Miten noin kaunis nainen voi olla sinkkuna?
Kuuletteko tekin tätä lausetta vähän väliä? Ja vielä enemmän kehuja siitä miten kaunis olet. Mutta silti kukaan ei ole oikeasti kiinnostunut :( Kiinnostaisi kuulla onko toi joku yleinen mantra vai miten pitäisi tulkita?
Kommentit (50)
Jos minä olisin mies, jakaisin kauniit naiset karkeasti kolmeen luokkaan. Ekaksi helpot, eli pissistyyliset eli sellaiset joiden ulkomuodosta näkee, että hakevat miesten huomiota. Näille tekisin ns. ehdotuksia. Sitten kivat, eli rennon ja luonnollisen näköiset kauniit, joko iloiset ja ystävälliset tai herttaisella tavalla ujot. Näitä yrittäisin vakavampaan suhteeseen enkä lähestyisi niin röyhkeästi kuin ekoja. Kolmas ryhmä olisi pelottavan kauniit, eli liian tyylikkään, huolitellun tai fiksun vaikutelman antavat, niitä ihailisin kaukaa tai en edes kiinnostuisi.
Tällaisen jaon pystyn itsekin naisena tekemään, kun muita naisia tarkkailen. Miesten johtopäätökset ovat oma arvaukseni.
Harvinaista herkkua miehille tuollainen kehuminen. Oman ikäisiltä sitä ei kuule/kuullut koskaan ja +70v mammoilta saadun (joskus ysärillä) voi laittaa dementian piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulen vähän väliä. Kai se olisi jotenkin "hyväksyttävämpää" olla sinkku, jos olisi ruma. Kuitenkin kaiken näköisillä ihmisillä voi olla parisuhde. Päättelen siis, että minulla on vikaa luonteesta.
Päättelet väärin. Kauniilla sinkulla voi yhtä hyvin olla ihan hyvä luonne.
Syyt sinkkuuteen ovat moninaiset.
Välitön syy tietysti on aina se, ettei sopivaa ole osunut kohdalle oikeaan aikaan.
Joillekin niitä 'sopivia' on enemmän kuin valtavirran ulkopuolella eläville.
Vaikka olisi kauniskin.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin mies, jakaisin kauniit naiset karkeasti kolmeen luokkaan. Ekaksi helpot, eli pissistyyliset eli sellaiset joiden ulkomuodosta näkee, että hakevat miesten huomiota. Näille tekisin ns. ehdotuksia. Sitten kivat, eli rennon ja luonnollisen näköiset kauniit, joko iloiset ja ystävälliset tai herttaisella tavalla ujot. Näitä yrittäisin vakavampaan suhteeseen enkä lähestyisi niin röyhkeästi kuin ekoja. Kolmas ryhmä olisi pelottavan kauniit, eli liian tyylikkään, huolitellun tai fiksun vaikutelman antavat, niitä ihailisin kaukaa tai en edes kiinnostuisi.
Tällaisen jaon pystyn itsekin naisena tekemään, kun muita naisia tarkkailen. Miesten johtopäätökset ovat oma arvaukseni.
Hauskaa. Olen tehnyt samantyyppisen karsinoinnin miehille.
1. ryhmä: peruskoulun tai amiksen käyneet, mitättömän näköiset, ehkä vähän syrjäytyneet tyypit - näitä riittää deittisivuilla ja tämmöisestä saisi oitis kumppanin itselleen (tai sitten ei)
3. ryhmä: edellisen vastakohta eli menestyvän näköiset, urheilulliset jantterit, jotka pukeutuvat trendikkäästi ja ovat usein korkeakoulutettuja. Harrastukset ja muu tyyli sellaiset, etten kehtaa edes katsoa päin vaan poistun vaivihkaa jonnekin pimeään.
2. mukavannäköiset ja suht tavallisen oloiset jässikät, jotka vaikuttavat rauhallisen normaaleilta ja siten turvallisilta kumppaniehdokkailta. Heidät tunnistaa siitä, ettei mikään heidän olemuksessa erityisesti kiinnitä huomiota. :))
4. ryhmä: tavalla tai toisella selvästi poikkeavat yksilöt. Poikkeavuus voi liittyä ulkonäköön tai käytökseen. Yleensä nämä ovat hukassa itseltään tai muuten sekaisin, esim. jonkin ääriliikkeen kannattajia. En välittäisi tämmöisistä edes kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi etenkin nuorena usein niin, että kaikki treffikutsut tulivat meikittä lenkillä. Ihmettelin tuota ääneen muutaman kerran, ja moni kaveri sanoi syyksi, ettei minua uskalla kukaan lähestyä, kun olen niin näyti ja huoliteltu... Ilmeisesti siinä oli jotain tyyliini ja laittautumiseeni liittyvää siis? (Tyylini ei siis ole kuitenkaan mikään meikkiöveri tms!)
