Paljonko palkkasi on noussut viimeisten viiden vuoden aikana?
Kommentit (40)
Jossain vaiheessa se nousi 0,50 eur/tunti, mutta muistaakseni se sitten laski taas jossain vaiheessa. Sama työ ollut melkein 10 vuotta.
About 1500€/kk noussut. Välissä yksi työpaikan vaihto ja kaksi toimenkuvan vaihtoa.
700 euroa. Aloitin viisi vuotta sitten firmassa, vailla työkokemusta, ja palkka oli sen mukainen. Noussut sitten vastuun ja taidon myötä.
Laskenut, koska joka vuosi lomautuksia.
Laskenut n. 150 €. Tässä välissä on tippunut 1400 € viiden vuoden takaisesta, kun joutui vaihtamaan töitä, mutta nyt ollaan jo lähellä viiden vuoden takaista tasoa.
Samalla työnantajalla olen ollut n. 5 vuotta ja palkka noussut 1200€/kk. Positio vaihtunut tuona aikana asiantuntijasta esimiestehtäviin.
Laskenut runsaan 5e/h, eri työpaikka.
Esimiesvastuulisä n. 150e/kk + pakolliset indeksikorotukset. Töissä alle 2 vuotta. Ei ole palkoissa hurraamista tällä alalla.
1100 e. Sama firma, sama duuni, mutta aloitin sopivasti 5 v sitten. Nousee 200 e piakkoin.
Vierailija kirjoitti:
Samalla työnantajalla olen ollut n. 5 vuotta ja palkka noussut 1200€/kk. Positio vaihtunut tuona aikana asiantuntijasta esimiestehtäviin.
Mulla taas vaihtui esimiestehtävistä erityisasiantuntijaksi ja palkka nousi 1500€/kk.
500€. Ekat kolme vuotta noista viidestä vuodesta olin vanhempainvapaalla ja nyt 2v taas takaisin työelämässä. Uudessa työpaikassa.
Viidessä vuodessa kaksi työpaikan vaihdosta ja palkkaa tullut lisää +1100e/kk.
5 vuotta sitten tienasin 1850e / kk, nyt 1809 e / kk.
Sama työ, eri työnantaja.
Ehkä jotain 50 centtiä tunti. Käytännössä palkka ei ole noussut mihinkään eli reaalituloni ovat laskeneet kuten ovat tehneet jo 10 vuotta. Viimeisen 10 v aikana palkkani on noussut 1€ tunti. Sen todella huomaa että rahat on entistä vaikeampi saada riittämään. Ainoa mikä pelastaa vähän on että en asu pk seudulla ja asuntolainan korot ovat alhaalla. Pk seudulla olisin varmaan leipäjonossa ainakin paria viikkoa ennen seuraavaa tilipäivää.
Kaksi kertaa vaihdettu työpaikkaa. Palkka noussut yhteensä n. 1300€
20000-25000 €/v, sama työnantaja.
N. 10000 € vuodessa saan enemmän palkkaa kuin 5 vuotta sitten. Vaihdoin työpaikkaa v. 2013.