Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkanko luokanopettajaksi opiskelua?

päättämätön89
21.12.2016 |

Olen 27vuotias farmaseutti ja muutaman työssäolovuoden jälkeen alkoi tuntua että haluan kokeilla opiskella jotain muuta alaa. Farmaseutin työ tuntui tylsältä rutiinilta. Hain kolmesti opiskelemaan luokanopettajaksi ja pääsin. Nyt olen opiskellut puolitoista vuotta opintovapaan turvin. En siis ole irtisanoutunut vakituisesta farmaseutin paikasta. Lisäksi avomieheni kanssa asumme 200 km päässä opiskelupaikkakunnalta ja kuljen joka viikko tätä väliä. Olemme viikot erillään ja tämä on raskasta. Ensi kesänä opintovapaani loppuu ja minun pitää päättää jatkanko opiskelua (n. 2 vuotta jäljellä kesän jälkeen) vai jatkanko farmaseutin töitä. Arvostan vapaa-aikaa ja kunnon lomia joita ei farmaseutin työssä kunnolla ole. Olen kova murehtimaan asioita ja mietinkin pärjäisinkö luokanopettajana ja uskallanko irtisanoutua vakityöstä? Toisaalta vähättelen usein itseäni ja pelkään etten onnistu joten kun tästä tavasta pääsisin, luulen että voisin pärjätä openakin. Tänä syksynä on ollut paljon negatiivista puhetta opettajan työstä ja se on saanut minut hyvin epävarmaksi opiskelun jatkosta. Mitä minun kannattaisi tehdä? Toisaalta en haluaisi katua opintojen keskeytystä, toisaalta mietin jaksanko opettajana. Perheen perustaminenkin on muutaman vuoden päästä ajankohtaista etten ehtisi tehdä open töitä kauaa ennen lapsia.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkaa. Vaikka et tekisi päivääkään open töitä.

Tutkinto on aina tutkinto. Open tutkinto on arvostettu ja auttaa muuallakin. Vaikka pääsemään presidentiksi.

Vierailija
22/25 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorita ainakin sellaiset opintokokonaisuudet loppuun, joita voit hyödyntää muissa opinnoissa tai töissä. Esimerkiksi opettajan pedagogiset suorittaneena voit päästä ammattikoulun opettajaksi - ehkä. 

Luokanopettaja ei suorita opettajan pedagogisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä suhtaudutaan näin negatiivisesti opettajan ammattiin. Luokanopettajan työ on merkityksellistä ja saa käyttää omaa osaamistaan oikeasti täysillä. Negatiiviset kommentit tulee aina vaan läpi keskustelupalstoilla ja mediassa. Se luo väärää kuvaa.

Vierailija
24/25 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorita ainakin sellaiset opintokokonaisuudet loppuun, joita voit hyödyntää muissa opinnoissa tai töissä. Esimerkiksi opettajan pedagogiset suorittaneena voit päästä ammattikoulun opettajaksi - ehkä. 

Ööh? Todellakin suorittaa. Pedagoginen osaaminen on luokanopettajien vahvuus. Monialaiset on 60op eli vaan yksi osa tutkinnosta.

Vierailija
25/25 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh? Todellakin suorittaa. Pedagoginen osaaminen on luokanopettajien vahvuus. Monialaiset on 60op eli vaan yksi osa tutkinnosta.[/quote

Ei todellakaan suorita, opettajan pedagogiset kuuluvat aineenopettajien opintoihin - ja ovat muuten todella paljon vaativammat kuin luokanopettajan aineopinnot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän