Muhun tartutettiin klamydia tahallaan. Mitä teen?
Olin suhteessa, joka ei ollut sitoutunut mutta oli sovittu, että jos tapahtuu seksiä jonkun muun kanssa niin siitä pitäisi kertoa. Mies mainitsi pari viikkoa sitten, että hän epäilee tautia kun virtsaa kirvelee ja jokin aika sitten oli ollut joku toinen (ei ollut kertonut siis heti, niinkuin olin antanut ymmärtää haluavani, vaan vasta omien oireiden tultua ilmeisiksi ja aktista on kuulemma "noin pari kuukautta ehkä").
Kävin testissä heti kuultuani tästä ja positiivinenhan se oli. Mulla kuitenkin on ollut jo useita kuukausia "toistuvia emätintulehduksia" joihin olen kokeillut vaikka mitä ja etovaa oloa, mutta en ole klamydiaa epäillyt. Ensinnäkin koska tuo toinen ei ole sanonut mitään ja lisäksi mulla oli joskus, useita vuosia sitten klamydiatartunta ja tulin todella kipeäksi siitä nopeasti, jolloin osasin hakeutua hoitoon.
Nyt sain siis lääkkeet, ja jo parin tunnin kuluttua oloni on parempi kuin kuukausiin! Olen siis varma oireiden ja niiden loppumisen perusteella, että olen saanut tartunnan jo aiemmin. Olen aivan raivoissani itselleni omasta naiiviudestani sekä tästä saamastani kohtelusta.
Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (16)
No mutta tiesihän mies taudin mahdollisuuden olevan, jos on pannut jotakuta toista ja tästä uudesta riskistä olisin halunnut kuulla. Käsitän kyllä, että oikeudessa tuo ei menisi tahallisena tartuttamisena tai pahoinpitelynä, mutta onhan se moraalisesti väärin. Ap
Käyttäisin tulevaisuudessa kondomia!
Jättäisin tulevaisuudessa harrastamasta kyseisen mulkun kanssa
Jaa tautilettuasi entiseen malliin. Laita vahinko kiertämään.
Mies teki väärin kun rikkoi teidän sopimuksen. Teki kuitenkin oikein, kun kertoi sinulle jo pelkästä epäilystä, jotta pystyit itse hakeutumaan testeihin ajoissa. Ei tartuttanut tautia sinuun tahalleen.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin tulevaisuudessa kondomia!
Olisi tietysti kannattanut, eikä kannattaisi luottaa muuhun kuin omaan poikaystävään - joka sekin voi pettää ja valehdella silti. Pyysin tältä jätkältä ainoastaan rehellisyyttä, en yksiavoisuutta, mutta senkin voi vain luvata eikä tehdä. Kaisa se ajatteli,että kannattaa luvata, mutta jos myöntää toiset niin lakkaan antamasta?
Vierailija kirjoitti:
Mies teki väärin kun rikkoi teidän sopimuksen. Teki kuitenkin oikein, kun kertoi sinulle jo pelkästä epäilystä, jotta pystyit itse hakeutumaan testeihin ajoissa. Ei tartuttanut tautia sinuun tahalleen.
Ajoissa? Noin puolen vuoden kuluttua. Minulle se epäily taudista = seksi toisen kanssa ja olin tämän tehnyt selväksi. Jos olisi vaan sanonut silloin että oli jotain jonkun kanssa, niin olisin käynyt testissä kauan sitten.
Klamydia oli multa testattu "varmuuden vuoksi" juuri kesäkuun lopulla ja ja vuoto ja etominen alkoivat heinäkuulla. Lääkäritkään eivät sitä klamydiaa siinä kaupitelleet ehkä siksi. Ap
Ööööh panet ilman kondomia ihmisen kanssa, jolla on lupa panna myös muita ja nyt itket kun saitkin klamydian? Joo, kyllähän sen olisi pitänyt kertoa siitä panosta sulle, jos näin oli sovittu mutta mistään tahallisesta tartuttamisesta tässä ei ole kyse, ellei mies sitten tiennyt tämän toisen ihmisen klamydiasta. Kannattaa varmaan tulevaisuudessa huolehtia seksisuhteissa siitä kortsun käytöstä ja omasta turvallisuudestasi, jos et ole vakituisessa parisuhteessa. Et oikein voi syyttää tästä ketään muuta kuin itseäsi, kun kerran olet vapaaehtoisesti suostunut puuhastelemaan ilman kondomia. Joku oikeuteen meneminen nyt on ihan naurettava ajatus, kun itse olet tässä mokannut:D
Et voi tehdä mitään, kun mies ei tiennyt, että hänellä oli se. Tuollaisilla sopimuksilla, että muita ei ole panosuhteen aikana ei ole oikeasti minkäänlaista painoarvoa miehille. Ehkä opit sen nyt.
Totta kai opin ja totesinhan jo, että oma naiivius hävettää nyt. Silti tästä tuli hänen takiaan mulle paljon ylimääräistä vaivaa ja haittaa ja haluaisin, että hänkin saisi jotenkin kärsiä. ap
Vierailija kirjoitti:
Et voi tehdä mitään, kun mies ei tiennyt, että hänellä oli se. Tuollaisilla sopimuksilla, että muita ei ole panosuhteen aikana ei ole oikeasti minkäänlaista painoarvoa miehille. Ehkä opit sen nyt.
Tai naisillekaan...
Itsekin tiesit taudin mahdollisuuden olevan, Urpo.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai opin ja totesinhan jo, että oma naiivius hävettää nyt. Silti tästä tuli hänen takiaan mulle paljon ylimääräistä vaivaa ja haittaa ja haluaisin, että hänkin saisi jotenkin kärsiä. ap
Kasvata lapsi aivot ennen kuin harrastat seksiä.
Ole onnellinen, jos/kun olet saanut "vain" klamydian etkä esim. hiviä. Toivottavasti sinulla b-hepatiittirokotus, jos harrastat seksiä ilman kondomia. B-hepaa ei voi parantaa, c:n voi.
Se olisi tahallista vain silloin, jos mies olisi tiennyt taudin olevan.