Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe influenssassa, pitääkö rokotetun isovanhemman jäädä varmuuden vuoksi jouluksi kotiin (yksin)?

Vierailija
23.12.2016 |

Siinä dilemma. Lapsella alkoi tauti viime viikonlopulla, edelleen 38 kuumetta ja korvatulehdus tullut myös. Vanhemmat myös taudissa, tauti alkoi ehkä tiistaina. Influenssa todettu testillä (A-virus). Uskaltaisiko luottaa, että rokote suojaa vai olisiko isovanhemman (jo yli 70v, perusterve) parempi jäädä kotiin varmuuden vuoksi? Ei tähän tietty ole mitään yhtä oikeaa vastausta, mutta kaipaan mielipiteitä. Tylsää tässä on kaiken muun lisäksi se, että kotiin jääminen tarkoittaa sitten joulun viettämistä yksin isovanhemmalle :(.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotteesta on jo yli 2 viikkoa, niin voi tulla. Jos vähemmän, ei rokote ole välttämättä kerinnyt vaikuttaa. Siinä kjn on 2 viikon itämisaika :)

Vierailija
2/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä terveyskeskuksessa, ja kyllä tänä vuonna myös rokotetut on sairastuneet influenssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rokote suojaa 100-prosenttisesti vaan ehkä  jotain 60-70 prosenttia rokotteen saaneista. Jos haluaa välttää sairastumista niin kannattaa välttää tartuntaa ainakin hyvällä käsihygienialla.

Vierailija
4/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on kyllä otettu ajoissa, mutta just tuota pelottaa riski, että saisi siitä huolimatta. En ole löytänyt oikein infoa rokotteen tehosta, jossain oli kait maininta 60-80%, joka on mielestäni aika pieni. Onko virus jo ehtinyt muuntua vai mikä sen selittää? Mulla todetttiin siis A-virus.

Terv. ap

Vierailija
5/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan antaa isovanhemman tehda paatos. Kerrotte hanelle mika on tilanne ja jos ei ole tays dementikko, osaa tehda paatoksen itse. 

Vierailija
6/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Isovanhemmallekaan kauheasti iloa, jos te muut makaatte reporankana sängyn pohjalla, siirrätte joulun vaikka Uuteen Vuoteen.

Vierailija
7/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään määrin dementikko ;). Tietysti annetaan hänelle päätösvalta mutta kun empii itsekin. Haluttaisiin viettää joulu yhdessä, mutta ei toki sairastuttaa toista, tää on jokseenkin kamala tauti nuoremmallekin. Tänään on soiteltu jo varmaan kolme puhelua, että mitä me nyt tehtäisiin. Joo-o, pitää ehkä heittää kolikkoa. 

Vierailija
8/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kotiin. Ei yksinäinen joulu ole mikään katastrofi! Ylellistä itse asiassa. Mutta jos tuollainen tilanne, en edes harkitsisi lähtöä.

Vierailija
9/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muuntumisen takia suoja on kohtuu alhainen. Sama virus vaeltaa ympäri pallon jatkuvasti, ja jokaisessa ihmiskontaktissa on muuntumisen mahdollisuus. Ja rokotetta kun on pakko ryhtyä valmistamaan ko kauan ennen tänne saapumista.

Vierailija
10/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin saada sen influenssan nyt mahdollisimman nopeasti kun tässä jouluna ehtisi sairastaa. Tammikuussa jos saan sen, niin kaikki menee ihan ituiksi :(

Mistä sen tartunnan saisi?

Vierailija
11/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä terveyskeskuksessa, ja kyllä tänä vuonna myös rokotetut on sairastuneet influenssaan.

Joo niin kävi meilläkin. Rokote otettu 4vko sitten ja nyt influenssa A kaikissa todella pahana päällä.

Vierailija
12/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! No jos sä nro 10 tulisit meille isovanhemman sijaan ;).  Täältä lähtee, priima tauti tarjolla! ( Vaikka käy kyllä mielessä onko sulla kokemusta influenssasta, tätä ei tosiaan haluaisi huvikseen sairastaa...)

Mua just ENITEN tympii se, että loma menee sairastaessa, olin odottanut sitä koko syksyn :(

Vierailija
13/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, rokotus otettu lokakuussa ja nyt juuri perheen yhdellä lapsella ja yhdellä aikuisella A-influenssa (testattu).

Vierailija
14/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän isovanhempi pärjää yksinkin varsinkin jos ei ole dementikko, nähkää sitten kun olette kaikki terveitä! Ei kannata ottaa riskiä, kyllä yli 70-v on jo paljon heikompi kuin joku nuorempi vaikka olisikin perusterve.

Vierailija
15/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla, joilla todettu influenssa ollut korkea kuume osana tautia?

Vierailija
16/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noussut vaan 38 asti. viluhorkan puolesta kuvittelin että olis tosi korkea mutta ei ollut. Yleisvointi silti ihan paska.

T ap

Vierailija
17/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miettisi niinkään tartuntariskiä, vaan sitä mitä iloa isovanhemman vierailusta on teille tai hänelle itselleen. Tuskin mitään, jos koko perhe olette sairaina sängyn pohjalla. Olisihan se tietysti kätevää saada terve piika kantamaan lääkettä ja juotavaa...

Vierailija
18/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää te sairastupaa ja juhlikaa yhdessä kun tervehdytte. Älkää syökö heti isoja annoksia toipilaana, tulee ylös.

Vierailija
19/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut koko perhe myös viikkojen ajan kipeänä, kuume tulee ja menee, mutta yhdellä ollut vain yli 39. Mietin, että onko tämä vaan sitkeää flunssaa, yhdellä myös jälkitauti tällä hetkellä.

20/23 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mummun itse päättää, tuleeko vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän