Suku ei kutsu aattona luokseen, vaan meidän perhe jää aina yksin
Onhan se lapsellista valittaa siitä, kun oma pikkuperhe on keskenään jouluna, mutta jostakin syystä joka joulun lapsemme syntymän jälkeen on minua vaivannut se, että meitä ei kutsuta asttoa viettämään isovanhempien ja miehen veljen perheen kanssa. Välimatkaa muutama kilometri. Se vaivaa minua vaikka kuinka meillä on ihana jouku kuusineen, ruokineen ja herkkuineen. Ei ole ollut riitaa eikä alkoholiongelmia. Meitä vain ei kutsuta sinne. En ymmärrä ns.fiksuja isovanhempiakaan, eikö heitä vaivaa se, että yksi lapsenlapsi ei nää serkkujaan jouluna ja meidän perhe jää eriarvoiseen asemaan? Joulu on ollut meille aina tärkeä. Valitettavasti oma suku on jo osittain kuollut tai asuu muualla ja joudun kärvistelemään tämän kanssa niin kauan kuin nuo appivanhemmat elävät?! Kertokaa, miten pääsen vitutuksesta eroon!
Kommentit (12)
Älä odota muiden kutsua, vaan kutsu muut teille.
Ehkä ne muut kutsuvat itse itsensä sinne appivanhempien luokse? Tarjoutuvat tulemaan.
Vitutuksesta pääsee eroon, kun ei asiaa ajattele.
Jospa eivät jaksa kerralla isoa joukkoa? Jospa muut menevät kysymättä?
Mitäpä jos valittamisen sijaan puhuisit asiasta suoraan?
Eivät tuke meille, kun olemme appivanhempia pyytäneet edes kahvilla käymään aattona, kutta kun ei ehdi! Istuvat sitten tuntitolkulla toisen poikansa luona syömässä ja käyvät saunomassa. Vituttaa, kun tuo käytös menee vieläkin ihon alle...Näämme huomenna anoppilassa herkkupöytien ääressä, mutta olisi ihana joskus aattona olla yhdessä ja jakaa lahjoja. Varsinkin aiemmin, kun lapsi halusi pukin.
Kutsu heidät ensi vuonna joulunviettoon teille. Ei haittaa vaikka olisi pieni asunto. Ehkä vaan luulevat että haluatte viettää joulua keskenänne. Suomalaiset ovat vaan niin ujoja, kainoja ja kursailevaisia.
Sun miehesi ei vain ole vanhempiensa suosikki vaan veli. Ei mene nallekarkit tasan.
Vierailija kirjoitti:
Sun miehesi ei vain ole vanhempiensa suosikki vaan veli. Ei mene nallekarkit tasan.
Näin minäkin näen. Anoppi ja toinen poikansa ovat kuin paita ja perse. Myös huonoissa puolissaan. Toisaalta ehkä käyvät myös sen takia, että anoppi kuskaa lastikollisen tekemiään joukuherkkuja mukanaan sinne, kun miniä on surkea ruuanlaittaja ja koko perhe saa oikeaa jouluruokaa. Ap
Miniä on surkea ruoanlaittaja? Naisen hommako on se joulu laittaa? Yksin. Voishan se miehen velikin kokata. Älkää opettako tuota asennetta lapsillenne.
Vierailija kirjoitti:
Miniä on surkea ruoanlaittaja? Naisen hommako on se joulu laittaa? Yksin. Voishan se miehen velikin kokata. Älkää opettako tuota asennetta lapsillenne.
Anoppi on tosi ruuanlaittaja ja voihan tuossa aatona kokea itsensä tarpeelliseksi, kun sekä miniä että poikansa eivät ole kummoisia ruuanlaittajia. Itse onnistuin kokkaamaan hyvät joulusapuskat mutta ei ole kyse ruuasta vain ajan ja huomion antamisesta tasapuolisesti!
Nauti.