Siis eikö lapsia saa enää edes kaupan kärryjen istuinosassa kuljettaa???
Kun tuolla yhdessä ketjussa joku mainitsi että aikoo edelleen istuttaa lastaan siinä kärryn istuinosassa...ei kai se nyt kiellettyä ole sentään??
Kommentit (16)
Itse kyllä kuskaan siellä ruokaosassa vanhempaa lastani, jos isossa marketissa ollaan. Kun kävelee kauppamatkat, niin mielestäni saa " huilala" ostosten ajan kärryissä, jotta jaksaa taa kävellä kotiin.
Niin että laillako tätä jo ruvetaan kieltämään?
Vierailija:
Sinne ruokaosioon ei saa laittaa kenkien kanssa.
ja ilmeisesti uutisissakin. Itse aion kauppiaalle sanoa, että toivottavasti noudattavat tätä suositusta.
n reuhuaa. Lyö ihan veteläksi, jos valjaat laittaa.
*raapii päätä*
Luin viikonloppuna pitkän jutun lintuinfluenssasta ja käsittääkseni MITÄÄN erikoisohjeita ei ole annettu. Siitä ruokakauppiaat ry:n " ohjeesta" olen kuullut, mutta muistakaa nyt, että se on vaan jonkun ry:n ohje. EI virallinen ohje. Sama vaikka mä pistäisin yhdistyksen pystyyn ja alkaisin jakaa ohjeita... Naurettavaa hysterian lietsontaa tuollainen on, nyt ihmiset ihan tosissaan pelkää jotain lintuinfluenssaa ja kyttää kaupoissa toisiaan, huoh.
miksi te otatte niitä muksuja sinne ruokakauppaan mukaan? Meillä käy jompikumpi kaupassa ilman lapsia, paljon vaivattomampaakin, ainakin näin toppapukuaikana.
Silloin kun olin yh, ei mulla olisi ollut varaa pitää mitään autoa. En siis tunkenut lapsia kärryihin silloinkaan. Rattaat oli ja sen verran ostin, mitä sinne mukaan mahtui, ei siinä kärrykaupalla voinut ostella.
Mä en voi käsittää niitä vanhempia jotka lapsensa sinne kärryihin laittavat muualle kuin istuimeen! Luulisi jo terveen järjen sanovan ettei se ole lasten paikka! Ei pidä tehdä tuntien maratoonia siellä kaupassa lasten kanssa, vaan osta se mitä tarvitaan. Käy vaikka sitten useamman kerran viikossa jos tarvis, mutta pikainen käynti vaan.
Kyllä lasten nyt pitää jaksaa kävellä sen kauppareissun ajan!! Ei ihmekään että valitetaan nykylasten huonoa kuntoa kun jo kauppareissusta väsyvät ihan puhki! Ja on se ihan kasvatuskysymyskin, lapsille pitää opettaa miten kaupassa käyttäydytään ja että siellä kävellään ostoskärryn vieressä, eikä hypitä missään kärryssä. Eihän aikuisetkaan kärryssä istu! Sehän on vielä vaarallistakin tuo kärryosassa oleminen..
Joten voisivatko ne arvon vanhemmat, jotka jälkikasvunsa sinne kärryosaan laittavat, nyt lopettaan sen, ILMAN että sitä tarvitsee kauppojen erikseen kieltää?!?
Vierailija:
miksi te otatte niitä muksuja sinne ruokakauppaan mukaan?
Et varmaan ihan tosissasi tätä mieti?! Miksi ihminen ottaa lapsen kauppaan? Heh... Ei voi olla kenelläkään erilaista elämäntilannetta mitä teillä?!
Likaa LAPSISTA?! Voi itku. Vähän hei suhteellisuudentajua. Vaikka onhan se kyttäys tietty ihan kivaa.
Miettikää, ne kärryt on siellä ulkona sateessa ja kurakelillä. Miettikää miten monet likaiset kädet on hipelöinyt niitä teidän ostoksianne kaupassa jo paljon ennen teitä? Siellä on ihan oikeita tauteja, hiekka on pientä siihen verrattuna.
Rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset!!!
MITÄ tavaraa te sieltä kaupasta ostatte, mikä EI ole jo valmiiksi jossakin pakkauksessa suojattuna tai mitä ETTE pese ennen käyttöä/syömistä, joka saastuu niin lopullisesti lapsen kengistä, että tämä parku on aiheellista?
10:lle: meillä on 1v ja 4v lapset, joiden kanssa oon tällä hetkellä yh, kun isi on komennuksella ulkomailla, eli jos syödä jotain meinaan, niin kaupassa on lasten kanssa käytävä.. ei voi mitään. Eli maailmassa on erilaisia elämäntilanteita, usko tai älä.
Ja muille yleisesti: TODELLAKIN annan lapsen istua siinä kärryosassa kun esim. Cittariin mennään viikonloppuruokia ostamaan, että saan kaiken rauhallisesti hoidettua, kun hyvä kun jaksan itte kävellä sitä reissua, saati sitten lapsi. Ja ei en oo ylipainoinen ja ihan normaalikuntoinenkin olen, musta ne kaupat on vaan järkyn kokoisia.
Se on sitten voi voi, oma vikanne.
joten vaikka ne lapset kaupassa mukana olikin, niin ei ne kärryissä istuneet, vaan rattaissa ja isommat käveli. Kärryihin olisi kertynyt vaan liikaa tavaraa, parempi oli vaan kerätä koriin ja rattaisiin, niin tiesi, että saa ne kotiinkin vietyä. En ole siis koskaan käyttänyt yh:na kärryjä lasten kanssa minäkään.
aatelkaa nyt vähän ja lopettakaa keuhkoominen.
Minä kuljetan siellä ruoka-osiossa jos tarve vaatii. Onhan ne kärryt ulkonakin ja sitäpaitsi olen nähnyt kun yksi laitapuolen kulkija VIRTSASI kärryjen juuressa.
Istuimessa saa kuskata. Sinne ruokaosioon ei saa laittaa kenkien kanssa.
Täällä nyt on niin pimeää juttuja, ettei puoliakaan kannata uskoa. :)
Mua ällöttää ne kenkineen päivineen kärryihin tungetut lapset - tai niiden vanhemmat oikeastaan.
ei meillä ole lapsia ikinä tarvinnut kärryihin tunkea. Joko kävelevät tai istuvat siinä penkillä. Luulisi, että yli 15kg painava lapsi on jo niin vanha, että jaksaa kävellä (meillä 3,5v painaa 13kg)