Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen perheen joulupöytä, mitä syötte?

Vierailija
22.12.2016 |

Meillä kaksi aikuista ja kaksi lasta. Aattopäivällinen mennään hyvin simppelisti kinkku, laatikko, rosolli-linjalla.
Ei jakseta syödä montaa päivää jouluruokia.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme. Kaksi aikuista ja yksi kolmevuotias. Joulupöydässä on pieni kinkku, peruna-, lanttu-, maksa- ja porkkanalaatikot, erilaisia salaatteja, rosollia ja kastiketta, joululimppua. Jälkiruoaksi suklaata, toffeita ja karkkeja. Juomaksi meille aikuisille erikoisoluita, lapselle kokista. Syödään niitä varmaan kolme päivää niin kuin aiempinakin vuosina.

Vierailija
22/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ja kaksi lasta. Joulupöydässä kinkku, paria eri laatikkoa, rosolli, perunoita, silliä, graavilohta, savupallasta, ehkä jotain muutakin kalaa (en katsonut mitä kaikkea mies osti), mätiä, jokirapuja, katkarapuja. Joululimppua ja vaaleata leipää. Nyt tätä kirjoittaessa huomasin, että salaatti on unohtunut, mutta olkoot.

Jälkkäriksi piparkakkuja, joulutorttuja, suklaata ja hedelmäsalaattia sekä rypäleitä ja juustoja.

Ehkä jotain unohtui. Ei kyllästytä syödä jouluruokia montaa päivää, kun noissa on niin paljon erilaisia ja samoista aineksista saa esim. erilaisia voileipiä iltapalaksi tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään puolison kanssa syömässä joulupäivällinen minun vanhempien luona. Meillä itsellämme ei jouluruokaa ole, vaan aika samaa mitä arkenakin. Ylimääräisenä herkkuna ostettiin pari pulloa punaviiniä, erilaisia juustoja ja keksejä.

Vierailija
24/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ydinperhejoulussa (2+2) oli aina ihan kunnon jouluateria. Kinkku, kastike, perunat, herneet, laatikot, rosolli, italiansalaatti, kaloja paria laatua jne. Mutta eihän kutakin lajia ollut määrällisesti paljon. Pieniäkin annoksia voi valmistaa. Kinkkuna oli pienin juhlakinkku, luuton, noin 4kg. Kyllä sekin syötyä tuli :)

Vierailija
25/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, perunaa jossakin muodossa, laatikoita, rosollia, maito, voileipä juustolla, noo siinäpä ne jouluruuat.

Vierailija
26/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoaamuna riisipuuro ja sekahedelmäsoppa. Päiväkahvilla torttuja, juustosarvia, maustekakkua, mokkapaloja. Illemmalla kalaa, perunaa, porkkanalaatikkoa, salaattia. Jälkkärinä luumurahkaa. Naposteluun konvehteja ja marmalaadimakeisia. Muut laatikot eivät maistu, eikä kinkku. Joulupäivänä jatketaan vielä jouluruoalla, mutta tapanina teen pitkään haudutettua lihapataa.

Vierailija
27/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kinkkua, vaan kasvis- ja kalavoittoista jouluruokaa. Ja tietysti riisipuuroa ja kiisseli sekä torttuja, pipareita, maustekakkua. Ja luumurahkaa sekä tietysti suklaata ja marmeladikarkkeja. Myös glögi kuuluu jouluun.

Vierailija
28/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista. Ihan hirveästi ei jouluruokia laiteta, mutta jotain kuitenkin. Aluksi graavilohta, silliä, mätiä. Pääruoaksi kinkkua ja pari laatikkoa, oletan, että kahtena päivänä mennään näillä. Jälkiruokia syömme harvoin, mutta varauduttu on piparirahkalla, ja kaapista löytyy myös omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta, sekä luonnollisesti pipareita ja glögiä. Ja juustotarjottimen tarpeet sekä runsaasti suklaata.

Vierailija
29/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin on kaksi aikuista joulupoydassa. Meilta loytyy porkkana- ja lanttulaatikkoa, pieni (siis tosi pieni) kinkku, savustettua lohta, rosollia, roasted potatoes (siis sellaisia uuniperunoita), brussel sprouts ja pekonia. Jalkkariksi on Christmas pudding brandy-kermalla. Ja joulu- ja tapaninpaiva mennaan buffet-meiningilla, eli lisana on myos juustoja, kekseja juustoille, viinirypaleita, aatolta jaaneita ruokia ja mince pies-leivoksia. Ehka tehdaan pieni maara pipareita, jos viitsitaan ja jaksetaan.

Vierailija
30/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi aikuista ja yksi taapero.

Joulupöytään tulee peruna-, porkkana- ja punajuurilaatikkoa, rosollia, kinkkua, maksapatée, graavilohta, sinappisilliä, keitinperunaa. Jälkkäriksi karpalorahkaa kinuskilla, joulutorttuja, pipareita ja maustekakkua sekä tietysti suklaita.

Olen raskaana, joten perinteinen juustotarjotin jää välistä ja kalapöytä on tiivistetty vain itse graavattuun kalaan ja valmissilliin - ikävöin tänä vuonna kyllä erityisesti mätiä ja kotijuustoa!

Asumme ulkomailla, joten kaikki jouluruoat on itsetehtyjä maksapatéeta ja silliä lukuun ottamatta. Sienisalaattia olisin halunnut myös, mutten löytänyt valmiina tai oikein hyvinä tarvikkeinakaan.

Kumpikin on ok syödä

Kotijuusto on tehty pastoroidusta maidosta

Tai tee se juusto itse. Helppoa!

Vierailija
31/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillakin on kaksi aikuista joulupoydassa. Meilta loytyy porkkana- ja lanttulaatikkoa, pieni (siis tosi pieni) kinkku, savustettua lohta, rosollia, roasted potatoes (siis sellaisia uuniperunoita), brussel sprouts ja pekonia. Jalkkariksi on Christmas pudding brandy-kermalla. Ja joulu- ja tapaninpaiva mennaan buffet-meiningilla, eli lisana on myos juustoja, kekseja juustoille, viinirypaleita, aatolta jaaneita ruokia ja mince pies-leivoksia. Ehka tehdaan pieni maara pipareita, jos viitsitaan ja jaksetaan.

Oi kun olis pudding ja mince pies! En jaksanut laittaa, kun ne ei miehelle maistu niin hyvin kuin mulle. Ehkä ens vuonna. Olin meinannut tehdä bara brithiä vähän niinku korvikkeeksi, mutta sekin jäi. Onneks sentään paukkukarkkeja löytyy :)

t: Tuo, jolla menee kana uuniin joulupäivänä

Vierailija
32/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluiset syömiset aloitettiin jo ke - toast skagen + etanat valkosipulissa, torstaina ankanrintaa lisukkeineen, huomenna kalapöytä, aattona ne perinteiset. Loppu joulu syödään 'jämiä' ja juustoja, jälkkäreitä... Joulu on ihanaa ruoanlaitto-aikaa.

Kuulostaa hyvältä teidän syömiset!

Minä ja 2kpl tyttäriä käydään huomenna syömässä mun isällä (nyyttärihengessä, minä teen katkarapusalaatin, laatikot ja saaristolaisleivän) hyvin perinteinen mutta melko kevyt joulupöytä.

Joulupäiväksi laitoin juuri kaslerin saamaan makuja (inkivääri, neilikka, kaneli, timjami ja chili) ja sen kanssa yrttiperunoita, juustoistasalaattia, kaloja.

Tapanina sushia.

Vierailija
33/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokonainen hanhi ja vähän jännittää, osataanko laittaa se. Lisäksi porkkana- ja lanttulaatikkoa, rosollia, blinejä (heräteostos), kaikenlaisia kaloja ja juustoja. Totta puhuen ei olla kauhean tarkkaan mietitty, ehkä sen takia meillä meni 400€ ruokiin vaikka hanhi oli jo ostettu. Suklaata ja piparitaikinaa ostettiin myös ja joku englantilainen hedelmäkakku. Ja mulle & tytölle fancylimuja, koska mies osti jouluoluita.

Meitä on siis vain kolme syömässä ja aina sitä ruokaa tulee ostettua liikaa.

Vierailija
34/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sinkkuna yhden hengen joulupöydässäni on savukalkkunaa, chili-bataattilaatikkoa ja karjalanpiirakoita. Käyn jouluaterian syömässä äitini luona, josta tiedän saavani mukaan sienisalaattia ja karjalanpaistia ainakin, ehkä graavilohtakin sikäli jos sitä jää. Paria juustoa sekä viikunahilloa olen myös ostanut ja tiedän saavani konvehteja, siinäpä sitä jälkkäriä onkin hedelmien lisäksi. :)

Vierailija
35/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko me pieni perhe? Meitä on viisi, mutta siis ihan oman perheen kesken ollaan koko joulu.

Kyllä meillä on sen seitsemän sortimenttia, mutta jokaista lajia on tosi vähän. Olen viimein oppinut ostamaan. Esimerkiksi pateet: minä olen ainoa joka niitä syö, mutta rakastan yli kaiken. Ostan sellaiset sentin siivut kahta erilaista. Kalat ja esim. skagenröra ostetaan tiskistä ja vain vähän jokaista.

Kinkku meillä on ihan itse paistettu luullinen, se kestää pisimpään, mutta ei silti yli tapanin. Laatikoita teen pienehköt astiat, laatikoita meillä ei syödä kuin lanttua ja imellettyä perunaa. Rosollia ei syö kukaan. Ns. pääruoka on jouluna sivuosassa, alkupalat on se juttu ja niitä on helppo ostaa vähän jokaista sorttia.

Vierailija
36/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi aikuista ja yksi taapero.

Joulupöytään tulee peruna-, porkkana- ja punajuurilaatikkoa, rosollia, kinkkua, maksapatée, graavilohta, sinappisilliä, keitinperunaa. Jälkkäriksi karpalorahkaa kinuskilla, joulutorttuja, pipareita ja maustekakkua sekä tietysti suklaita.

Olen raskaana, joten perinteinen juustotarjotin jää välistä ja kalapöytä on tiivistetty vain itse graavattuun kalaan ja valmissilliin - ikävöin tänä vuonna kyllä erityisesti mätiä ja kotijuustoa!

Asumme ulkomailla, joten kaikki jouluruoat on itsetehtyjä maksapatéeta ja silliä lukuun ottamatta. Sienisalaattia olisin halunnut myös, mutten löytänyt valmiina tai oikein hyvinä tarvikkeinakaan.

Kumpikin on ok syödä

Kotijuusto on tehty pastoroidusta maidosta

Tai tee se juusto itse. Helppoa!

Mäti on kielletty listeriariskin takia ja kotijuusto menee tuorejuustokategoriaan, eli sama juttu: "Listerioosi-vaaran takia raskaana oleville naisille ei suositella tyhjiöpakattuja kalatuotteita, pehmeitä juustoja, pastöroimattomasta maidosta valmistettuja tuotteita, eikä mätiä ja pateeta." Ja näyttäisi tuo pateekin olevan riskin alla.

Vierailija
37/37 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan muksun kanssa kahdestaan, paitsi huomenna syömään tulee myös lapsen isä. Pöydästä löytyy perinteiset laatikot vegaanina, seitankinkku, rosolli, ruusukaalia, pähkinäpyöryköitä, porkkalaa, palsternakkalaa ja punajuurikkalaa, hummusta, avokadotahnaa, punajuurisämpylöitä ja ruisleipää. Lisäksi tietysti sekasyöjille kinkkua ja lihapullia. Jälkkäriks Mariannekakku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän