Miksei nykyajan isät ja isoisät enää suostu esiintymään joulupukkina?
Ei 70-luvulla mitään ostopukkeja ollut, isät, isoisät, sedät ja enot esiintyi pukkeina niin kuin aina oli tehty. Nykyään maksetaan jopa 100 € jostain muutaman minuutin vierailusta ja valitetaan kun kallista on.
Kommentit (20)
Meillä on esiintynyt kyllä mutta lapset ovat tunnistaneet. Sittemmin onkin pukki ollut kiireinen ja jättänyt salaperäisesti lahjat ovelle. Lapset uskovat vielä joulupukkiin niin hankala alkaa selitellä miksi pappa on pukki.
Meillä on isä joulupukkina, lapset on vasta 2-4-vuotiaita, eikä ne tunnista kun on hyvät varusteet.
Meillä mies menee naapuriin pukiksi ja naapurin mies meille. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies menee naapuriin pukiksi ja naapurin mies meille. Kätevää.
;))
Ehkä nykyajan isät haluavat olla läsnä lapsiensa joulussa eikä vain tarkkailla sitä naamarin takaa. Tai sitten ovat vain laiskistuneet kuten nykyajan naisetkin. Ei 70-luvulla valmislaatikoita syöty.
Meillä pappa kieltäytyi aikoinaan olemasta lapsenlapselle pukki, vaikka ei taatusti olisi pienenä tunnistanut. Ei sitten vaivattu enempää aattona. Piti sitten ostaa pukki joka joulu aina tänne asti eli 10 vuotta. Keksimäärin 50 euroa per kerta, joten menihän siihenkin rahaa muun menon ohella jouluna.
Ei monella ole pukinkamppeita itsellään.
Meillä pukkina on ollut jo monena vuotta yksi kaverini. On isä (eronnut) ja lapset tulevat hänelle vasta joulupyhien jälkeen joten kiertelee sitten aattona pukkina. Parikymmentä minuuttia maksaa 50 euroa. Maksan tuon oikein mielelläni sillä hän on aivan loistava joulupukki. Osaa laulaa ja tulee lasten kanssa toimeen.
Meillä kävi ihan ostopukki jo 70-luvulla 🙄
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi ihan ostopukki jo 70-luvulla 🙄
Meilläkin kävi 80-luvulla.
Me kultaisella ysärillä kerran tunnistettiin isämme. Pikkusiskoni jopa repi parran pois iskän kasvoilta, kun näytti oudolta ja sen jälkeen sille + pikkuveljelle piti sitten valehdella, että "isi vaan tuuraa, kun pukilla on niin kiireitä." 😃
Sisareni muistavat tämän vieläkin.
Mieheni varmaan suostuis olemaan, on joskus sinkkuaikoina kuulemma kiertänytkin pukkina, mut mä en ole edes ehdottanut, koska haluan että hän on siinä joulua viettämässä koko joulun meidän kanssa. :) Meillä on kerran ollut isä pukkina ja kerran pukki oli kiireinen ja jätti lahjat kuusen alle saunan aikana, mut oli se aika "laimeaa"... 50e on kyllä kallista, toki ok summa kun ajattelee, että toinen oman joulunsa kiertää muiden takia, mut meille kuitenkin. Arvioin ehkä ens jouluna joko jätetään pois kun nuorinkin on jo 7v. :D
Kyllä oli ihan ostopukki -70 luvulla
Hah mun isä ei kyllä ollut hyvä joulupukki: haki vintiltä jotkut vanhat tuohivirsut, harmaat rönttävaatteet ja vanhan pölyisen tekoparran. Nähdessäni kyseisen ilmestyksen olin heti hihkaissut että "isi on joulupukki" :D :D Sen jälkeen en pukkiin enää uskonut :D
Mäkin tunnistin isoisän joka kerta ja musta oli tosi kiusallista esittää sitä näytöstä vuosi toisensa perään.
Mun äidillä on hyvä tarina siitä, kun sen suuri ihastus koulusta tuli niille kerran pukiksi ja äiti joutui laulamaan sille nuorempien sisarustensa kanssa. Se oli silloin teini-ikäinen. Voi sitä häpeän määrää... :D
Meilläpä kävi "Joulu-muori" yhtenä vuonna. Mummo halusi aivan välttämättä itse vetää "pukin" roolin. Asusteetkin kuulemma olivat "jotain lumppua kaapinperältä" ja muovinaamari...
Itse olin niin pieni että en muista tuota mutta äiti on kertonut että minä ja veljeni olimme "lievästi hämmentyneitä" ja jopa pelkäsimme :D
Taisi mennä vähän mummon ehdoilla tuo homma mutta en sentään saanut traumoja (vai juuri siitä syystäkö en muista tuota itse?!).
Minä (äiti) se vasta yhtenä vuotena yllätyinkin kun ovikello soi. Odotin pukkia asteikolla 0, kun taas lapset tottakai odottivat pukkia saapuvaksi. Ei minulle oltu sanottu mitään, että salamyhkäisesti oltiin sovittu pukki meille ja puoliso sitten myös lähti heille pukkeilemaan. Minä siis yllätyin enemmän kuin lapset ja ilmeeni varmasti oli sen mukainen.
Meillä kävi pukki lasten ollessa nuoria varmaan about 5-6 kertaa. Kertaakaan ei tarvinnut maksaa. Naapurissa oli aloitteleva pukki ja halusi ensin harjoitella naapurustossa. Yhtenä vuonna taas aloitteleva pukki halusi tulla harjoittelemaan meille tutuille. On Yhtenä vuonna puoliso sopi menevänsä tutuille pukkeilemaan ja sieltä tultiin meille. Yhtenä vuonna taas harjoittelemassa käynyt pukki kävi ilmaiseksi ilahduttamassa. Meillä tuossa pukin vaatteet odottaa,ne tullaan lainaamaan. Meillä ei enää uskota pukkiin.
Ei käynyt isä, koska lapset olisivat heti tunnistaneet. 70-luvulla maalla kävivät naapurit. Osa otti maksun.
On niin paljon yh-äitejä...