Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaatko kylpyammeita?

Kumiankkuli
21.12.2016 |

Ennen lähes joka asunnossa oli kylpyamme, mutta putki- ja kyppäriremonttien myötä niistä on tullut suorastaan katoava kansanperinne. Ei ihan kauheasti ole enää tarjolla ainakaan vuokra-asuntoja joissa amme olisi.

Minulla on välillä ikävä ammeessa lillumista ja likoamista. Lasi viiniä viereen ja kynttilävalaistus. Ei suihkussa vaan ole samaa tunnetta...

Miten on? Kaipaatko kylpyyn vai onko kylvyt kylvetty?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ON kylpyamme, tietysti. Saunasta en ole välittänyt koskaan, mutta kylpyamme on ehdoton edellytys asunnossani. Vain opiskeluaikana jouduin köyhyyttäni asumaan asunnoissa joissa ei ollut, eikä niihin saanut, minkäänlaista kylpyammetta. 

Vierailija
2/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan niin paljon, oon asunut monissa asunnoissa joiden varustukseen on kuulunut amme. Oli aina niin ihana maata vaahtokylvyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan.

Vierailija
4/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti osaa kaivata, kuin korkeintaan hyvin, hyvin satunnaisesti. Eli jos valita pitäisi  niin valitsisin suihkun.

Vierailija
5/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyammeista puheenollen: harrastaakos mammat tällaista:

Kyseessähän on kanadalaismamma nimeltä Aimee Davison. Häneltä löytyy runsaasti kylpyammeen hyödyntämisvinkkejä.

Vierailija
6/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa aiemmissa asunoissa amme on ollut. Edellisessä asunnossa oli tosi iso ihana tassuamme. Nyt on sauna, mutta pidän enemmän ammeesta. Pyrin aina varaamaan ammeellisen hotellihuoneen.

Vierailija
7/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää saunoa mutta kuuma kylpy olis poikaa.. :)

Vierailija
8/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja varmaan keväämmällä tilaan tällaisen https://villbada.se/want2bath.com.html

Vierailija
9/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina halunnut kylpyammeen, mutta ei ole sellaista asuntoa suotu mulle :( olen opiskelija niin ei voi oikein nirsoilla asuntojen suhteen. En oo ikinä edes ollut kylpyammeessa, paitsi sellasessa lasten muovisessa joka meillä oli kun olin pieni. Mutta sitte kun ostan oman talon niin siellä on pakko olla kylpyamme!

Vierailija
10/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska nykyiseen asuntoomme sai onneksi ammeen :) Saunassa en pysty käymään terveyteni takia, mutta rakastan kylpemistä.

Vierailija
11/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kyllä. Onneksi on sauna, mutta parasta olisi kun olisi kummatkin.

Vierailija
12/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja varmaan keväämmällä tilaan tällaisen https://villbada.se/want2bath.com.html

Olipa harvinaisen paskaa englantia.

Vierailija
13/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan, mutta ostin neljä vuotta sitten asunnon, jossa ei ole tilaa ammeelle... Sijainti, muut asunnon ominaisuudet ja hinta olivat täydelliset niin jouduin luopumaan yhdestä asiasta. Seuraavassa asunnossa on oltava!

Vierailija
14/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Amme mutta tahtoisin saunan

Vierailija
15/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan kyllä. Onneksi on sauna, mutta parasta olisi kun olisi kummatkin.

Tämä olisi parhautta. Minä aina nautin vanhemmillani käydessä saunasta, kun siellä on sekä sauna että iso, pyöreä poreamme, ja muutenkin iso kylpyhuone joka on sisustettu nautiskeluun: buddhapatsaita, rantakiviä ja simpukoita, antiikin Kreikan tyyliin kuvioidut kaakelit. Enpä kiellä että olen joskus ajatellut että ai ai, tulen perimään tämän jossain vaiheessa (ja hävennyt heti, enhän toki toivo vanhempieni kuolemaa saadakseni hienon talon).

Vierailija
16/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä!

Olenkin miettinyt onko olemassa korviketta ammeelle. Eihän tuo sama asia ole, mutta varmasti parempi kuin ei mitään. Vielä kun olisi olemassa sellainen malli minkä saisi taiteltua kasaan ja kaappiin tai jotain. :)

Vierailija
17/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan. Olen nyt 7 vuotta ollut ilman ammetta, sitä ennen kaikissa asunnoissani oli amme.

Vierailija
18/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten riemastuin kun muutin maaseudulta äitini kanssa vuokra-kolmioon huomatessani että kylpyhuoneesta löytyy kylpyamme!

Hihkuin tuota ihan ääneen vaikka olin jo täysi-ikäinen. Äiti sanoi myöhemmin että häntä sekä huvitti että hieman jopa hävetti reaktioni asunnonvälittäjän läsnäollessa.

Olen vain aina rakastanut vettä ja uimista joten tuo ilo "omasta" ammeesta oli jotenkin ylitsepursuavaa :D

(Opin kyllä hieman aluksi vihaamaankin tuota kun meillä ei ollut pariin kuukauteen pyykinpesukonetta vaan "päivittäispyykki" piti hoitaa siinä saamarin ammeessa. Pyykkitupa tosin varattiin 1-2 kertaa kuussa.)

Nykyäänkin äitini (omistus)asunnossa on kylpyamme mutta harvemmin tuli enää kylvettyä edes silloin kun oli vielä tapana käydä yökylässä 1-2 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
19/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on amme ja rakastan sitä äärettömästi.

Vierailija
20/28 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpyammeista puheenollen: harrastaakos mammat tällaista:

Kyseessähän on kanadalaismamma nimeltä Aimee Davison. Häneltä löytyy runsaasti kylpyammeen hyödyntämisvinkkejä.

Ainakin häntä itseään huvittaa tuo kovin. En tosin joisi itse samaa cokista jossa kylven.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi