Millä HERKULLA korvata kinkku ?
Lääkäriltä musertavat kolesteroliluvut ja verenpaineluvut.... jätin kinkun ostamatta, jouluruoat kaikki vielä ostamatta.
Lapsi kyllä odottaa kinkkua, etsin jonkun pienen huomenna jostain, mutta jotain se oma suukin napsaisi jouluksi muuta kuin porkkanoita ja kuivia pähkinöitä:/ Kinkku on ollut ainut jouluruoka jota olen odottanut...
Kommentit (30)
Korvaa kinkku kanilla. Siinä ei paljon rasvaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa pitää lihassa olla, on terveellisempää kuin rasvaton.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joku päivä sitten nimimerkki "Äityliiin" joulureseptejä. Siinä oli hyvä vaihtoehto kinkulle ja vinkkejä laatikoiden "tuunaamiseen". Aion kokeilla.
Äityliini kirjoitti:
Tärkeintä on valmistaa ne laatikot oikein. Kaupan valmislaatikko on oikein hyvää, jos siihen sekoittaa voita suhteessa 1:1. Siis puolet laatikkoa, puolet voita. Sitten löräyttää pinnalle tuhdin annoksen kermaa ja lämmittää kuumassa uunissa noin 25 min.
Tällaista hieman "tuunattua" laatikkoa olen tarjonnut noin 100 grammaa per henkilö eli porkkana-, peruna- ja lanttulaatikkoa yhteensä noin 300 grammaa per ruokailija.
Kinkun sijaan olen tarjonnut possun kassleria, jonka keitän ensin rapeaksi padassa upporasvassa. Sitten haudutan kermakastikkeessa semmoisen 5-6 tuntia. Sekaan sinappia, suolaa ja vähän voita.
Alkuruuaksi tietysti normaalit sillit, lohet ja muut semmoiset.
Tässä on ratkaisu eikä missään vegaanimössöissä !
Äityliini kirjoitti:
Tärkeintä on valmistaa ne laatikot oikein. Kaupan valmislaatikko on oikein hyvää, jos siihen sekoittaa voita suhteessa 1:1. Siis puolet laatikkoa, puolet voita. Sitten löräyttää pinnalle tuhdin annoksen kermaa ja lämmittää kuumassa uunissa noin 25 min.
Tällaista hieman "tuunattua" laatikkoa olen tarjonnut noin 100 grammaa per henkilö eli porkkana-, peruna- ja lanttulaatikkoa yhteensä noin 300 grammaa per ruokailija.
Kinkun sijaan olen tarjonnut possun kassleria, jonka keitän ensin rapeaksi padassa upporasvassa. Sitten haudutan kermakastikkeessa semmoisen 5-6 tuntia. Sekaan sinappia, suolaa ja vähän voita.
Alkuruuaksi tietysti normaalit sillit, lohet ja muut semmoiset.
Vierailija kirjoitti:
Sit täytyy tehdä rasvainen kastike.
Kuha tai siika. Lohikin on aika rasvaista, mutta parempi vaihtoehto possulle.
Kalkkunahan on vähärasvaista.
Kyllä se on se kassler. Upporasvassa paistettu. Ja kermassa haudutettu. Ei jouluna ole tarkoitus nälistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa pitää lihassa olla, on terveellisempää kuin rasvaton.
No voi vittu, ota selvää ihmisravinnosta ennen kuin tällaista soopaa alat jakaa. Rasvatietosi on myös ihan sieltä!