Hyvää Joulua minä! Valitettavasti sinua ei valittu
Kiva, kiitos! Tosi ihana joululahja. Olikin vaan videohaastattelu ja kolme varsinaista haastattelua, ja sitten puhelu juuri kun joulutohinan pitäisi olla kiireisimmillään.
Taas saa miettiä, jäikö joku hyvä työpaikkailmoitus näkemättä ja hakematta, kun olin kiinni tässä rekrytointiprosessissa.
Taas saa miettiä, miten raapia itsetunto kasaan, kun en vaan ollut oikea tyyppi. Pitäisi lopettaa haaveet myyntityöhön pääsemisestä. Siellä on liikaa nuoria ja vähemmän nuoria miehiä, jotka ajattelee, että hyvät myyjät voi olla vain samanlaisia kuin ne itse. Ja minä olen liian rehellinen, että olisin valehdella ja sanoa be vastaukset mitä haluavat kuulla.
Nyt vaan itkettää ja huomenna on joulu ja vihaan itseäni jos pilaan sen lapsilta.
Kommentit (10)
Ai niin ja bonuksena riideltiin taas miehen ja saa eilen illalla ja ajattelin, että jos nyt saan uuden työn, niin voin ainakin erota. Katselin jo vuokra-asuntoja. Taidetaan sittenkin pysyä yhdessä. Pakko leikkiä että annan anteeksi ja olen taas tyytyväinen pikkuvaimo.
Oleppa nyt aikuinen.
Kukaan ei ole velvoitettu ottamaan sinua töihin jotta saisit kivan joululahjan tai jotta erosi helpottuisi.
On sitä monet muutkin ravanneet haastatteluissa haastattelujen perään ja aina saaneet kuulla ettei ole tulleet valituiksi taaskaan.
Elämä ei ole reilua ja aina työpaikka ei mene pätevimmälle tai sitä eniten tarvitsevalle.
Suomi on täynnä työttömiä, joille se työpaikka olisi elintärkeä ja vaikuttaisi koko loppuelämän suuntaan.
Silti se duuni voi mennä jollekin nuorelle joka olisi voinut saada monta muutakin työtä,lähteä opiskelemaan tai tehdä mitä tahansa.
Sama juttu täällä. Hylkäys tosin tuli jo eilen. Sen takia ärsyttää erityisesti, koska tiesin, että olin hyvä ja pätevä hakija ja syy miksi minua ei valittu, on laiton. Mielenkiintoista sinänsä, että kehtasivat sanoa sen ääneen valitsematta jättämisen syyksi. Mutta mitään ei voi tehdä eikä sanoa, koska käytännössä tuosta paikasta on pakko hakea töitä, jos tällä paikkakunnalla haluan työllistyä omaan ammattiini. Tämä myös alkaa olla viimeinen naula arkkuun siinäkin mielessä, että eivät varmasti em. syyn takia ota minua jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Oleppa nyt aikuinen.
Kukaan ei ole velvoitettu ottamaan sinua töihin jotta saisit kivan joululahjan tai jotta erosi helpottuisi.
On sitä monet muutkin ravanneet haastatteluissa haastattelujen perään ja aina saaneet kuulla ettei ole tulleet valituiksi taaskaan.
Elämä ei ole reilua ja aina työpaikka ei mene pätevimmälle tai sitä eniten tarvitsevalle.
Suomi on täynnä työttömiä, joille se työpaikka olisi elintärkeä ja vaikuttaisi koko loppuelämän suuntaan.
Silti se duuni voi mennä jollekin nuorelle joka olisi voinut saada monta muutakin työtä,lähteä opiskelemaan tai tehdä mitä tahansa.
Nyt just en jaksa olla aikuinen. Saanko edes hetken sääliä itseäni? Ymmärrän kyllä, että työelämässä pitää olla tunteeton kone, mutta voiko kotona itkeä hetken, kun on kokenut ison henkisen ja taloudellisen pettymyksen?
Eniten tässä vituttaaa ajoitus. Ihan perushommaan kuukauden prosessi ja viime hetkellä, juuri ennen joulua, negatiivinen päätös.
Jaksamista ystävä...itse sain kaksi päivää sitten puhelun että minut valittiin virkaan jota hain...se kestää tosin alle puolivuotta eli on viransijaisuus mutta olin melkein kolme vuotta työtön ja henkisesti tosi pohjalla.
Mulla kävi samoin viime vuonna. Lähdettiin ajamaan joulunviettopaikkaan ja puhelimeen kilahti viesti, etten tullut valituksi. Kyllä siinä meni joulufiilis. Tosin parempi, ettei tarvinnut pyhien yli ylläpitää toivoa.
Sain sitten uuden työn maaliskuussa.
Tsemppiä ja hyvää joulua kaikesta huolimatta!
Olisiko parempi että saisit koko joulunpyhät jänskättää että valitaanko sinut vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä. Hylkäys tosin tuli jo eilen. Sen takia ärsyttää erityisesti, koska tiesin, että olin hyvä ja pätevä hakija ja syy miksi minua ei valittu, on laiton. Mielenkiintoista sinänsä, että kehtasivat sanoa sen ääneen valitsematta jättämisen syyksi. Mutta mitään ei voi tehdä eikä sanoa, koska käytännössä tuosta paikasta on pakko hakea töitä, jos tällä paikkakunnalla haluan työllistyä omaan ammattiini. Tämä myös alkaa olla viimeinen naula arkkuun siinäkin mielessä, että eivät varmasti em. syyn takia ota minua jatkossakaan.
Jos kysymys on yksityisen puolen työnantajasta, saavat he ottaa töihin hakijoista sen kenet haluavat. Pakko ei ole ottaa muodollisesti pätevintä.
Hyvää uutta vuotta mulle! Määräaikaista työsopimusta ei lupauksista huolimatta jatkettu eli työttömyys alkaa näin uuden vuoden kunniaksi. Fiilikset on melko huonot nyt...
Mutta tsemppiä meille kaikille, kyllä tästä vielä noustaan!👍
Voi kuule ihan samat fiilikset täälläkin. Hyvää joulua kuitenkin <3