Kaipaatko kylpyammeita?
Ennen lähes joka asunnossa oli kylpyamme, mutta putki- ja kyppäriremonttien myötä niistä on tullut suorastaan katoava kansanperinne. Ei ihan kauheasti ole enää tarjolla ainakaan vuokra-asuntoja joissa amme olisi.
Minulla on välillä ikävä ammeessa lillumista ja likoamista. Lasi viiniä viereen ja kynttilävalaistus. Ei suihkussa vaan ole samaa tunnetta...
Miten on? Kaipaatko kylpyyn vai onko kylvyt kylvetty?
Kommentit (28)
En kaipaa. Kahdessa edellisessä asunnossa oli ihanat isot kylpyammeet. Minulle ajatus kylpemisestä oli ihanampi kuin itse kylpeminen, vaikka kaikenlaisia luksussessioita kynttilöineen, musiikkeineen ja ihanine tuotteineen tuli kokeiltua.
Suurimmat miikat:
1) lämpimästä kylvystä nouseminen pois ja/tai kylpyveden viileneminen
2) kylpyammeen peseminen etenkin öljyisen tuotteen jälkeen :)
Sopii kyllä varmaan monelle muulle paremmin. Itse tykkään enemmän suihkuista kuorintoineen tai lämmintä pesusientä käyttäen. Senkin voi tehdä kynttilänvalossa!
Joo, kyllä sitä välillä tekis mieli. Ollaan tässä asuttu päälle vuos ja kylpyamme löytyy mutta tulppa! Unohtuu aina kauppaan..Muistaiskohan sitä ens kerralla ostaa tulpan ni vois joulun maatakki ammeessa. Hyvä idea!
En kaipaa ja mulla täällä on sellainen valitettavasti. Olen asunut tässä kohta viisi vuotta ja kylpenyt alle viisi kertaa. Vie tilaa, vettä jo on ruma.
Teoriassa ajatus kylvystä on mukava ja joskus ulkomailla hotellissa olen sellaisessa lillunutkin, mutta mua vähän ällöttää ajatus siinä omassa liassa lillumisessa, ilman vaahtoa kaikki vedessä kelluvat irtohiukset näkyy ja kylppärin valaistus ei ole ikinä ollut kovin mairitteleva. Pitäisi peseytyä ennen kylpyä ja arjessa en enää sen jälkeen viitsisi kylpeä.
Mulla on kylpyamme. Mieluummin ottaisin perussuihkun, täällä ei ole edes suihkupidikettä. On siellä ammeessa ihan kiva joskus lillua miehen kanssa mutta yksinään se on supertylsää.
Hmmm tää on nyt tosi omituista kun luen näitä teidän vastauksia, mutta siis mä en kaipaa kylpyammetta lainkaan, en nää sille mitään tarvetta. Mun mielestä siellä makailu on kauhean tylsää :D Voisko tämä nyt sitten taas johtua siitä, että mä olen syntynyt ja elänyt aina 19-vuotiaaks asti talossa, jossa on ollut kylpyamme ja mahdollisuus käyttää sitä kun huvittaa? Tietty siellä pienenä tuli polskittua paljonkin, mutta en ees teini-iässä jaksanut siitä enää innostua. Kun muutin omilleni, ekassa vuokrakämpässäkin oli kylpyamme, mutta en käyttänyt sitä kertaakaan.
Mä oon 25-vuotias ja en oo ikinä asunut asunnossa, jossa olisi kylpyamme (tai no lapsena sellainen muovinen :D)
Haluaisin kyllä ammeen, rakastan lillua vedessä. Istun aina suihkun lattialla ja vesi juoksee :-/
Amme, sauna ja suihkut on.