Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, onko pelkkä lahja-automaatti?

Vierailija
20.12.2016 |

Mietityttää. Olen erään ystävän lapsen kummi, vieläpä sylikummi. Olen ystävän tuttavapiiristä ainoa varakas henkilö ja hyvinpalkatussa ammatissa. En voi olla välillä miettimättä, onko minut juuri tämän takia valittu sylikummiksi? Ei taida olla perinteistä, että kaveri ja vieläpä miespuolinen on juuri sylikummina? Mistä merkeistä sen sitten tietää ja voiko asialle tehdä mitään

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata itsetunto. Äläkä osta kalliita lahjoja  jos et kerran halua. Onko tääkin pelkkä typerä tsoukki?

Vierailija
2/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata itsetunto. Äläkä osta kalliita lahjoja  jos et kerran halua. Onko tääkin pelkkä typerä tsoukki?

Ok. 

Olisiko jollain muulla kommenttia? En ole ennen ollut kummi ja omat kummini kuolleet ajat sitten. Ei mitään hajua, miten normaalisti kummina toimitaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies ja sisareni esikoisen sylikummi. Uskon olevani kummi, koska olen ainoa sisarus ja koska olemme hyvissä väleissä. En siksi, että ostaisin kalliita lahjoja.

Vierailija
4/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies ja sisareni esikoisen sylikummi. Uskon olevani kummi, koska olen ainoa sisarus ja koska olemme hyvissä väleissä. En siksi, että ostaisin kalliita lahjoja.

Mietinki, että eikö yleensä pyydetä juuri sisaruksia? Erityisesti esikoisen sylikummiksi. Tämän kaverin sisarukset ovat myös kummeja ja tiedän, että minun valintani herätti suvussa yllätystä ja närää. Tuli itsellekin aika puskista.

Ap

Vierailija
5/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitäti ja kummisetä ovat vähän huonoja suomenkielisiä sanoja. Englanniksi ne ovat godmother ja godfather, ja nimitykset viittaavat osuvasti siihen, että kummin tehtävä on olla lapsen hengellinen ja arvokasvattaja.

Jos kerran olet oikea kummisetä, kuulut kristilliseen kirkkoon? Sinun tehtäväsi on kasvattaa kummilastasi kristilliseen arvomaailmaan ja Jeesuksen tuntemiseen. Tämän vuoksi kummiksi pääsee vain kirkkoon kuuluva. Pyritkö siihen?

Kun valitset lahjoja, valitse sellaisia lahjoja, vaikka materiaalisiakin, jotka sisältävät kristillisen viestin. Maltillinen esimerkki olisi kirja, jossa kuvataan lähimmäisenrakkautta. Rohkeampi esimerkki on suojelusenkelitaulu tai lastenraamattu.

Monet pariskunnat tänä päivänä eivät halua luopua vallasta siirtää oma arvomaailma lapselleen. Jos ei ole valmis siirtämään moraalista / hengellistä kasvatusvastuuta osittain kummille, voi hyvin epäillä, että vanhempien motiivi kummin valitsemiselle on ollut tavaroiden ahnehtiminen.

Testaa, annetaanko sinun olla oikea kummi!

___________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
6/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitäti ja kummisetä ovat vähän huonoja suomenkielisiä sanoja. Englanniksi ne ovat godmother ja godfather, ja nimitykset viittaavat osuvasti siihen, että kummin tehtävä on olla lapsen hengellinen ja arvokasvattaja.

Jos kerran olet oikea kummisetä, kuulut kristilliseen kirkkoon? Sinun tehtäväsi on kasvattaa kummilastasi kristilliseen arvomaailmaan ja Jeesuksen tuntemiseen. Tämän vuoksi kummiksi pääsee vain kirkkoon kuuluva. Pyritkö siihen?

Kun valitset lahjoja, valitse sellaisia lahjoja, vaikka materiaalisiakin, jotka sisältävät kristillisen viestin. Maltillinen esimerkki olisi kirja, jossa kuvataan lähimmäisenrakkautta. Rohkeampi esimerkki on suojelusenkelitaulu tai lastenraamattu.

Monet pariskunnat tänä päivänä eivät halua luopua vallasta siirtää oma arvomaailma lapselleen. Jos ei ole valmis siirtämään moraalista / hengellistä kasvatusvastuuta osittain kummille, voi hyvin epäillä, että vanhempien motiivi kummin valitsemiselle on ollut tavaroiden ahnehtiminen.

Testaa, annetaanko sinun olla oikea kummi!

___________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Ei... Kuulun kirkkoon ihan vaan muodon vuoksi. Uskomuksiltani enemmän ateisti kuitenkin. Että mitään kristillistä kasvatusta lapsi ei ainakaan minun toimestani tule saamaan

Ap

Vierailija
7/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietätkö muutenkin aikaa kummilapsen kanssa? Jätä lahjat vähemmälle ja tutkaile merkkejä.

Vierailija
8/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko läheinen tämän ystävän kanssa? Itse ainakin valitsen lapsen kummeiksi sellaisia henkilöitä, jotka ovat minulle läheisiä ja joiden kanssa uskon olevani läheinen vielä vuosien päästäkin. Oli sukua tai ei.

Jos et niinkään ole läheinen, niin voi hyvin olla, että lompakkosi on valittu lapsen kummiksi.

Vierailija
9/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aivan samanlaiset pohdinnat. Sittemmin olen kuitenkin ollut kummilapseni elämässä aktiivisesti mukana. Minulle on aina lähetetty paljon kuvia ja kerran kauniit kehykset, joissa oli lapsen kuva sisällä. Samoin kortteja ja piirrustuksia yms. Hyvältä se on tuntunut. Haluan hemmotella kummilastani, koska tiedän että vanhemmilla ei hirveästi ylimääräiseen rahaa ole ja itselläni suht hyvät tulot. Mukava ostaa jotain vähän ns parempaa lahjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän