Tunnustan että harmittaa: vanhemmat ja siskoni perhe jouluna :-\
Vietämme joulua omassa kotona oman perheen kanssa, minun vanhemmat taasen jo 8 joulua peräkkäin siskoni perheen kera.
Nyt siskoni oli taas kerran jakanut kuvat siitä kuinka vanhempamme katsovat silmät kostuen siskoni lasten lahjojen availua. Tunnustan, että harmittaa kun eivät tule meille samaa showta katsomaan.
Tiedän kyllä, että järjellä ajateltuna on helpompi viettää joulua siskon perheen kera, he kun asuu lähellä. Ja jos me menisimme sinne niin emme mahtuisi edes nukkumaan missään, meillä 3 lasta. Siskolla 2 lasta mutta kotiin alle 20km kun taas meillä on välissä melkein 200 km.
Enkä oikein halua vaatia että vanhempani ajaisivat meille tuon saman matkan ees taas, kun ei meillekkään mahdu yöpymään.
Miehen vanhemmat eivät pahemmin juhli joulua, haluavat olla omissa oloissaan ja sen suonkin heille.
Kommentit (124)
On se epäreilua. Onneksi olet keksinyt parhaan mahdollisen ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen edelleen sitämieltä että eipä tarvitse tulla vikisemään että sisko laittaa kuvia vanhemmista ja lapsenlapsien pakettien availusta mutta meille ei päästä koskaan jouluksi, mikäli se ei ole Ap:lle ongelma ja mikäli Ap ei halua siihen ratkaisua kuulla ja mikäli se olikin vain niin että Ap nauttii omasta harmistuksestaan.
Ap itse vois vihdoin kommentoida että nauttiiko hän vain harmistumisestaan vai halusiko hän siihen kannanottoja miten ongelman muut ovat ratkaiseet tai ratkaisisivat.
Ai että kaipaat apta tänne vielä kommentoimaan? Miksi?
Siksikö että voit vielä enempi olla vittumainen? Siksi että voit tuntea jotain ylemmyyttä?
Kerro MIKSI?????
Ihan siksi koska kaikilla tuntuu olevan hakusessa se että mitä Ap kommentillaan haki. Sääliä vai neuvoja.
Moni täällä vikisee että ei saisi kommentoida eikä neuvoa. No mikäpä keskustelu palsta se sellaisen sitten olisi?? Ei ei mun tartte Ap:tä mitenkään lytätä. Vaan niitä jotka hyökkäävästi huuvat että ei saa kommentoida. Ap voisi kertoa että saako kommentoida ja antaa omia neuvoja vai haluaako vain että säälitään.
Voi kyynel. Jaxuhalit aplle, jolla on noin ajattelematon sisko (riittäisi joulunvietto isovanhempien kanssa korkeintaan joka toinen vuosi) ja noin epäreilut ja huonokuntoiset vanhemmat. MUTTA erityisesti itkettää se apn selkävaivainen mies, joka ei voi nukkua kuin kahdella erikoispatjalla. Jotka on joutunut itse ostamaan. Jaxuhalit hänellekin, arjen sankarille. Ja vielä joku facebookkeräys pystyyn, että voitaisiin yhdessä kustantaa hänelle vielä muuta apuvälinettä, joka sitoo miesparan kotiinsa vielä pahemmin.
Ps. Mun äidilläni on todella huono selkä, 2 krt jäykistetty ja sauvojen kanssa kulkee. Silti pystyy yöpymään kyläpaikoissa ja hotelleissa, kun haluaa ja järjestetään se tukevin patja hänelle.
Mikä matka 200km nyt on? Ei yhtään paha minusta, vaikka ajaa aamulla vanhemmille ja myöhään illalla takaisin.
Tai Ap perheineen voisi vuokrata pakettiauton, niin mies saisi erikoispatjansa mukaan ja vois nukkua pakussa. Tai matkailuauto.
Ap on ihan kun mun yks tuttu. Valitetaan, ettei oo sitä tai he ei voi tehdä tätä ja heille ei koskaan mitään. Kun siihen ehdottaa ratkaisuja, niin juu ei käy, mikään ratkaisu ei käy. Ratkaisuja olisi, mutta nihin joutuis ehkä näkee vähän vaivaa. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että hän vain yksinkertaisesti haluaa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan kun mun yks tuttu. Valitetaan, ettei oo sitä tai he ei voi tehdä tätä ja heille ei koskaan mitään. Kun siihen ehdottaa ratkaisuja, niin juu ei käy, mikään ratkaisu ei käy. Ratkaisuja olisi, mutta nihin joutuis ehkä näkee vähän vaivaa. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että hän vain yksinkertaisesti haluaa valittaa.
Ja sääliä...
Vierailija kirjoitti:
Valittaminen on helpompaa.
Surullista ap, että olette noin sairaita ettette pysty tapaamaan 200km:n päässä asuvia sukulaisia. Kurjaa olla jo nuorena huonossa kunnossa.
Mun hyvä ystävä asuu Valkeakoskella ja hänen vanhempansa asuvat Tampereella.
Hänen siskonsa asuu Rovaniemellä ja ystäväni naapuri on kotoisin Rovaniemeltä.
Ovat ainakin 10 v vaihtaneet asuntoja jouluksi ja uudeksi vuodeksi. Kummatkin lähtevät omilla autoillaan jouluksi ja uuden vuoden päivänä takaisin.
Kaikki asuvat omakotitaloissa mutta ystäväni on vähän sotkuinen ja sisko päinvastoin , miten myös ystäväni naapuri.
