Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen eskarissa saa kaksi xylitol-pastillia, jos syö lautasen tyhjäksi. Muuten vain yhden. O_o

Vierailija
23.12.2016 |

Muutenkin vähän erikoinen paikka, kaikenlaisia rajanvetoja ja jaksaminen aika lopussa monen lapsen kohdalla, mutta tämä nyt on ihan outoa. Pastillit ovat vanhempien tuomia, eli eivät ole päiväkodin tarjoamia. Eikös ruuan päälle ole tarkoitus ottaa ne kaksi pastillia, etenkin kun ovat isoja eskarilaisia? Ja miksi "kiristäminen" pastilleilla, tuskin pahalta suussa maistuva ruoka sen livakammin alas menee, vaikka olisi bonuspastilli luvassa. Kuulemma "jos ei syö paljoo niin ei tartte kun yhden pastillin"... Huoh.

Ei mikään iso asia, mutta jotenkin kitetyttää ko. eskariryhmän menon.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ideana se että oppii ottamaan sen verran ruokaa kuin syö. Ei tuo minusta ihan kaamealta kuulosta.

Vierailija
2/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ideana se että oppii ottamaan sen verran ruokaa kuin syö. Ei tuo minusta ihan kaamealta kuulosta.

Ne ovat eskarilaisia ja moni opettelee ottamaan ruokalassa ruokaa itse. Jos hampaiden kunnon kannalta olisi syytä ottaa kaksi pastillia, niin miksi "väärin" ruokaa ottaneilta otetaan pois yksi pastilli? Kuten sanoin, ei tuo kovin iso asia ole, mutta jotenkin summaa ko. paikan meiningin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on tuollainen eskari? Eihän tuollainen toiminta käy ollenkaan päinsä. Jos tuo pitää todellakin paikkaansa, asiasta pitää tehdä valitus eteenpäin. Aivan epäasiallista toimintaa.

Vierailija
4/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yksi pastilli kaikkien ruokien jälkeen pitäis riittää. Vai syöttekö kotonakin kaksi aina ruokien ja välipalojen päälle? En kyllä ottaisi ressiä tuollaisesta jos pk noin tekee... Tuskin vaarantaa lapsesi kehityksen. Kukaan ei kuitenkaan pakota syömään.

Vierailija
5/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas emme anna lapsille kuin sen yhden pastillin ruuan jälkeen. Siis kotona. Ja ollaan lapsille sanottu, että tekevät näin myös päiväkodissa. Hampaat ovate hjöt ja valkoiset.

Vierailija
6/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tuollaista käytäntöä missään. Eskarilainen ottaa itse ruoan ja täytyy ottaa sen verran että jaksaa syödä.

Vierailija
7/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää kaikki nää päiväkodit missä on näitä ihan epäjohdonmukaisia sääntöjä jotka ei perjaatteessa auta yhtään ketään yhtään missään.

Vierailija
8/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on tuollainen eskari? Eihän tuollainen toiminta käy ollenkaan päinsä. Jos tuo pitää todellakin paikkaansa, asiasta pitää tehdä valitus eteenpäin. Aivan epäasiallista toimintaa.

Aivan. Tossahan on kasvatuksellinen aspekti.

Tässä unelma yhteiskunnassa kaikki on tasan :->

Vierailija
9/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarissa aikuiset annostelevat ruuat, koska "muuten osa ei ota kaikkea". Pastillia ei saa, jos ei ole lautanen tyhjä. Olen lohduttanut lasta, että jätä syömättä, saa niinä päivinä kotona 2 pastillia.

Vierailija
10/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän oikeastaan olisin huolissaan siitä että palkitseminen tapahtuu pastillilla kuin siitä että niitä saa vain yhden. Parempi olisi minusta palkita jollakin muulla kuin karkilla (vaikkakin onneksi terveelisemmällä vaihtoehdolla)

Vierailija
11/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse käyttäisi, mutta toisaalta enpä jaksaisi päätäni vaivata jos oman lapsen ryhmässä käytettäisiin. Päiväkodeissa ollaan ihan hirveissä paiseissa kaikenaikaa, esim siihen että vakituista henkilökuntaa on jatkuvasti liian vähän ei puutu yksikään vanhempi. Rikkinäisistä aidoista kukaan ei valita ylemmille tahoille. (henkilökunnan omat valitukset ei auta!!)

Mutta auta armias jos Milla-Jooseppi saa vain yhden pastillin tai hänen lapanen on kuivattu kaapissa eikä patterilla niin tyrmistys, melu ja valitus on melkoinen.

Vanhemmat on jotenkin ihan kuutamolla nykypäivänä..

