Onko kenelläkään kokemusta PEXION nimisestä epilepsia lääkkeestä koiralla?
Eli siis ois tarkoitus aloittaa epilepsia lääkitys, mut netistä löytyy hirveen vähän tietoa kyseisestä lääkkeestä? Kiitos vastauksista!!
Kommentit (26)
Onko barbivet ja/tai libromide kokeiltu?
Vierailija kirjoitti:
Onko barbivet ja/tai libromide kokeiltu?
Ei oo viellä kokeiltu mitään ja tätä pexionia lääkäri ehdotti? Siksi kyselen..
Mun koira saa tätä,ei oo sivuoireita. Yhteensä 3tbl päivässä.
Ja onko se auttanut? Kiva kuulla että edes jollain kokemusta!
Eikö tosiaan muita? Olisin kiitollinen vastauksista!
Mitä siis haluat tietää? Yleensä koirien epilepsia aloitetaan kai Barbivet- lääkityksellä. Rinnalle sitten Libromide jos Barbivet on riittämätön. Tietty eläinlääkäristä riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis haluat tietää? Yleensä koirien epilepsia aloitetaan kai Barbivet- lääkityksellä. Rinnalle sitten Libromide jos Barbivet on riittämätön. Tietty eläinlääkäristä riippuu.
Siis aloitetaan hoitamaan.
Mun lääkäri suositteli tätä pexionia kun sillä ei kuulemma niin paljon sivuvaikutuksia. Sitä vaan kyselen, että onko kellään ylipäänsä kokemusta tällaisesta lääkkeestä? Hirveen vähän löytyy suomenkielisiltä sivuilta. Tää on kuitenkin iso päätös, että sloitanko vai en :(
Vierailija kirjoitti:
Mun lääkäri suositteli tätä pexionia kun sillä ei kuulemma niin paljon sivuvaikutuksia. Sitä vaan kyselen, että onko kellään ylipäänsä kokemusta tällaisesta lääkkeestä? Hirveen vähän löytyy suomenkielisiltä sivuilta. Tää on kuitenkin iso päätös, että sloitanko vai en :(
Tietenkin epilepsialääkitys pitää aloittaa.
Tietenkin aloitan sen, mutta se onko se just tää merkki vai joku muu lääke onkin sitten eri asia-ap
Se on erittäin kallis verrattuna esim. Barbivetiin.
Meillä on 5v koira joka syö pexionia aamuin illoin.ennen mentiin barbivet-Libromide-setillä,nyt lisänä vielä pexion.Pexion pelasti kouran hengen,kun oltiin viikko vedetty kohtaus silloin toinen tällöin.pexion viimeisenä keinona ja tepsi!siitä mentiin yli vuosi ilman yhtään kohtausta!nyt on satunnaisesti.lääköri ei ole uskaltanut purkaa barbivet-Libromide-settiä,eli kolmella lääkkeellä mennään.pexion on niin uusi lääke vielä,että siksikin tietoa on vähän.suosittelen,tehokas mutta kallis.
Moi.Mulla on ranskis syöny Pexion 100mg 1tabl aamuin illoin pari vuotta. Kohtaukset pysyneet poissa mutta koira on muuttunut apaattiseksi ei tee muuta kun nukkuis. Lääke on myös aika hinnakas.
Aloititteko pexionin ja oliko apua? Meillä koiralle määrättiin se kahden rajun kohtauksen jälkeen, ja tänään tuli taas kohtaus joten annoksen nosto varmaan edessä... Huomenna soitto eläinlääkärille.
Minulla on sama tilanne eli ranskis syö Pexionia 100mg aamuinilloin nyt pari kk ja muuttunut vetämättömäksi. Pissilenkillä laahustaa perässä. Koira on reilu 8v. Toivottavasti olisi ohimenevää, mutta kohtaukset ovat pysyneet poissa.
Up