Tutustuivat ystäväni grillijuhlissa ja heti seuraavana jouluna oli eka asunnonvaihto.
Kaikilla on omat nurkat ja silti kaikki ovat lähellä.
Vaihtoehtoja aina löytyy.
Eiks ap perheineen käy sitten koskaan missään? Ei matkoja, risteilyjä ja kotoa ei voi lähteä mihinkään pidemmälle kun pitää vahtaa että pääsee kotisänkyyn nukkuu. Eikö ahdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ikinä EI saa valittaa jos tuntuu pahalta ja surettaa? Ei edes nimettömänä avpalstalle?
Aphan ei edes kysellyt että mitä tehdä asialle eli ei edes pyytänyt neuvoja, mutta mitä tekee av mammat: neuvoo suu vaahdossa eivätkä edes osaa lukea mitä ap on kirjoittanut vaan olettavat kaikkea pas*aa lukien "rivien välistä"Ap on mielestäni osannut hyvinkin järkevästi ajatella että nämä joulut nyt menee näin VAIKKA tuntuukin pahalta...
Juuri näin. Täältä tulee paskaa niskaan jatkuvasti, vaikka ihminen pyytäisi vain ymmärrystä ajtuksilleen, ei tuomitsemista eikä vittuilu. Onko se niin vaikea sanoa: ymmärrän sinua että harmittaa, vaikka en osaa sanoakaan ratkaisua pulmaasi. ei ap
Jos tilanne olisi se ettei siihen ole ratkaisua, niin olisi helppoa osoittaa ymmärrystä harmitukseen. Aloitusviestistä päätellen tämä kuitenkin on jo kahdeksas vuosi näin ja ihan varmasti olisitte halutessanne keksineet tähän toimivan ratkaisun. Ihmisiä tuppaa ärsyttämään sellaiset tyypit jotka harmittelee harmittelemisen ilosta eivätkä haluakaan korjata ongelmia koska valittaminen on se niiden "oma juttu". Minua jäi mietityttämään myös se, että miten joulut on järjestetty yhdeksän vuotta sitten ja sitä aiemmin.
Yhtä kaikki. Ikävää että sinusta tuntuu kurjalta.
Ottamatta muuten kantaa keskusteluun: kaikki selkävaivat eivät todellakaan parane jumppaamisella. Esimerkiksi minulla on useampi murtuma selässä eikä jumppaaminen auta niihin yhtään.
Sipsu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ikinä EI saa valittaa jos tuntuu pahalta ja surettaa? Ei edes nimettömänä avpalstalle?
Aphan ei edes kysellyt että mitä tehdä asialle eli ei edes pyytänyt neuvoja, mutta mitä tekee av mammat: neuvoo suu vaahdossa eivätkä edes osaa lukea mitä ap on kirjoittanut vaan olettavat kaikkea pas*aa lukien "rivien välistä"Ap on mielestäni osannut hyvinkin järkevästi ajatella että nämä joulut nyt menee näin VAIKKA tuntuukin pahalta...
Juuri näin. Täältä tulee paskaa niskaan jatkuvasti, vaikka ihminen pyytäisi vain ymmärrystä ajtuksilleen, ei tuomitsemista eikä vittuilu. Onko se niin vaikea sanoa: ymmärrän sinua että harmittaa, vaikka en osaa sanoakaan ratkaisua pulmaasi. ei ap
Jos tilanne olisi se ettei siihen ole ratkaisua, niin olisi helppoa osoittaa ymmärrystä harmitukseen. Aloitusviestistä päätellen tämä kuitenkin on jo kahdeksas vuosi näin ja ihan varmasti olisitte halutessanne keksineet tähän toimivan ratkaisun. Ihmisiä tuppaa ärsyttämään sellaiset tyypit jotka harmittelee harmittelemisen ilosta eivätkä haluakaan korjata ongelmia koska valittaminen on se niiden "oma juttu". Minua jäi mietityttämään myös se, että miten joulut on järjestetty yhdeksän vuotta sitten ja sitä aiemmin.
Yhtä kaikki. Ikävää että sinusta tuntuu kurjalta.
Jotkut ihmiset ovat niin yksinkertaisia etteivät näe metsää, näkevät vain sen puun edessä.
Täällä on annettu loistavia neuvoja ja ap ei ota mitään vastaan.
Jos oikeesti joulun viettäminen perheen kesken harmittaa, silloin pitää tehdä jotain.
Me kun mentiin kesälomalla Espanjaan, kummieni asunto, saimme ilmaiseksi käyttöön.
Menimme Helsingistä Tallinnaan, maita pitkin ajettiin Espanjaan, hommattiin auton katolle pidettävä teltta, puolet nukkuivat autossa ja puolet teltassa. Oli auto täynnä peittoa, tyynyä, vaneria ja halvalla päästiin.
Itse asiassa varmaan tuli halvemmaksi olla siellä kun kotona. Ilmainen ranta vieressä, ruoka Espanjassa oli edullisempaa kuin Suomessa ja ilmainen majoitus 3 viikoksi teki kaiken mahdolliseksi. Kumpa olisimme tajunneet laittaa asuntomme samaan aikaan vuokralle.
Me saimme mahduttua autoon vaikka mitä.
Kyllä se erikoispatja matkusta vaikka auton katolla jos on niin tärkeä. Miten patja voi olla mökillä talvella ? Onko mökillä lämmitys 24/7?
Jos ei... Vahinko on jo tapahtunut.
Pusipusi.