Vierailija
12/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, kun käy seisovissa pöydissä syömässä, ei voi kun ihmetellä sitä jätetyn ruuan määrää lautasilla kun vie astioita pois? Saa ottaa lisää, ei lopu kesken. Hyvä että opetetaan.

Vierailija
13/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja lastenhoitaja kirjoitti:

No en itse käyttäisi, mutta toisaalta enpä jaksaisi päätäni vaivata jos oman lapsen ryhmässä käytettäisiin. Päiväkodeissa ollaan ihan hirveissä paiseissa kaikenaikaa, esim siihen että vakituista henkilökuntaa on jatkuvasti liian vähän ei puutu yksikään vanhempi. Rikkinäisistä aidoista kukaan ei valita ylemmille tahoille. (henkilökunnan omat valitukset ei auta!!)

Mutta auta armias jos Milla-Jooseppi saa vain yhden pastillin tai hänen lapanen on kuivattu kaapissa eikä patterilla niin tyrmistys, melu ja valitus on melkoinen.

Vanhemmat on jotenkin ihan kuutamolla nykypäivänä..

Olen kyllä itsekin ollut useamman vuoden töissä päiväkodissa ja koululaisten ip-toiminnassakin, joten tiedän sen tunteen kun mennään rajalla. Eikä ole esikoinen kyseessä, vanhimmat ovat jo täysi-ikäisiä, joten en ole niitä "Mirkun vasen lapanen kuivataan patterilla, mutta oikea pitää ripustaa metrin korkeuteen ilmakuivatukseen" - vanhempia. :) Siksi juuri pistääkin silmään tällainen linjaus, enkä yhtään ihmettele että juuri tässä eskarissa on tällainen "sääntö". ap

Vierailija
14/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eskarissa aikuiset annostelevat ruuat, koska "muuten osa ei ota kaikkea". Pastillia ei saa, jos ei ole lautanen tyhjä. Olen lohduttanut lasta, että jätä syömättä, saa niinä päivinä kotona 2 pastillia.

No voi jösses. Pastilli on tarkoitettu katkaisemaan happohyökkäys syömisen jälkeen. Se ei ole mikään palkitsemis- tai rankaisuväline.

Vierailija
15/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me taas emme anna lapsille kuin sen yhden pastillin ruuan jälkeen. Siis kotona. Ja ollaan lapsille sanottu, että tekevät näin myös päiväkodissa. Hampaat ovate hjöt ja valkoiset.

Montako pastillia pitää syödä saadakseen riittävän ksylitolisuojan hampaille?

Tutkimusten mukaan ksylitolin suositeltava päiväannos on 5-10 grammaa. Kun Läkerol Dents -ksylitolipastilleja nauttii päivässä 8 kpl, saa 5 grammaa ksylitolia. Esimerkiksi kaksi Läkerol Dents –rasian pastillia 4 kertaa päivässä antaa riittävän ksylitolisuojan hampaille.

http://www.xylitol.net/fi-FI/ksylitolituotteet/usein-kysyttya/

Vierailija
16/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niistä juuri ole kirjoitettu, että syömistä ei saa käyttää sen enempää palkitsemisen kuin rankaisemisenkaan välineenä? Se vain altistaa syömishäiriöille (niin liikaa kuin liian vähän syömiselle) myöhemmällä iällä.

Vierailija
17/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Pakotetaanko siellä yhä kouluissa syömään ruokaa?

Jos tuo ei tunnu pakottamiselta, niin siitähän tehdään tuolla aikamoinen show kun kaikkien muut lapset tietää heti, söikö tuo kaiken vai ei. Ja vielä palkitaan karkilla ei jumankauta mitään ei ole opittu viimeiseen 50 vuoteen.

Vierailija
18/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on sinänsä vielä pientä, jahka suurin osa vanhemmista ei enää ole etnisiä suomalaisia, niin sitten on varmaan aika mielenkiintoisia palkitsemis- ja rankaisukäytäntöjä...

Vierailija
19/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä,mua muutenkin vituttaa nää tarhatädit jotka kuvittelevat tekevänsä tärkeää työtä.Sielä istuvat pullapitkon kimpussa ja juoruavat vanhemmista👌😂 Ja niin on patalaiskaa porukkaa.Amen

Vierailija
20/20 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää minulle aikuisten työpaikkaruokala, jossa joka iikka syö lautasensa tyhjäksi, oli ruoka mieluisaa tai ei. Miksi lapsia pitää kyykyttää? Xylitol-pastilli ei liity millään tavalla syödyn ruuan määrään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi