Mikä lapsena saamasi joululahja on jäänyt parhaiten mieleesi?
Kerro, mikä ja / tai millainen se oli. Osaatko sanoa, miksi juuri se on jäänyt mieleen?
Kommentit (43)
Leluhevonen ja talli. Olin pettynyt, sillä toivoin oikeaa hevostallia ja oikeita hevosia.:D
Myös suuri tiikeripehmo ja robottilelut ovat jääneet hyvin mieleen.
Barbie joka oli raskaana. Mahaa pyöräytettiin ympäri, se oli joko pullea tai laiha. Pyöräytettävän kotelon sisällä oli vauvabarbie. Olin toivonut sitä, ja sen sain. Sillä leikittiin erittäin monet leikit
Valkoinen kampa, jossa oli kultaisia koristeita. Kampa oli paperipussissa ja mukana oli myös kiiltokuvia. Sain lahjan pikkuveljeltäni 60-luvun lopulla.
pari harry potter -kirjaa, joku random nukke ja sit joku kynäpurkki, joka tosin oli mun mielestä ihan kaamea lahja (äidin mielestä varmaan tosi hyödyllinen). kynäpurkki oli vaaleanpunainen ja siinä oli disney-prinsessoja. olin nuorena hirveän iso harry potter -fani ja sain kaikki kirjat ja leffat joululahjoina, siksi varmaan muistan ne niin hyvin! :)
Pocahontas-barbie. Mieleen jäänyt siksi, että se on ainoa lahjatoive, joka on toteutettu.
Korillinen (24pll) limua. Ehkä siksi kun sitä sai silloin niin harvoin. Riitti iloa pitkäksi aikaa :)
Sellainen jousi, joka kulkee portaita alas. Olin kinunnut ja luulin, etten saisi. Kun jouluaattona sain tutkimattoman kuutionmuotoisen paketin, avasin sen ensimmäiseksi ja vauhdilla ja se oli siellä!
Baby Björn. Eiku oliks se kuitenkin Baby Born
Hugo-peikko pc-pelin sellaisessa lahjapakkauksessa missä oli peliin liittyvä t-paita. Olin kohderyhmän ikäinen, mutta sen verran lihava lapsi ettei t-paita meinannutkaan mahtua päälle. Se oli nöyryttävää. Pääsin yli melko nopeasti tosin, koska itse peli oli hyvä.
Babyborn nukke. Olin toivonnu sitä monta joulua ja sitten sain yhtenä jouluna niin olin haltioissani.
Eka kynsilakka (väritön), jonka sattumalta löysin ennen joulua kaappeja penkoessani. Äitini oli piilottanut sen rullatun käsipyyhkeen sisälle kaapin ylimmälle hyllylle. Oli siis vielä paketoimatta. :)
Elektroniikkapeli. Vanhemmat oli viikkoja hokenut että nyt ei ole paljon rahaa lahjoihin. Sitten kaikki kolme lasta saatiin elektroniikkapelit ja olin ihan ihmeissäni.
Oma pelini oli Donkey Kong, apina joka väisteli lintuja ja ansarautoja liaaneihin hyppimällä. Samaa rataa jauhettiin sadat ja tuhannet kerrat kiihtyvään vauhtiin. Osaisin pelata varmaan vieläkin vaikka silmät kiinni, sen verran tutuiksi liikeradat kävi.
Tiina -kirjat, myös Viisikot. Oli niin ihanaa loikoilla ja lukea joulupäivinä.
Sain n. 8-vuotiaana lahjaksi sellaisen lasten meikkisetin jossa oli luomivärejä ja poskipuna. Olin jotenkin niin innoissani että muistan vain kun päässäni pyöri ja silmissä sumeni. Ei ollut ehkä parhain lahja mutta en vieläkään ymmärrä miten reagoin siihen niin että taju melkein lähti. :D
Barbie-keittiö, mutta ikävällä tavalla. Oli aivan vääränlainen, paljon vanhanaikaisempi kuin kaverilla. Kesti vuosia päästä pettymyksestä yli... Olisi pitänyt olla spesifisempi toiveiden kanssa. :P
Parhaat lahjat ovat olleet ne kirjat, jotka isovanhempani osti "sokkona". Molempia sarjoja olen lukenut uudelleen ja uudelleen ihan aikuisenakin.
Sinipunainen auto jolla pääsi itse ajamaan potkuttelemalla vauhtia. Se oli mielestäni ihan sama auto kuin silloisessa lempi lastenohjelmassa olevalla hahmolla. Auto oli minulle erittäin rakas.
N23
Ei tule mieleen, kaikki lahjani olivat varmasti jossain Taiwanissa valmistettua halpaa krääsää, joka meni rikki pian joulun jälkeen.
Mulla on jäänyt lahjoista parhaiten mieleen sellainen kasper -kiltti kummitus -talo. Siis sellainen muovinen talo missä se Kasper asui, joku sellainen lelu siis. Muistan sen niin hyvin, kun lheti aattona leikin sillä keskellä olohuonetta, ja sitten äiti sanoi että nyt pitäisi mennä nukkumaan kun kello on niin paljon. En tiedä yhtään miksi muistan juuri tämän lahjan näin hyvin :)
Yleisesti mulla on koko joulusta jäänyt tosi ihania muistoja yhdessäolosta, hyvästä ruuasta, juhlatunnelmasta ja jännityksestä. Joulu on ihana, silloin tuntuu aina niin turvalliselta ja hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mikä ja / tai millainen se oli. Osaatko sanoa, miksi juuri se on jäänyt mieleen?
Koiran pentu. Silloin telkkarista tuli Lassie, suosikkisarjani. Pentu oli samaa rotuakin. Erityisesti lahja jäi mieleen, vaikka ei mikään kestävä lahja ollutkaan just sen takia että se kuoli jo ennen uutta vuotta.
En sitä alle kouluikäisenä tajunnut ja tuskin vanhempanikaan. Epäilen nyt että siitä olisi ollut enemmänkin iloa, jos en olisi hemmotellut pentua useammalla rasialla konvehteja. Annoin sille kaikki konvehdit joista en pitäinyt ja niitähän riitti.
Kyseessä oli siis Heart to Heart- nalle. Ainakin googlen kuvahaku löytää sanoilla Heart to Heart bear juuri oikean. Mulla oli se vaaleanruskea nalle. T: nro 10