jaetaan heti asiakas lasten tulevina syntymäpäivinä yms. Kaikki lahjat menee lasten käyttöön ainakin meidän alueella. Hävetköön tuo kirjoittaja joka kuvittelee olevansa oikeutettu varastamaan. =(
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ruutukaappaus ja kysykää lisätietoa järjestäjiltä noista avustavista verkostoitujista ja vapaaehtoistyöstä korvausta ottavista.
Provoja ovat toivottavasti, mutta totuus on joskus ihmeellinen. Ihmettelen muutenkin, menevätkö lahjat kaikille lastensuojelun asiakkaille. Eiväthän kaikki lastensuojelun asiakasperheet ole köyhiä eikä kaikki köyhät perheet lastensuojelun piirissä.
Hei olen tuo sosiaaliohjaaja. Kaikki asiakasperheet eivät ole lastensuojelun asiakkaita. Meillä on paljon ns. varhaisen tuen perheitä joissa on siis tuen tarvetta, mutta ei vakavaa huolta joka johtaisi lastensuojelun asiakkuuteen. Tänä vuonna suuri osa jakamistani paketeista oli juurikin perheitä joilla ei ole ls-asiakkuutta. Paljon oli työssäkäyvien perheiden lapsia jotka pienipalkkaisina ovat myös toimeentulotuki asiakkaita ja osassa perheistä oli yh- vanhempi sairauseläkkeellä tms.
Miten sinisilmäisiä ihmiset ovat. Jatkuvasti tulee tietoja ja raportteja hyväntekeväisyyden, avustusten ja säätiöiden väärinkäytöksistä. Ja tämä kampanja on sitten poikkeus! Ajatelkaa nyt aivoillanne.
Voihan noissa avustusjutuissa olla toki mukana vähävaraisia itsekin. En nyt tähän provoon ota kantaa, mutta eihän kukaan kiellä esim. työtöntä asunnotonta osallistumaan talkoisiin, eikä mielestäni talkoisiin osallistuminen poista häneltä oikeutta saada jotakin itsekin. Vai onko niin, että jos on köyhä, ei saa osallistua avustuksiin työnpanoksellaan, vaan pitää pelkästään olla ottavalla puolella? Itse en ole ottamassa enkä avustamassa ja löydän avustettavat lähipiiristä ilman välikäsiä, mutta olen tätäkin kyllä pohtinut.
Kaikille lapsille (6 kpl) saatiin lahjakortit (50€). Huomenna mennään alennusmyynteihin. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan pyyteetön joulumieli oli mukana?
Olin auttamassa ja itsekin laitoin pari sataa lahjoihin. Eipä tullut mieleenkään kärkkyä jotain "ylimääräisiä" paketteja.
Idea on ANTAA, ei OTTAA.
Rikkaalla on helppo jeesustella. Minulla ei ole mahdollisuutta lahjoittaa tuollaisia summia. Itse säästin nuo parisataa euroa jouluruokiin uhraamalla työpanokseni kampanjalle. Samalla sain omille lapsilleni lahjat. Joulun alla rahanmeno on suurta joten tämä oli hyvä keino tehdä lisätöitä ja saada veroton korvaus.
Höpsis. Et ihan kuulosta Nuorkauppakamarin jäseneltä.
Ikävä rikkoa illuusiosi mutta oletko kuullut akateemisten työttömyydestä, pakkoyrittäjyydestä ja konkursseista? Raha on lapsiperheillä revittävä sieltä mistä sen irti saa. Meillä kulissit pystyssä. Mies töissä ja omakotitalo rakennetettu. Itse kolmatta tutkintoa suorittanut ja työttömänä yritän verkostoitua esim. Juuri Nuorkauppakamariin.
Olet väärässä paikassa. He olivat auttamassa, eivät hankkimassa verottomia lisätuloja. Arvaa, miten paljon hallaa teet keräykselle väittämällä, että sinne annetut lahjat menevät kerääjien omaan käyttöön? Häpeä.
Olen itse ollut vapaaehtoisena vastaavassa keräyksessä ja voin sanoa, että kaikki meni perille, eikä tullut mieleenkään varastaa kuormasta. T 37
Vierailija kirjoitti:
Voihan noissa avustusjutuissa olla toki mukana vähävaraisia itsekin. En nyt tähän provoon ota kantaa, mutta eihän kukaan kiellä esim. työtöntä asunnotonta osallistumaan talkoisiin, eikä mielestäni talkoisiin osallistuminen poista häneltä oikeutta saada jotakin itsekin. Vai onko niin, että jos on köyhä, ei saa osallistua avustuksiin työnpanoksellaan, vaan pitää pelkästään olla ottavalla puolella? Itse en ole ottamassa enkä avustamassa ja löydän avustettavat lähipiiristä ilman välikäsiä, mutta olen tätäkin kyllä pohtinut.
Tottakai saa osallistua, ja moni osallistuukin, kun on omakohtaista kokemusta köyhyydestä. He ovat myös saajia, mutta ei niin, että valitsevat jotain päältä. Joku toinen hoitaa sen jaon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoja ovat toivottavasti, mutta totuus on joskus ihmeellinen. Ihmettelen muutenkin, menevätkö lahjat kaikille lastensuojelun asiakkaille. Eiväthän kaikki lastensuojelun asiakasperheet ole köyhiä eikä kaikki köyhät perheet lastensuojelun piirissä.Hei olen tuo sosiaaliohjaaja. Kaikki asiakasperheet eivät ole lastensuojelun asiakkaita. Meillä on paljon ns. varhaisen tuen perheitä joissa on siis tuen tarvetta, mutta ei vakavaa huolta joka johtaisi lastensuojelun asiakkuuteen. Tänä vuonna suuri osa jakamistani paketeista oli juurikin perheitä joilla ei ole ls-asiakkuutta. Paljon oli työssäkäyvien perheiden lapsia jotka pienipalkkaisina ovat myös toimeentulotuki asiakkaita ja osassa perheistä oli yh- vanhempi sairauseläkkeellä tms.
Kiitos sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa missä itse olen oolut järjestämässä, on tosi tarkkaa ettei tule eturiatiriitaa. Eli olen ollut asiakas ja vapaaehtoinen ja minua koskevat säännöt ovat tarkemmat kuin muita asiakkaita. Mitään kotiipäinvetoa ei ole voinut tehdä.
ei kannata tarttua tuollaisiin höpöhöpö-provoihin. Tuo oli joku joka kadehtii sitä että joku lapsi saa 'ilmaiseksi' joululahjan ja yrittää nyt pilata kaikkien hyvän mielen. Näitähän riittää tällä pastalla.