Olen myös sen luonteinen, että en huomaa miehiä, ja "välttelen katseita", mutta saaran ryhtyä juttusille mummojen tsi keski-ikäisten koiranulkoiluttajien kanssa.
Eli ehkä minussa on jotain "torjuvaa" miesten näkökulmasta.
Kaverimiehet taas usein päätyvät kännissä kehumaan ulkonäköäni, samoin joskus etenkin vanhemmat lupsakat naiset baarissa. :)
Mä olen samanlainen, vaikken ole edes erityisen kaunis. Välillä kaupungilla huomaan ihmisten katsovan ja se on jotenkin hämmentävää. Parempi siis tuijottaa visusti omiin kengänkärkiin :)
Tää häiritsee minuakin. Töissä, sukujuhlissa, baarissa jne. toitotetaan kuinka kaunis olet, mutta kukaan mies ei koskaan ole tullut asiallisesti juttelemaan (jotakin isäni ikäistä känniläistä ei lasketa). En pukeudu tyrkysti tai kovinkaan erikoisesti, melko klassisesti ennemmin. Meikkaan luonnollisesti, joskus punaista huulipunaa. On aika riittämätön olo, kun ei ole vientiä tällaisena. Tatuoiduilla ja räväköillä ystävilläni riittää kyllä vientiä.
Sitten kaupan päälle varatut, vanhemmat naiset suhtautuvat suhun nihkeästi, kun pelkäävät sun vievän heidän miehensä (kun täytyyhän sen sinkun joku saada). Miksi he moista kuvittelevat, jos ympärilläni ei ole edes omanikäisiä, vapaita miehiä?
Ette oikeesti oo kauniita, kyllä muuten teillä ois vientiä ettekä ois sinkkuja.
Kuulen jatkuvasti miehiltä tuota (fb kirjoitteluissa), ja naisilta että sä nyt saat kenet vaan. No kröhöm, miehet ei kyllä in real life lähesty missään, itse lähestyn. Ja lähes joka kerta saan kuulla että mies on varattu, tai mies muuten vaan poistuu paikalta. Eikä pyydetä treffeille. Itse pyydän- mutta viimeksikin mies feidasi treffit hetkeä ennen. Saan kuulla että olen ystävällinen, lämmin, iloinen, empaattinen. Kaikkea muuta kuin kylmä ja itseriittoinen. Ei enää ymmärrä, kun pari vuotta näin.
Sen sijaan hyvännäköinen mies ei ole koskaan sinkku.
Paitsi omasta tahdostaan TAI on toivottoman ujo ja estynyt (jonkun lapsuuden trauman takia, miksi muuten olisi! :D)
Kyllä kuulen sitä joskus. Aika säännöllisestikin. Vastaan, että ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa, ehkä mulla on niin paska luonne. Sitten nauretaan. Jos tyyppi on tuntematon niin se sanoo "Eiikä sähän oot niin kiva". Sitten ehkä jopa tapaillaan muutama kerta, kunnes tyyppi katoaa, kuten kaikki muut aiemmin :)
Mutta jos tämä on sääntö. Niin jossain on oltava poikkeus.
Tuo saattaa olla yksi pu-saittien neuvoista. "Tee hänet epävarmaksi syyllistämällä häntä sinkkuudestaan ja hän on pian sinun."
Moni tavismies ja vähemmän haluttu nainen käyttää suuren osan ajastaan yrittämällä saada suhdetta (ja edes seksiä), ja murehtimalla sitä kun eivät sitä saa, joten he aidosti ihmettelevät miksi sellainen joka saisi suhteen tuosta vaan, ei sellaiseen ryhdy. Heidän voi olla vaikea ymmärtää että joku ei halua olla suhteessa ihan kivan kanssa ja että itsetunto riittää hyvin olemaan yksinkin (koska kaikki näkevät että kyllä noin hyvännäköinen kelpaisi kuitenkin suurimmalle osalle. Taviksempien täytyy olla suhteissa koska muuten voi tuntua siltä että näyttää häviäjältä). :)
Kuulen. sanon siihen että naama voi olla kaunis mutta alapää on syfiliksen tuhoama, siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, olen saanut pahimmat vonkausyritykset ja lähestymiset kun olen pukeutunut erittäin arkisesti ja vaatimattomasti (farkut, pitkähihainen paita). Sitten kun on laittautunut vimpan päälle ja juhlamekko päällä, niin ei kukaan mies uskalla lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin jaoteltu. Nuo kakkosnaiset eivät tosin sitten ikinä ole vapaana, vaan aina jonkun (ex-)sporttijätkän kanssa avoliitossa. Tyttö opiskelee opettajaksi ja poika ns. kovaa alaa. Siihen väliin on turha yrittää. ;)
Oon tommonen kakkosnainen, mutta oon kusessa "kolmosmieheen", jota en saa. Hahh. Ykköset ja kakkoset torjun kolmosen kuvat silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo naimisissa useamman vuoden, mutta olin sinkku 26-vuotiaaksi asti. Kyllähän vientiä olisi ollut, mutta kun en halunnut seurustella vain seurustelun vuoksi. Oli vaikeaa löytää ihmistä, jonka kanssa tuntui siltä, että haluaisi yhteisen tulevaisuuden. Enkä ole ikinä esim. laatinut mitään vaatimuslistoja.
Joku kysyi, missä/ketkä kehuivat ulkonäköä. Kun olin Jenkeissä, ihan tuntemattomat kyselivät, olenko malli. Töissä jotkut sanoivat kauniiksi, vaikka en useimmiten edes meikannut. R-kioskin ovella joku random mies piti ovea auki ja kysyi missä noin kaunis nuori nainen on piileskellyt. Ravintoloissa kehuivat niin miehet kuin naisetkin. Eli monenlaisissa paikoissa ja tilanteissa. Enkä ole mielestäni mitenkään superkaunis koskaan ollut.
Sinkkuutta ihmeteltiin kyllä. Nuorena törmäsin usein siihen, että minusta pidettiin, mutta olin "vaimomateriaalia" (yh, mikä sana), ja oltiin etsimässä enemmän sellaista hetken huvia.
Nää keskustelut on just parhaita! Vauva aaveelle aina eksyy ne suomen kaunottaret jotka eivät vaan voi saada ketään koska ovat niin upeita :Dd menkää nyt itteenne pliis
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka sanoo ettei vientiä olisi? Minulla on pääsääntöisesti 3 - 5 treffikutsua joka viikolle, ollut jo useita kuukausia, muttei se tarkoita sitä, että pysyvä parisuhde löytyisi niin helposti. Omassa "kategoriassani" on toisellakin osapuolella jo niin paljon kriteereitä, että on vaikea löytää oikeaa matchia.
Sain kyllä juuri ihan mielettömältä catchilta sydämiä, että ehkä se tästä....!
Jep. Nelikymppisenä ei enää kukaan kysele, että lohduttaudu sillä jos ahdistaa.
Itse olen jo keski-ikäinen, mutta yhä kauniiksi kehuttu, kehujan ikää katsomatta. Pukeudun lisäksi vähän värikkäämmin ja nuorekkaammin, mikä lisää huomiota, mutten meikkaa juuri ollenkaan. Kuulen myös silloin tällöin, että miten voin olla sinkku jo peräti viidettä vuotta. Joudun myös selittämään, etten halua nyt elämääni ketään, koska lapset teinejä ja haluan ensin heidät kasvattaa hyvän elämän alkuun. Mutta kuulen myös läheisiltä ja ystäviltä kaikennäköistä epäkorrektia kommenttia. Luonteeltani olen myös itsenäinen ja rehellisesti sanottuna ja tahallaan kranttu, koska ei ole väkinäistä tarvetta hankkia mies. Viihdyn sinkkuna. Ärsyttää silti se asenne, että minulla pitäisi olla joku, koska minun on helppo saada miehiä. On minulle yksi mies sanonut suoraan, että pelotan miehiä. Huumorintajuni on myös yksi karsiva tekijä. Jos miehen huumoritaso koetaan jotenkin huonompana, niin
Kirjoittajalle #5 Minullekin tulee usein noita retkuja ja juoppoja vastaan. Heille ei ole kovinkaan iso asia tulla torjutuksi, mutta kunhan huvikseen kokeilevat onneaan.
Sitten kirjoittajat #6 ja #9. Minulle on joskus pikkusievissä baarin tiskillä sanottu, että jos noin kaunis nainen on sinkku, niin täytyy olla tosi kamala luonne. Mitäpä tuohon vastaamaan, kuin komppaamalla, että tällä luonteella karsitaan tehokkaasti myös kaikki ääliöt ympäriltä.
Noin yleisesti kauniisiin naisiin suhtaudutaan aika kovin asentein. Itse olen työurani aikana kohdannut kateutta, kiusaamista, uskottavuusongelmia. Lisäksi jos olen päässyt ahkeran työn vuoksi tekemään jotain parempaa hommaa, niin aina olen kulkenut sääriä käyttäen tai olen vain kauneuteni ansiosta siellä töissä. Kun pääsin opiskelemaan AMK, niin parin sukulaisen ja muutaman kaverin mielestä pääsin kauneuteni vuoksi. Pääsykokeet ja opiskelutodistukset kylläkin meni anonyymisti ja minunkin pääsyni ilmoitettiin numerosarjana silloin joskus 2003. Mutta jotkut ihmiset todella uskoo yhä siihen, että kauneudella pääsee pitkälle. En itse sanoisi noin. Tiedän naisia, jotka ovat kauniita, mutteivät juuri pääse mihinkään hyväpalkkaiseen, koska heillä on jokin näkyvä tatuointi, erikoinen hiusten väri/tyyli ja/tai lävistys. Tämän ainakin kaupallisella alalla huomannut, että he karsiutuvat heti pois.