Kummeille kysymys: jos sinulla menee välit vanhempien kanssa, pidätkö yhteyttä kummilapseen?
Otsikossa se kysymys olikin. Jos et tule toimeen lapsen vanhempien kanssa, pidätkö yhteyttä kummilapseen? Kyllä/ ei, ja miksi?
Kommentit (10)
En pidä yhteyttä. Sellainen valehtelija, ja joka puhuu meidän asioita ja vääristelee niitä, niin todellakaan sen lapsi ei ansaitse yhtään mitään minulta. Sama paska periytyy kuitenkin, niin elämä helpompaa ilman kurjia ihmisiä.
Tietysti pidän. Eihän lapsella ole välirikkoon mitään osaa. Ihme kysymys
me ei kovinkaan aktiivisesti pidetä "entisen" ystävän kanssa toistemme lapsiin, pari krt vuodessa nähdään toisiamme ja lapsia samalla. Välit eivät ole mitenkään erityisesti poikki, emme vain enää ole samalla aaltopituudella ja kummeiksikin valitsimme toisemme jotenkin lapsuuden aikaisen ystävyytemme velvoittamina, sillä emme olleet omia lapsia saadessamme olleet enää vuosiin erityisen läheisiä.
3, ei niin, mutta maksaako se vaivan? Itselleni ainakin kaveri teki niin pahasti, että en todellakaan haaskaa yhtään aikaa tai rahaa hänen jälkeläiseensä.
Yritin, mutta se oli vaikeaa ja sitten jäi. Tilanne oli siis se, että kummilapsen vanhemmat olivat ex-miehen ystäviä. Aluksi kävin lasta yksin katsomassa ja sain kutsuja synttäreille. Sitten loppui kutsut, aikani lähettelin paketteja, mutta kun oli kovin yksipuolista jäi yhteydenotot minunkin taholta. Lapsi on jo rippikoulun käynyt, ei tullut kutsua edes rippijuhliin. Erityisesti en tunnista, että olisi mennyt välit keneenkään, mutta ehkäpä exän uusi ei halunnut minua samoihin kekkereihin.
Anteeksi kiroilu, mutta mua vituttaa. Huomenna joulu ja korttia ei ole tullut vieläkään. Autoin lasta askartelemaan kummeille kortin ja lähetin sen kolme viikkoa sitten. Lahjaa en odota mutta olisin nyt olettanut, että kortti tulee. Ei. Ei korttia, ei mitään. Me aikuiset ei olla väleissä mutta jotenkin oletin kummien olevan tarpeeksi aikuisia, että eivät antaisi tämän vaikuttaa kummisuhteeseen.
No, ei voi mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
3, ei niin, mutta maksaako se vaivan? Itselleni ainakin kaveri teki niin pahasti, että en todellakaan haaskaa yhtään aikaa tai rahaa hänen jälkeläiseensä.
Niin no tässä kohdistat tekosi myös syyttömään henkilöön. Haluaisitko itse olla vastuussa lähisukulaisesi teoista?
7, riippuu vähän miksi ne välit on mennyt... En ihmettele yhtään vaikka ei pidä yhteyttä, miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
7, riippuu vähän miksi ne välit on mennyt... En ihmettele yhtään vaikka ei pidä yhteyttä, miksi pitäisi?
Kummi teki tyhmästi humalassa. Sanoin hänen tehneen tyhmästi. Hän myönsi olleensa väärässä.
Sen jälkeen olen kutsunut heidät kylään neljä kertaa mutta aina "on kiire". Luovutin ja en ole ottanut yhteyttä. He eivät ole kertaakaan soittaneet meille.
Miksi pitäsi pitää yhteyttä? No, siksi, että 4v tytöllä ei ollut mitään tekemistä siihen mitä äitinsä sanoi. Typerää tommonen " jos oot sen kaveri mä en oo sun kaveri" ajattelu. Aikuisia ollaan kaikki!
Ap
Voin vastata itseni ja entisen ystäväni puolesta, minä pidän yhteyttä entisen ystäväni lapseen joka on kummilapseni, ystäväni taas ei pidä yhteyttä minun lapseni jonka kummi on, en tiedä syytä