Mitä toivoisit kummilapseltasi/hänen perheeltä joululahjaksi?
Kummipariskunnalle lahja vielä hakusessa. Ongelma on se että mies ja vaimo ovat niin eri tyylisiä. Esim mies tykkää ruoanlaitosta ja hyvästä viinistä kun taas vaimo ei tee ruokaa lainkaa eikä juo viiniä (tai alkoholia ollenkaan).
On käyty läpi kaikki kukka-kakku lahjat, herkkukorit jne. Nyt jotain muuta. Joku joka sopii molemmille...
Kommentit (17)
Leffa-, teatteri- tai keikkaliput, budjetista riippuen.
En todellakaan toivo mitään. Kummiudesta katoaa idea, jos kummille ryhdytään ostamaan lahjoja. Toki jos kutsun kylään on kohteliasta tuoda esim. kukkia, mutta syntymäpäivä- ja joululahjat ostan minä kummilapsille, eikä lapset minulle.
Minulle kummityttö (3v) askarteli kortin ja siinä oli lahjaa aivan riittämiin. Kummipoika (17v) on joka joulu toivottanut hyvää joulua halauksen kera ja sekin on ollut riittävä lahja. Perheiltä en edes olettanut saavani mitään. Jonkinlaiseen herkkukoriin päätyisin jos omien lasten kummeille jotain ostaisin. Sinne voisi sitten laittaa molemmille jotain mieluisaa. Tai ihan vaikka kahvi-/teepaketti. Jotain hieman erikoisempaa laatua mahdollisesti.
Haluaisin kuvan kummilapsesta vaikka parin vuoden välein. En mitään varsinaista lahjaa. Suklaata voi aina antaa, jos ei kehtaa olla antamatta mitään.
Risteily- tai kylpylälahjakortti tai jotain muuta tasokasta. Eiku... siis oikeasti ei mitään. Naurettava kysymys.
En kaipaa lahjaa. Minä ostan kummilapsille lahjat ja he toivottavasti kiittävät. Siinä on aivan riittävästi.
Liityn kummikuoroon: en kaipaa kummina mitään lahjaa. Minä hankin kummilapsille, ei toisin päin. Jos jotain haluaa lapsi ihan itse tehdä, niin vaikka kortin ja valokuvan mielelläni otan, sen olen yleensä saanutkin.
Edes kortin. Kummitytön lähjään käytin tänäkin vuonna melkein 100,-
Itse ostin kaikille omien lasten kummeille niiden lempinamuja ja leffaliput. Hyvin yleispätevä lahja joka ei tule edes kalliiksi. Noin 25,- per perhe
Lapsen itse tekemä kortti tai askartelu ja tuorein päiväkoti-/koulukuva, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Edes kortin. Kummitytön lähjään käytin tänäkin vuonna melkein 100,-
Itse ostin kaikille omien lasten kummeille niiden lempinamuja ja leffaliput. Hyvin yleispätevä lahja joka ei tule edes kalliiksi. Noin 25,- per perhe
Haha, lähjään=lahjaan
Jos ei auennut ;)
En mitään. Olen 20 vuotta ostanut kummilapselle synttäri-, joulu-, rippi-, yo-, ym. lahjat. Ja koskaan en ole saanut heiltä mitään, en edes joulukorttia.
Ei lahjaa kummilapsen vanhemmilta. Kummilapsen piirustus, kortti, kirje tai itse tehty lahja (esim. kirjanmerkki, koristeltu pipari) tuntuisi sopivalta (ei siis liialliselta/oudolta) mutta en sitäkään odota.
Me ei olla ostettu ensin lasten kummeille mitään mutta kun yksi kummi tuo kahvilla käydessään aina lapsen lahjan lisäksi myös meille vanhemmille jotain (joulukukan, suklaata tms.) niin hänelle on alettu ostaa esim. pullo viiniglögiä, lempijoulusuklaa tms. Lisäksi lapsen tekemä kortti ja vuosittainen valokuva.
Yhdessäoloa. Omatekoinen lahjakortti liittyen tuohon.
En odota omien kummilasten vanhemmilta mitään. Me ollaan joka vuos kuitenkin lasten kummeja jollain tapaa muistettu. Yleensä jotain pientä, toissa vuonna tein itse glögiä, viime vuonna keksejä.
Tämän vuoden lahjaa en viitsi paljastaa, jos sattuu joku tuttu lukemaan. :D Toki tänä vuonna saavat kaupan lahjat, kun ei opintojen takia ollut aikaa tehdä itse.
Siis täh? Minä ostan lahjat kummilapsilleni, eihän heidän tarvitse minulle ostella. Enkä odota että kummilapsieni perheetkään minulle mitään ostaisivat. On se hurjaa nykyään kun kaikkien pitäisi ostella kaikille lahjoja!
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Olen 20 vuotta ostanut kummilapselle synttäri-, joulu-, rippi-, yo-, ym. lahjat. Ja koskaan en ole saanut heiltä mitään, en edes joulukorttia.
Lahja-automaatti, kuten minäkin. Ei tunnu tarkoituksenmukaiselta, eikä hyvältä.
En mitään. En siis todellakaan mitään. Minä ostan kummilapselle lahjan. Ostakoot kummilapsi lahjan vanhemmilleen ja kummilapsen vanhemmat lapsilleen. Enkä minä osta kummitädilleni mitään. En ole koskaan ostanut ja kummitätikin lopetti ostamisen, kun muutin omilleni. Hyvä näin.