Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakoululaiselle saksa vai espanja? Mielipiteitä, kokemuksia?

Vierailija
21.12.2016 |

Englanti (A1 kieli) sujuu hyvin.

Nelosella alkaa joko espanja tai saksa eli ns. A2-kieli.
Kumpi kieli kannattaisi valita työelämän kannalta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanti (A1 kieli) sujuu hyvin.

Nelosella alkaa joko espanja tai saksa eli ns. A2-kieli.

Kumpi kieli kannattaisi valita työelämän kannalta?

Mä kerron salaisuuden...

Lapsi voi itse päättää

Vierailija
22/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan! Kaduttaa viimeistään yläkouluun siirryttäessä, kun työmäärä kasvaa ja kasvaa. Anna lapsen olla lapsi äläkä ainakaan painosta, että ylimääräinen kieli on otettava. Sitä ei nimittäin niin vaan lopeteta koko peruskoulun aikana.

Ei minustakaan voi pakottaa, mutta meidän kaupungissamme yläkoulun luokat määräytyvät sen mukaan, onko opiskellut ylimääräisen saksan vai ei. Ja ne saksan lukijoiden luokat ovat selvästi rauhallisempia. Eli jos haluat yläkoulussa keskittyä myös opiskeluun etkä seurata, kuinka opettaja koettaa saada rällääjiä kuriin, valitset saksan.

Meidän yhtenäiskoulussa taas tämä ei päde. A2-kielen mukaan ei luokkia ainakaan nykyisin jaeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa espanjan. Joten se se sitten on.

ap

Vierailija
24/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan! Kaduttaa viimeistään yläkouluun siirryttäessä, kun työmäärä kasvaa ja kasvaa. Anna lapsen olla lapsi äläkä ainakaan painosta, että ylimääräinen kieli on otettava. Sitä ei nimittäin niin vaan lopeteta koko peruskoulun aikana.

Ehkä noin, jos on vaikeuksia koulunkäynnissä muutenkin. Tyttäreni valitsi saksan, ja on nyt yläasteella. Erittäin hyvin sujuu, kuten kaikki muutkin aineet. 

Vierailija
25/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sellainen periaate, että lapset opiskelee vain sellaiisa kieliä joita itse osaan. Tää on kyllä ihan hyväksi osoittautunut ja esim nyt kun toisella oli ihan surkea ranskan maikka syksyn, osoittautui kullanarvoiseksi.

Vierailija
26/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sellainen periaate, että lapset opiskelee vain sellaiisa kieliä joita itse osaan. Tää on kyllä ihan hyväksi osoittautunut ja esim nyt kun toisella oli ihan surkea ranskan maikka syksyn, osoittautui kullanarvoiseksi.

Itse osaan eri tasoilla n 10 kieltä. Japani, arabia ja kiina pakottaisivat sitten itsenikin opiskelemaan uutta kieltä. Tosin niitäkin vähän katsellut.

Vierailija
27/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaa puhutaan Saksassa. Espanja on muistaakseni maailman toiseksi puhutuin kieli kiinan jälkeen.. Los Angelesissa ja New Yorkissa pärjäät täysin espanjalla. Suurissa kaupungeisssa Euroopassa on isot espanjaa puhuvat yhteisöt. Jos haet töitä vaikka Ranskasta tai Belgiasta, usein vaatimuksena myös espanjan kielen taito. Puhumattakaan kulttuurista, saksalainen jämpti on näin herr doctor vs. eläväinen ja rikas espanjankielinen kulttuuri monine maineen.

Vierailija
28/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse osaan eri tasoilla n 10 kieltä. Japani, arabia ja kiina pakottaisivat sitten itsenikin opiskelemaan uutta kieltä. Tosin niitäkin vähän katsellut.

Meillä toinen opiskelee kiinaa. En tajua miten ne muut tekee läksyt ja lukee kokeeseen...

Vierailija
29/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksaa puhutaan Saksassa. Espanja on muistaakseni maailman toiseksi puhutuin kieli kiinan jälkeen.. Los Angelesissa ja New Yorkissa pärjäät täysin espanjalla. Suurissa kaupungeisssa Euroopassa on isot espanjaa puhuvat yhteisöt. Jos haet töitä vaikka Ranskasta tai Belgiasta, usein vaatimuksena myös espanjan kielen taito. Puhumattakaan kulttuurista, saksalainen jämpti on näin herr doctor vs. eläväinen ja rikas espanjankielinen kulttuuri monine maineen.

No ei täällä Ranskassa espanjalla tee mitään. Muuten yhdyn kommenttiisi, espanja on isompi kielialue ja käytetään paljon saksaa laajemmin.

Vierailija
30/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei täällä Ranskassa espanjalla tee mitään. Muuten yhdyn kommenttiisi, espanja on isompi kielialue ja käytetään paljon saksaa laajemmin.

Tekeekö Ranskassa sitten sillä saksalla mitään?

Vierailija
31/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on maailmankieli. Saksa on Euroopan kieli.

Vierailija
32/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä voi opiskella espanjaa? Mikä kaupunki? :)

T. Suomi-espanja-perhe

Osassa Helsingin kouluista on tarjolla espanjaa alkavaksi nelosella. Eli ns. toinen A2-kieli.

Ruotsi tulee kaikille viimeistään kutosella pakollisena B1-kielenä.

Hesassa pystyy espanjaa lukemaan varhennettuna eli alkamaan jo ekalta. Ja pystyy opiskelmaan myös espanjaksi eli espanjankielisellä luokalla.

Vierailija
33/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika otti alakoulussa ranskan, jota hän pitää nyt vaikeimpana kielenään. Jännitin silloin, että katuuko hän valintaa. Sen lisäksi hänellä on siis englanti ja ruotsi. Haluaisi nyt valita yläkoulussa vielä saksan, kun hänen mukaansa kielet on helppoja ja kivoja. Lapsiakin on monenlaisia.

Vierailija
34/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän