Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustan että harmittaa: vanhemmat ja siskoni perhe jouluna :-\

Vierailija
24.12.2016 |

Vietämme joulua omassa kotona oman perheen kanssa, minun vanhemmat taasen jo 8 joulua peräkkäin siskoni perheen kera.
Nyt siskoni oli taas kerran jakanut kuvat siitä kuinka vanhempamme katsovat silmät kostuen siskoni lasten lahjojen availua. Tunnustan, että harmittaa kun eivät tule meille samaa showta katsomaan.
Tiedän kyllä, että järjellä ajateltuna on helpompi viettää joulua siskon perheen kera, he kun asuu lähellä. Ja jos me menisimme sinne niin emme mahtuisi edes nukkumaan missään, meillä 3 lasta. Siskolla 2 lasta mutta kotiin alle 20km kun taas meillä on välissä melkein 200 km.
Enkä oikein halua vaatia että vanhempani ajaisivat meille tuon saman matkan ees taas, kun ei meillekkään mahdu yöpymään.

Miehen vanhemmat eivät pahemmin juhli joulua, haluavat olla omissa oloissaan ja sen suonkin heille.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat asuvat 150 km päässä. Aikaa meni 1,5 h ajaessa.

Voitte ensi vuonna lähteä ajamaan heti aamulla ja sitten lähdette takaisin ajamaan klo 20.

Olette yöksi kotona.

Itse olen ajanut pari vuotta joka toinen pe Helsingistä Ouluun ja su ip takaisin ja siihenkin tottui. Helsingissä piti olla auto ja toisessa päässä ei päässyt perille ilman autoa.

Kannattaa miettiä ratkaisu ennen kuin luovuttaa. Aaton jälkeen on monta pv levätä, jos tämä ajaminen on liian rankkaa.

Niin SINÄ olet ajanut pitkiä matkoja, apsta emme tiedä.

Ja sekin, että ei kaikilla OLE pitkiä vapaita joulun aikaan, itse olin pe töissä klo 21 asti ja menen huomenna töihin klo 7.30.

Ja kyllä minä toivoin vapaata, mutta ta ei pystynyt sitä toivetta toteuttamaan.

Apn tilannetta emme tiedä täysin, joten ihan turha on apta OMIEN olettamusten ja arvailujen takia haukkua vaikeaksi ihmiseksi...

Aplla on TÄYSI oikeus tuntea surua ja harmitusta, kun tilanteeseen ei ole toista ratkaisua JUURI tällä hetkellä....

Vierailija
22/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne isovanhemmat ei nuku patjalla tai hotellissa?Ei tahdo?Onpa vaikeaa sitten.

Mun vanhemmat ainakin nukkuu todella huonosti vieraissa paikoissa esim. hotelli eikä he todellakaan reilu 70v nuku missää lattialla..

Omat vanhempani ovat 80v ja mielellään nukkuvat muutaman yön lattialla, koska haluavat nähdä meitä täällä meidän kotona pari kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä miehelläni on selkävaivaa joten meillä on erikoispatja omassa sängyssämme, hän ei voi nukkua ilmapatjalla tms. Kesämökki on vanhempiemme ja sinne hankimme ITSE toisen vastaavan patjan jotta mies voi siellä nukkua.

Ja se että menimisimme hotelliin tuottaa saman ongelman, miehen selkä :-\

Olemme reissanneet ja nukkuneet monenlaisissa paikoissa ja sen seurauksena miehen selkä on ollut kipeä, joten pitääkö miehen kärsiä selkäkivuista siksi että MINÄ haluaisin sukujoulun?

Edelleenkin nykyinen tilanne on järkevin ratkaisu. Tunteille en vaan voi mitään.....

Lapset ilmapatjalle ja mummo ja vaari heidän sänkyihin? Sehän olis niille lapsille mahtavan jännittävää. Vaikka kai sulla tähänkin on joku este, ei käy. Ei kertakaikkiaan käy.

Vierailija
24/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette siskon luo aatto aamuna ja ajelette illalla takaisin kotiin?

Vierailija
25/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä miehelläni on selkävaivaa joten meillä on erikoispatja omassa sängyssämme, hän ei voi nukkua ilmapatjalla tms. Kesämökki on vanhempiemme ja sinne hankimme ITSE toisen vastaavan patjan jotta mies voi siellä nukkua.

