Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka joudutte pakkomyymään (=lisämyymään) työssänne jotakin; Ovatko asiakkaat osoittaneet koskaan empatiaansa?

Vierailija
21.12.2016 |

Siis ovatko sanoneet jotain tyyliin, että Voi sinua rassukkaa, kun joudut tyrkyttämään kaikille asiakkaille turhia tavaroita? Miten itse suhtaudut tyrkyttämismyyntiin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa pakkomyymään?

Vierailija
2/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Pomot valvoo tiukasti että lisää tarjotaan

Vierailija
4/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

Valvooko ne myös asiakkaiden reaktioita?

Vierailija
5/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ketjujen käytäntö ja sitä valvotaan.

Vierailija
6/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lisämyynti ei ole 'turhia tavaroita'. Lisämyynnin idea on että osaa ehdottaa asiakkaalle jotain mitä hän haluaa muttei keksinyt kysyä. Tavara, palvelu tai lisä tuotteeseen.

Näin asiakkaalle ja palveltu, ei lisämyyty olo.

Vierailija
7/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

Valvooko ne myös asiakkaiden reaktioita?

Oletus on monesti, että tyrkyttämistyylissä on vikaa, ellei tulos ole toivottu (ellei lisämyyntiä tule tarpeeksi). Siksi pitääkin olla vielä maireampi ja tuttavallisempi.

Vierailija
8/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 korjaa, jää* palveltu, ei lisämyyty olo.

Vierailija
9/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lisämyynti ei ole 'turhia tavaroita'. Lisämyynnin idea on että osaa ehdottaa asiakkaalle jotain mitä hän haluaa muttei keksinyt kysyä. Tavara, palvelu tai lisä tuotteeseen.

Noin lukee varmasti markkinoinnin oppikirjassasi, mutta ei minun kyynisessä mielessäni. Minä tiedän kyllä mitä haluan, ja mitä en halua.

Vierailija
10/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koe sitä asiakkaana niin. Koskaan mulle ei ole yritetty pakkomyydä (siis näissä kaupoissa, joissa se on työntekijän velvollisuus) mitään, mitä olisin tarvinnut. Musta se on ärsyttävää, että pitää kieltäytyä tavaroista, jota ei ole aikonutkaan ostaa.

Vierailija
11/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että Kiva kun kerroit, että juuri nyt tarvitsen arpoja. Onpa palveltu olo.

Vierailija
12/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Esim. lähipostissa kirjettä postittaessa kysytään että haluanko samalla ostaa mättöpaketin suklaata, lottokupongin, allakan tai heijastimen. Käteviä lisiä postimerkille kaikki tyynni.

Vierailija
13/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin hyvä myyjä yrittää myydä lisävarusteita, ei sellaiseen pitäisi pomon joutua pakottamaan. Sehän kuuluu toimenkuvaan, herranjumala. Muutenhan voisi olla pelkät tavarahyllyt ja itsepalvelukassat. Mitä säälimistä siinä on?

Vierailija
14/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle ei oo ikinä osunu hyödyllistä lisämyyntiyritystä. Esim. tyrkytettiin hiuslenksuja vaikka hiukset sen mittaset ettei niitä saanu kiinni.

Vierailija
15/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta myyjänä olisi ihanaa, jos lisämyynti olisi todella palvelua ja asiakkaiden tarpeiden etsimistä. Tai esimerkiksi hyvästä tarjouksesta kertomista. Valitettavasti ketjuissa se on tökeröä tyrkyttämistä, tyyliin tulit ostamaan kukkamultaa niin osta nyt tämä suklaapatukka.

Vierailija
16/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin hyvä myyjä yrittää myydä lisävarusteita, ei sellaiseen pitäisi pomon joutua pakottamaan. Sehän kuuluu toimenkuvaan, herranjumala. Muutenhan voisi olla pelkät tavarahyllyt ja itsepalvelukassat. Mitä säälimistä siinä on?

Lisävaruste on ihan eri juttu kuin minkä tahansa asian tyrkyttäminen vain sen takia, että olet kävellyt kauppaan. Muistan, kun Suomalaisessa kirjakaupassa alkoi tuo. En nyt muista, mitä menin ostamaaan, mutta kassalla tyrkytettiin leffalippuja ja ties mitä ostokseeni täysin liittymätöntä asiaa. Mä olin aivan monttu auki siinä.

Vierailija
17/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei lisämyynti ärsytä, koska elämästäni vie pari sekuntia sanoa "ei kiitos". Ärrällä joskus ihmetyttää kun lataan matkakortin ja myyjä alkaakin kertoa jostain suklaapatukasta, mutta ei sekään ärsytä. Se tuntuu vain turhalta, koska näen kyllä ne suklaat ja olisin jo nostanut ne kassalle jos mieleni niitä tekisi. Tosin joskus on myös ihan ok, jos myyjä vaikka kertoo jonkun tarjouksen jota en olisi ehkä muuten huomannut. Onnistunuttakin lisämyyntiä on joskus, esimerkiksi viime viikolla ostin mekon, ja vasta kassalla muistin myyjän ehdotuksesta että ehkä on hyvä ostaa myös sukkikset. 

Vierailija
18/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elektroniikkamyyjä ja pyhästi vihaan pakkomyyntiä. Kassan lisämyynti ("olisko teillä tarvetta paristoille... ?") on minulle periaate-asioiden vuoksi täyttä piinaa. Onneksi joudun nykyään olemaan kassalla suhteellisen vähän; viimeisessä kehityskeskustelussa lisämyynti tuli puheeksi, ja vaikka pomo virallisesti puheissaan edusti firman tavoitteita, näin hänen naamastaan, että oli kanssani yhtä mieltä. Sen jälkeen minua on pidetty lähinnä myymälän puolella ja periaatteesta pyrin ihan oikeasti ratkomaan asiakkaan ongelmia, en pakkotyrkyttämään  ylimääräisiä kalliita tuotteitamme.

Monikin asiakas on ollut pakkolisämyynnin edessä empaattinen, toki lähinnä vain ne, jotka ovat joskus joutuneet sitä tekemään omissa töissään. Muut ottavat sen todella ärsyyntyneesti -kuten itsekin primäärireaktiona muualla. Tsemppiä kaikille myyjille!

Luojan kiitos, sekä minulle, firmalle että asiakkaille, opiskelen parhaillaan toista ammattia. 

Vierailija
19/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa jo monta vuotta sitten kun ensimmäiset tuputuspakot tulivat, luojan kiitos. Kyllä sen jokapäiväisen leipänsä voi helpommallakin tienata ja itse asiassa palkkani on nyt jopa parempi kuin tyrkyttäjänä...

Vierailija
20/35 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkö tuo tyrkyttäminen oikeasti myyntiä vai onko se taas vain jotain Jenkeistä saapunutta harhakuvitelmaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi