Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaaleja flunssan oireita? Todella outoa!

Vierailija
24.12.2016 |

Alkoi pari päivää sitten ihan yhtäkkiä. Edellisenä iltana vähän kurkku kutisi ja lihaksia särki. Koko yön heräilin kylmiin ja kuumiin aaltoihin, aamulla kuumetta oli 39 astetta. Sen jälkeen kuume on joka päivä aamun tunteina 39 asteen tuntumassa, hikoilen rajusti ja puolenpäivän jälkeen kuume on kokonaan poissa ja muuttunut alilämmöksi joka sitten päivän mittaan kapuaa normaaliksi ja illalla pieneksi n. 37 asteen lämpöilyksi. Yön aikana sitten taas korkea kuume.

Muita oireita päänsärky, silmäsärky, yskä, aivastelu, tänään tullut kauhea nuha myös. Lihaksia särkee myös. Onko normaali flunssa, vaikka tuli näin nopeasti ja lämpö vaihtelee näin rajusti?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan influenssa.

Vierailija
2/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Kesti4 päivää..yskä vielä

Vierailija
4/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, jos on tosiaan influenssa niin taitaa jäädä isovanhempien vierailut väliin :( Ap

Vierailija
5/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssalle kuulostaa, varsinkin tuo kuume, pääkipu, lihaskipu.

Vierailija
6/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa varmaan kun on yskää ja lihaskipuja sekä korkea kuume.

Vierailija
7/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä prikulleen sama!

Influenssaa taitaa olla

Vierailija
8/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin olet ap ja muut influenssaa potevat ?

Vierailija
9/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi melko samanlainen viime viikolla. Kuumetta ei tosin juuri ollut kuin yhtenä iltana korvasta reilu 38, mut se laski äkkiä/muutaman tunnin kuluttua oli taas normaali lämpötila. Vähän epäilen, että oliko sittenkään influenssaa, kun kuumetta ei kuitenkaan niin paljoa ollut ja sitä oli vain ihan hetken ajan? Mut muuten oli rajuimmat oireet ikinä (yskä, lihakset, kurkkukipu, nuha ei ollut niin paha kuin yleensä). Tosin vähän koko syksyn/talven on ollut välillä sellaista lämpöaaltoilua, että välillä on 38/39 ja välillä 35/36 ja välillä normaali 37.

Nyt on parina päivänä ollut enää kurkku kipeä lähinnä yöllä vähän ja aamuisin on yskittävä limat pois. Voiko olla influenssaa ilman kunnon kuumetta?

Entä voiko tarttua 2v lapseen vielä, kun mulla tosiaan alkoi jo viime ke ja nyt alan olla jo melko terve. Miehellä on vähän muutamana päivänä ollut kurkku kipeä, mutta enää ei oikein ole mitään. Lapsi on ollut ihan ok koko ajan ja imetän vielä häntä, niin olisiko saanut vasta-aineita sitä kautta ja välttynyt taudilta toivottavasti?

Vierailija
10/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää myös

Vierailija
11/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pohjois-Helsingistä. T. 9

Vierailija
12/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi melko samanlainen viime viikolla. Kuumetta ei tosin juuri ollut kuin yhtenä iltana korvasta reilu 38, mut se laski äkkiä/muutaman tunnin kuluttua oli taas normaali lämpötila. Vähän epäilen, että oliko sittenkään influenssaa, kun kuumetta ei kuitenkaan niin paljoa ollut ja sitä oli vain ihan hetken ajan? Mut muuten oli rajuimmat oireet ikinä (yskä, lihakset, kurkkukipu, nuha ei ollut niin paha kuin yleensä). Tosin vähän koko syksyn/talven on ollut välillä sellaista lämpöaaltoilua, että välillä on 38/39 ja välillä 35/36 ja välillä normaali 37.

Nyt on parina päivänä ollut enää kurkku kipeä lähinnä yöllä vähän ja aamuisin on yskittävä limat pois. Voiko olla influenssaa ilman kunnon kuumetta?

Entä voiko tarttua 2v lapseen vielä, kun mulla tosiaan alkoi jo viime ke ja nyt alan olla jo melko terve. Miehellä on vähän muutamana päivänä ollut kurkku kipeä, mutta enää ei oikein ole mitään. Lapsi on ollut ihan ok koko ajan ja imetän vielä häntä, niin olisiko saanut vasta-aineita sitä kautta ja välttynyt taudil

toivottavasti?

On myös tuollaista kuumeflunssaa liikkeellä kurkkukivun kera

Vierailija
13/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssakin voi olla kuumeeton ja lievä, mutta tyypillistä sille on äkillinen kuume, lihaskivut ja kurkkukipu. Toisaalta onko sillä väliä onko se flunssaa vai influenssaa, kummatkin virusten aiheuttamia, joten antibiootit ei auta. Lepoa ja juotavaa vaan niin eiköhän se siitä. Jos pitkittyy tai yleiskunto romahtaa niin lääkäriin.

Vierailija
14/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin olet ap ja muut influenssaa potevat ?

Asun Tampereella. Ap

Vierailija
15/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö taivuttamaan päätä/niskaa eteenpäin? Jos et, huomioi aivakalvontulehduksen mahdollisuus ja lääkäriin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi