Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet tällaisesta lahjasta (liittyy kummilapsen)?

Vierailija
21.12.2016 |

Minulla on 4-vuotias kummityttö, kutsutaan häntä vaikka Ainoksi. Olemme hyvin kaukaista sukua, kyse ei siis ole sisarukseni lapsesta jne. Ainon perhe on hyvin varakas, vanhemmat uraputkessa ja Ainon isosisarus on ekalla.

Muistan joka joulu/syntymäpäivä Ainoa lahjalla ja kortilla. Muutenkin vuoden aikana muistan Ainoa (ja sisarusta) pienillä lahjoilla/tuliaisilla. Käyn säännöllisesti kylässä vuoden aikana (matkustan kauempaa), hoidan molempia lapsia, jotta vanhemmat saavat omaa aikaa. Tätä vanhemmat pitävät suorastaan itsestäänselvyytenä "koska tahansa voit tulla vahtimaan". Vanhemmat eivät kiitä minua avustani, ainoa "kiitos" on joka joulu postin tuoma kuva Ainosta. Viime vuonna sain kalenterin täynnä Ainon ja hänen serkkujensa kuvia (joita en edes tunne). Itselle vieraiden lasten kuvien pitäminen seinäkalenterissa tuntuu oudolta. Mitä itse ajattelisitte tällaisesta lahjasta?

Ap

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo lahja, en tykkäisi. Olen kyllä saanut lahjaksi kalenterin, jossa oli pelkkiä kummilapsen kuvia ja se oli kiva.

Vierailija
2/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en arvosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemattomat vanhemmat

Vierailija
4/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät sinua itsestäänselvänä.. :(

Vierailija
5/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosen lapsikalenterin voisin tehdä korkeintaan itselleni omasta lapsesta. En tiedä jaksaako muut niin toisten muksuja ihmetellä vaikka olisikin läheisiä lapsia... Mutta kiittäisin lahjasta kohteliaasti.

Vierailija
6/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole ainoo sukulainen joka saa sen kalenterin lahjaksi.

Vierailija
7/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lahjaksi voisi antaa vaikka joulukahvin/suklaata? Valokuvat (varsinkin tuntemattomista lapsista) kuulostaa oudoilta...varmaan hankkineet kaikille suvussa/ystäväpiirissä saman lahjan?

Vierailija
8/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hemmetin outo lahja :D itse nakkaisin takkaan.

Vierailija
9/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos ovat vähävaraisia, mutta kyllä varakkaiden kannattaisi vähän enemmän panostaa...

Vierailija
10/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekivät varmaan kalenterin isovanhemmille ja ajattelivat, että myös sinä saisit samanlaisen mielelläsi, kun siinä on Ainon kuvia. Minusta ei ole tavallista saada lahjaa kummilapsen vanhemmilta, joten en nyt missään nimessä paheksuisi sitä, että lahja oli vähän epätavallinen.

Se on epäkohteliasta, jos vanhemmat eivät tosiaan sano kiitosta, kun olet ollut hoitamassa Ainoa. Mitään muuta muistamista kuin sanallisen kiitoksen en kuitenkaan odottaisi saavani kummilapsen hoitamisesta.

Vierailija
11/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmasti kiva kummitäti lapselle, vaikka noi lahjat on mitä on :)

Vierailija
12/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna säkin kummilapselle lahjaksi oma kuvasi kehyksissä, ehkä vanhemmat sit tajuaa vinkin :D

Vierailija
13/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kummeja mun veljen esikoislapselle, ja ostetaan tietysti myös kummitytön sisarukselle aina joulu- ja synttärilahjat, sekä jouluna joku yhteislahja myös veljelleni ja kälylle. Ikinä ei olla saatu heiltä mitään muutamaa lapsen valokuvaa lukuunottamatta. Meitä ei ole myöskään kertaakaan kutsuttu nuoremman lapsen synttäreille.

Vierailija
14/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain kiittämätön, vanhemmat ovat varmasti ajatelleet antavansa sinulle kauniin lahjan kummilapseesi liittyen.

Vierailija
15/15 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heidän pitäisi muistaa sinua jotenkin? En ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä