Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä tilanteessa jättäisit lahjat antamatta lapsille?

Vierailija
23.12.2016 |

Todella rankka vuosi monin tavoin ja olen ollut burnoutissa koko syksyn. Olen pyytänyt kotona asuvia täysi-ikäisiä lapsia osallistumaan (enemmän tai ylipäätään) kodinhoitoon. He opiskelevat ja osa käy osa-aikatyössä. Itse käyn töissä ja maksan kaiken.
Tein listan, että koiran ulkoilutukset ja ruunlaitot ja siivoukset ois hoidettava. Tästä kuitenkin lähes joka päivä joutuu keskustelemaan. Ja minä teen edelleen suurimman osan kaikesta.
Rahat ja jaksaminen on tiukilla.
Laitoin veronpalautusrahat lasten lahjoihin. Muuten en paljon joulua laita, mutta lahjoja on ollut kiva ostella.
No johtuukohan mun väsymyksestä vai mistä, mutta kun tänään taas kukaan ei suostunut viemään koiraa lenkille ja minä sen jouduin sitten viemään (kolmas lenkki tänään), niin mulla jotenkin keitti yli. Sanoin melko pahastikin ja ajattelin, että mitä hittoa mä noille enää mitään lahjoja huomenna antaisin.
Nyt on tosi ristiriitainen olo. Lapset on aina lapsia, mutta miten kauan mun täytyy jaksaa niitä passata?
Syyttivät vielä, etä mitäs otin koiran, vaikka olin pelastanut sen lopetukselta heidän toivomuksestaan. Ja eivät viitsi osallistua ruuanlaittoon, kun ei ole nälkä.
Jossain vaiheessa tää kaikki sujui paremmin, kaikki osallistui jne, mutta tänä syksynä varmaan kaikki ollaan oltu väsyneempiä.
Itkettää tämmönen joulunalku :(

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sinuakin 😢 täällä toinen väsynyt. Tänä jouluna tuntunut että kaikki kaatuu niskaan. Jos lapsesi ovat täysi-ikäisiä niin korkea aika heidän tehdä kotihommia eikä odottaa että passataan.

Koitetaan mennä joulun yli, älä tee mitään ylimääräistä. Nuku ja levähdä. Kai ne lapset jossain vaiheessa tajuavat että nyt ei äiti jaksa ja tekevät ruoan?

Vierailija
2/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sinuakin 😢 täällä toinen väsynyt. Tänä jouluna tuntunut että kaikki kaatuu niskaan. Jos lapsesi ovat täysi-ikäisiä niin korkea aika heidän tehdä kotihommia eikä odottaa että passataan.

Koitetaan mennä joulun yli, älä tee mitään ylimääräistä. Nuku ja levähdä. Kai ne lapset jossain vaiheessa tajuavat että nyt ei äiti jaksa ja tekevät ruoan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ehdottomasti paras hetki muistuttaa lapsille, että äiti ei kyennyt heitä kasvattamaan.

Vierailija
4/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks olisit antamatta lahjoja jos kerran oot ne hommannu? Roskiinko ajattelit heittää? Sen takia etteivät vieneet koiria pihalle? Ymmärrän että harmittaa että lapset ei jeesaa tarpeeks kotitöissä mut joku tolkku nyt tähänkin hommaan.

Vierailija
5/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne pihalle jos eivät viitti osallistua! Siinähän sitte tekevät itelle ruokaa ja siivoovat oman kämppänsä. Saatanan saamattomat

Vierailija
6/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää, riita poikki ja hyvää tahtoa, joulun jälkeen voi sitten jatkaa

Vierailija
7/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks olisit antamatta lahjoja jos kerran oot ne hommannu? Roskiinko ajattelit heittää? Sen takia etteivät vieneet koiria pihalle? Ymmärrän että harmittaa että lapset ei jeesaa tarpeeks kotitöissä mut joku tolkku nyt tähänkin hommaan.

Saakait ne palautettua kauppaan.

Vierailija
8/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin, vähän sama tilanne itselläkin. Koita levätä joulunpyhinä ja tee vain se mikä on aivan pakko eli koira ulos jne. Isot lapset laittakoon syömisensä itse. Lahjat voit ehkä antaa heille jos ne ovat jo valmiina? Tai sitten säästät ne parempaan ajankohtaan.

Jaksamista ja lepoa jouluusi.

Vierailija
9/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä ne pihalle jos eivät viitti osallistua! Siinähän sitte tekevät itelle ruokaa ja siivoovat oman kämppänsä. Saatanan saamattomat

No vähän tähän tyyliin mulla meni ajatukset siinä vaiheessa, kun keitti yli ja ton suuntaista sanoinkin. Harmittaa pilata joulua tälleen :(

Vierailija
10/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko lapsiltasi lahjoja? Korkeintaan yhdet pienet lahjat ostaisin tuollaisille hyväksi käyttäjä lapsille.

Vierailija
11/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olet väsynyt. Minuakin harmittaa välissä aikuisten lasteni ajattelemattomuus, vaikka he sinänsä osallistuvatkin kotitöihin kohtuullisesti. Esim. eilen olin kaupassa ja aika väsynyt kaiken tavaran haalimiseen. Sitten piti vielä keksiä, mitä laitetaan päivälliseksi. Yksi lapsistani on kasvissyöjä, ja ajattelin että olisi jo aika laittaa sellaista ruokaa, että se sopii suoraan hänellekin. Siinä väsyneenä sitten mietin pääni puhki jotain kasvisruokaa (minulle tuottaa aina suuria vaikeuksia keksiä jokin kasvisruoka) sen sijaan, että vain nopeasti sieppaisin mukaan jauhelihapaketin, kuten olisin tehnyt, jos en olisi ottanut tätä lasta huomioon. Pähkäilyn jälkeen ostan tarvikkeet ja melkein myöhästyn bussista.

Kotona teen ko. ruuan, mihin menee selvästi enemmän aikaa ja vaivaa kuin vaihtoehtona olleeseen jauheliharuuan. No, mitä tekee tämä lapsi? Ei tule kotiin koko iltana eikä yönä eikä viitsi edes ilmoittaa yhtään mitään. Vasta tänään puolen päivän aikoihin hän lähettää tekstarin, jossa kertoo tulevansa tänään iltapäivällä.

Sinuna en nyt sentään jättäisi lahjoja jakamatta, mutta lopettaisin lasten passaamisen. Älä enää laita heille ruokaa, älä pese heidän vaatteitaan jne, jos he eivät osallistu.

Vierailija
12/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä!

Ehkä mä menen nyt vaan nukkumaan (koira kuitenkin herättää aikaisin).. Joku pitemmän tähtäimen suunnitelma ja käytäntö näihin kotihommiin on tultava, mutta viittiikö semmosista alkaa vääntämään jouluna? Toisaalta milloin sitten?

Itse muutin kotoa 15v, koska halusin itse elättää itseni ja huolehtia asiani. Omien lasten kasvatuksessa on jotain mennyt pieleen, kuten joku mainitsi. 

Vierailija
13/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika taitaa olla kypsä valmistelemaan täysi-ikäisiä kullannuppuja lentämään pesästä.

Vierailija
14/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset asuu kotona? Onko sulla siinä mieskin vielä passattavana?

Ihan kuule annat vaan olla, juot glögiä, poltat kynttilöitä ja kuuntelet joulumusiikkia, aikuiset kakarat hoitavat kyllä asiat jos haluavat, jos olet (ja miehesi) heille mitään koskaan opettanut.

Onhan se tosiaan niin että itse (ja miehesi) olet ne vätykset kasvattanut siihen että sinä teet kaiken ja passaat, ja vielä hussaat rahasikin heihin.

Sanot kersoille että sinä olet nyt niin väsynyt että saavat oppia tekemään osuutensa ja maksavat osansa vuokrasta/asumiskuluista, tai etsivät omat kämpät, eihän tuollainen ole kuin karhunpalvelus lapsillesi, ei ne opi selviytymään elämästä jos ei opeteta siihen.

Vierailija
15/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta aikuista lasta sulla siellä oikein on, ilmeisesti vähintään 3? Jos on vasta 18 v täyttänyt ja käy lukiota niin tietysti ymmärrän että asuu kotona, mutta sulla on siellä vissiin parikymppisiäkin? Miksei ne asu jo omillaan?

Vierailija
16/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset asuu kotona? Onko sulla siinä mieskin vielä passattavana?

Ihan kuule annat vaan olla, juot glögiä, poltat kynttilöitä ja kuuntelet joulumusiikkia, aikuiset kakarat hoitavat kyllä asiat jos haluavat, jos olet (ja miehesi) heille mitään koskaan opettanut.

Onhan se tosiaan niin että itse (ja miehesi) olet ne vätykset kasvattanut siihen että sinä teet kaiken ja passaat, ja vielä hussaat rahasikin heihin.

Sanot kersoille että sinä olet nyt niin väsynyt että saavat oppia tekemään osuutensa ja maksavat osansa vuokrasta/asumiskuluista, tai etsivät omat kämpät, eihän tuollainen ole kuin karhunpalvelus lapsillesi, ei ne opi selviytymään elämästä jos ei opeteta siihen.

No kai he viihtyvät kotona. Ei ole miestä tällä hetkellä, erosin just syksyllä, se on yksi syy tähän rankentuneeseen tilanteeseen ja koko kuvion muuttumiseen. Eksä (ei lasten isä) hoisi kyllä kotitöitä. Lapset sen sijaan lopetivat niiden tekemisen sen miehen täällä ollessa, aiemmin osallistuivat. No nyt kaikki on mun niskoilla.

Vierailija
17/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lahjat ja kerrot että 3 kk on heillä aikaa etsiä omat kämpät. Potki pois aikuistumaan, ei se kotona onnistu

Vierailija
18/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tän joulun mitä haluat etkä laita ruokaa. Jos on nälkä laittakoot ruokaa. Tilaa pizza itsellesi tms. Ei ksi ne maksutta elä kotona?

Vierailija
19/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäiset? No jos naama ei miellyttäis niin siinä sopiva syy. Ja naamahan ei miellytä, jos käytöstavat on kuin roskasakilla.

Vierailija
20/42 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet tän joulun mitä haluat etkä laita ruokaa. Jos on nälkä laittakoot ruokaa. Tilaa pizza itsellesi tms. Ei ksi ne maksutta elä kotona?

Ihan pakostakin tässä tulee varmasti jotekin näin käymään. Ostin jääkaapin täyteen ruokatarvikkeita, mutta en vaan jaksa laittaa mitään.

Milläs ne mitään maksaisivat, opiskelijoita ovat kaikki. Ja yksi lähdössä armeijaan tammikuussa.