Olemme reissanneet ja nukkuneet monenlaisissa paikoissa ja sen seurauksena miehen selkä on ollut kipeä, joten pitääkö miehen kärsiä selkäkivuista siksi että MINÄ haluaisin sukujoulun?

Edelleenkin nykyinen tilanne on järkevin ratkaisu. Tunteille en vaan voi mitään.....

Lapset ilmapatjalle ja mummo ja vaari heidän sänkyihin? Sehän olis niille lapsille mahtavan jännittävää. Vaikka kai sulla tähänkin on joku este, ei käy. Ei kertakaikkiaan käy.

Ohiksena nauresken mielikuvalle jossa mummo ja vaari nukkuu LASTEN sängyssä....

Juu, ei kaikilla ole 120cm runkopatjoja LAPSILLE, meilläkin on vaan kerrossänky jossa vaahtomuovipatjat, lapsilla ikää 9 ja 10v.

Oliskin näky kun yli 70v mummo tai paappa kiipee sinne yläpedille :-D

Vierailija
26/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat asuvat 150 km päässä. Aikaa meni 1,5 h ajaessa.

Voitte ensi vuonna lähteä ajamaan heti aamulla ja sitten lähdette takaisin ajamaan klo 20.

Olette yöksi kotona.

Itse olen ajanut pari vuotta joka toinen pe Helsingistä Ouluun ja su ip takaisin ja siihenkin tottui. Helsingissä piti olla auto ja toisessa päässä ei päässyt perille ilman autoa.

Kannattaa miettiä ratkaisu ennen kuin luovuttaa. Aaton jälkeen on monta pv levätä, jos tämä ajaminen on liian rankkaa.

Niin SINÄ olet ajanut pitkiä matkoja, apsta emme tiedä.

Ja sekin, että ei kaikilla OLE pitkiä vapaita joulun aikaan, itse olin pe töissä klo 21 asti ja menen huomenna töihin klo 7.30.

Ja kyllä minä toivoin vapaata, mutta ta ei pystynyt sitä toivetta toteuttamaan.

Apn tilannetta emme tiedä täysin, joten ihan turha on apta OMIEN olettamusten ja arvailujen takia haukkua vaikeaksi ihmiseksi...

Aplla on TÄYSI oikeus tuntea surua ja harmitusta, kun tilanteeseen ei ole toista ratkaisua JUURI tällä hetkellä....

Ap.lla on aatto vapaata, muutenhan hän olisi maininnut asiasta.

Minä totutin itseni ajamaan pitkiä matkoja, koska ei ollut vaihtoehtoja. Sain töitä Helsingistä kun muu perhe asui Oulussa.

200 km ei ole mahdoton matka, jos haluaa. Ja seuraavaan jouluun on aikaa 364 pv, on aikaa totutella.

Vierailija
27/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ehdotus... ap:lle tuskin sopii kuitenkaan.

Vierailija
28/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne isovanhemmat ei nuku patjalla tai hotellissa?Ei tahdo?Onpa vaikeaa sitten.

Mun vanhemmat ainakin nukkuu todella huonosti vieraissa paikoissa esim. hotelli eikä he todellakaan reilu 70v nuku missää lattialla..

Omat vanhempani ovat 80v ja mielellään nukkuvat muutaman yön lattialla, koska haluavat nähdä meitä täällä meidän kotona pari kertaa vuodessa.

En ikinä laittaisi vanhempiani nukkumaan lattialla.

Jopa silloin kun asuimme kaksiossa, nukuimme me meidän perhe siskonpedissä olohuoneessa ja vanhemmat nukkuivat parisängyssä.

Nyt on vierashuone.

Vierailija
29/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn jutusta kyllä selviää että ei se sisko asu yhtään likempänä kuin vanhemmatkaan....

Mikä on niin vaikeata tajuta, että ap EI selkeästi kaipaa avmammojen nokkavaa "viisautta" vaan ainoastaan purki tunteensa tänne?

Kysyikö ap neuvoa MISSÄÄN vaiheessa tekstejään?

Miksi, miksi! on AINA pakko neuvoa toisia???? Oletteko oikeassakin elämässä samanlaisia? Mahdatte olla hankalaa seuraa...

Vierailija
30/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä 200km matkaa suvun luo. Lähdimme aamulla klo 8.00 ajelemaan, vietimme joulun yhdessä ja ajoimme kotiin, kotona olimme 00.30 lapset nukkumaan ja itse joulusaunaan. Ei onnistu ihan vauvan kanssa, mutta 4v -> ylöspäin olemme tehneet näin. Olisko ideaa myös teille ap?

Vierailija
31/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnustan että harmittaa kun ihmiset tekee itselleen ongelman helposti ratkaistavissa olevasta asiasta. Ap:n ongelmaan on vähintään kymmenen helppoa ja yksinkertaista ratkaisua. Mutta ei, kun asiaa ei halutakaan ratkaista vaan nautitaan siitä marttyyrin roolista.

Suurin ongelma ap:lle tuntuu olevan se että sisko ja vanhemmat viettävät joulun yhdessä ei se ettei hänen perheensä yhteiseen jouluun osallistu. Se on sitä sisaruskateutta.

Vierailija
32/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tunnustan että harmittaa kun ihmiset tekee itselleen ongelman helposti ratkaistavissa olevasta asiasta. Ap:n ongelmaan on vähintään kymmenen helppoa ja yksinkertaista ratkaisua. Mutta ei, kun asiaa ei halutakaan ratkaista vaan nautitaan siitä marttyyrin roolista.

Suurin ongelma ap:lle tuntuu olevan se että sisko ja vanhemmat viettävät joulun yhdessä ei se ettei hänen perheensä yhteiseen jouluun osallistu. Se on sitä sisaruskateutta.

Eihän aplla edes ole ongelmaa!

Häntä vain surettaa ja harmittaa tämä TÄMÄN joulun tilanne.

Ap EI missään vaiheessa a. Kysynyt ratkaisua ja b. Edes kertonut että on ongelma.

Se ongelma on kyllä nyt ihan sun omassa lukutaidossa, kuten monella muullakin vastaajalla.

Vierailija
33/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme ehdottaneet että tulisivat meille joskus. Eivät halua ajaa 400km.

Ja ei en voisi todellakaan nukuttaa vanhempiani olohuoneen lattialla ilmapatjalla, enkä myöskään itse siinä nukkuisi.

Ei, kaikilla EI ole mitään vierashuonetta saati muutenkaan ylimääräistä tilaa. Meillä on 4h+keittiö, juuri sen verran neliöitä että perheenä mahdumme hyvin, tämä asunto on hinnaltaan ja sijainniltaan sellainen johon meillä on varaa jopa jos toinen on työttömänä (testattu).

Vanhempani asuvat kaksiossa johon ei todellakaan mennä yöksi 3n 9-13v kanssa ja siihen aikuiset päälle.

Ja kyllä olen ehdottanut vanhemmilleni hotellia jopa niin että me maksaisimme, eivät halunneet.

Meillä on kesämökki jossa kesällä mahdumme hyvinkin olemaan mutta koska kyseessä on KESÄmökki niin talvella (tai edes +5 asteessa) siellä ei voi olla.

Ja erilllisen mökin vuokraaminen jouluksi on sen verta kallista puuhaa että yksin emme sitä voi tehdä, vanhempamme ovat eläkkeellä, ei mitään isoja rahoja heilläkään saati siskoni jossa molemmat vanhemmat tällä hetkellä pienipalkkaisissa töissä joten eipä heiltä voi vaatia, että koska minä haluaisin viettää sukujoulua niin maksakaa osuutenne.

Tästä on meinaan joskus keskusteltu, silloin kun lapset oli pienempiä...

Ja kuten jo aloituksessa sanoin järjellä ajateltuna tämä on fiksuin ratkaisu, mutta saahan se silti surettaa ja harmittaa....

Sopikaa että menette vanhemmillenne ensi Jouluna ja teidän perhe majoittuu hotelliin siskon perhe voi majoittua vanhemmillanne.

Järjestely kysymys.

Itse ajoin jouluaattona 250km yhteen suuntaan ja illalla takaisin.

Vierailija
34/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aplla edes ole ongelmaa!

Häntä vain surettaa ja harmittaa tämä TÄMÄN joulun tilanne.

Ap EI missään vaiheessa a. Kysynyt ratkaisua ja b. Edes kertonut että on ongelma.

Se ongelma on kyllä nyt ihan sun omassa lukutaidossa, kuten monella muullakin vastaajalla.

Jos harmittaminen ei ole ongelma niin mitä sitten vinkuu olis sitten kirjoittanut että nauttii kun harmittaa.

Vierailija
35/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ole isoäiti, joka ei lähde jouluna kodistaan mihinkään muualle nukkumaan! Varmasti hankalaa ja ikävää, mutta tässä iässä ihmisellä on sentään joitakin etuoikeuksia ja yksi niistä on oma vuode. Eilen oltiin tyttären perheen luona joululounaalla 20 km päässä, tultiin sieltä hautausmaan ja joulukirkon kautta kotiin ja istuttiin ilta kaikessa rauhassa kirjoja lukemassa. Pitkin iltaa tuli poikien perheiltä viestejä, että voi kun olisitte täällä - siis noin 200 km päässä ja menossa yöksi hotelliin. Kiitos ei. Tämä on meidän joulumme, ei ole pakko hyppiä lasten perheiden tahtojen mukaan.

Ai niin, sillä tyttärellä ei ole edes lapsia, perheeseen kuuluu puoliso ja tämän kaksi jo aikuista lasta.

Alapeukkujen määrä kertoo aika selkeästi sen, miten paljon aikuiset lapset haluavat vanhempiaan määräillä. Edes lasten muutto pois kotoa ja oman perheen perustaminen ei katkaise napanuoraa, vaan lapset haluavat vuosi toisensa jälkeen päättää, mitä vanhemmat saavat tehdä ja mitä ei.

Jos haluaa viettää joulun omalla tavallaan, onko se muka jotenkin lapsilta pois? Eikö pitäisi pikemminkin olla iloinen, että saa luoda omat jouluperinteet ilman, että pitää järjestää isovanhemmille hotellimajoitusta ja kuljetusta sinne hotelliin.

Vierailija
36/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan just ajamassa muutamaksi tunniksi mun äidin luo käymään. Just sopiva aika jonka kestää hänen kanssaan. Matka-aikaa 2,5 h suuntaansa.

Vierailija
37/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustetaan  joinain jouluina 400km isovanhemman luokse. Vanhemmat ja kolme lasta. Kerron, miten sijaa löytyy: vauvoina nukkuivat kainalossa. Vähän vanhemapna kahdesta nojatuolista tehdyssä "sängyssä". Vähän isompana sohvalla. Nuorin änkeytyy tänä vuonna pinnasänkyyn, koska pitää siitä. Pinnasänky löytyi ullakolta. Viime vuonna ostimme isovanhemmalle kokoon taitettavan retkisängyn. Yksi meistä nukkuu siinä. Toisinaan teemme siskonpedin lattialle patjoista ja tyynyistä. Silloinkin joku menee sohvalle. Täällä me vietetään pari viikkoa. Hyvin sujuu.

Eli jos isovanhemmat tulevat teille, voitteko itse mennä sohvalle tai lattialle ja antaa sänkynne isovanhemmille?

Vierailija
38/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti ei pääsisi lattialta enää ylös. Kummatkin lonkat leikattu. Mutta ei tulisi kyllä mieleenkään vaatia häntä nukkumaan jollekin ilmapatjalle. Sen verran häntä kunnioitan ja annan hänen viettää joulun kotonaan.

Mitä tuota vanhoja ihmisiä raahamaan pitkin Suomea, ettei teillä olisi paha mieli.

Vierailija
39/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Helsingissä , meitä on 4 ja asumme 4 h ja k asunnossa.

Meillä käy yövieraita n 4-5 k vuodessa ja hommasimme heti alussa keittiöön levitetävän sängyn. Siihen kuuluu 2 patjaa, joita säilytetään suojapusseissa ja sänky toimii normaalisti sohvana.

Kun ap.lla on kerran vanhemmat, appivanhemmat, siskokin, eikö teillä kukaan käy kylässä ? Ainoa vaihtoehto on majoittua lattialle ?

Ja ihmettelet ettei teille kukaan tule kylään.

Vierailija
40/124 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena nauresken mielikuvalle jossa mummo ja vaari nukkuu LASTEN sängyssä....

Juu, ei kaikilla ole 120cm runkopatjoja LAPSILLE, meilläkin on vaan kerrossänky jossa vaahtomuovipatjat, lapsilla ikää 9 ja 10v.

Oliskin näky kun yli 70v mummo tai paappa kiipee sinne yläpedille :-D

Eli taas este. Mummo ja Vaari tarvitse vähintään 120cm runkopatjan. Tavallinen 80cm sänky ei kelpaa. Ja kaikilla on kerrossängyt.

Mikään ei kelpaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän