Yliopistoon hakevat ovat niin peukalo keskellä kämmentä että on pakko saada töitä missä ei tarvii osata mitään
Looginen ymmärrys miten asioita fyysisesti on sitä todellista viisautta eikä mikään kirjatutka.
Kommentit (25)
Harmittaako sua kuulla että siellä yliopistoissakin on ihan sellasia maanläheisiä ihmisiä joilla on käytännön älyä sen kirjaälyn lisäksi?
No sulla ei oo ainakaan toi kirjottaminen vahvin alue. Ite olin opiskelujen alkupuolella töissä muun muassa kaupan kassalla, lapioimassa lunta ja kaupungin puisto-osastolla, noh, lapiohommissa sielläkin. Nyt 3,5k€/kk siisti sisätyö. En kadu.
Tätä mulle hoki yksi käytännön sankari joka oli tehnyt konkurssin :D. Aina oli pakko se mun akateemisuus kaivaa esiin keskusteluissa vaikka en millään lailla sitä tuonut esille. Kyse siis eräästä miehen tuttavasta.
Kyllä esim mun alalla pitää olla vähän käytännön osaamistakin. :)
T. Lääkisläinen
Tarkoitatko kirjatutkalla sitä että yliopistoihmiset jotenkin aistivat kirjojen läsnäolon vai mitä haet takaa?
Lääkärit, opettajat ja vaikka puheterapeutit ne vasta turhaa väkeä ovatkin. Mutta jos ei osaa mitään, niin voi mennä yliopistoon ja ryhtyä vaikka kirurgiksi.
Eivät osaa edes tehdä pieniä pintaremonttia koska käytännön äly ei riitä. Juu on sitä nähty, mutta et osaavat vittuilla toisten kirjoittamisesta
Aika moni tekee koko opiskelun ajan niitä käytännön töitä kaupan kassalla, siivoojana, tarjoilijana, raksalla jne
Totta. En osaa tehdä käsilläni mitään, koska en vaan osaa. Oon liian suurpiirteinen ja avaruudellinen hahmotuskyky nolla. Siksipä olen yliopistossa ja käytän aivojani. Ihmisiä on erilaisia, mutta en arvota ketään sen mukaan missä ne vahvuudet on.
Sama täällä, en osaa tehdä käsilläni mitään, en edes leikata paperia kunnolla. Sen sijaan olen hyvä laskemaan ja nopea hoksaamaan. Saa haukkua, en voi asialle mitään. Olen yrittänyt harjoitella, mutta kuulun siihen ryhmään, jolla käden ja aivojen yhteistyö ei pelaa. Tiedän miten asiat pitäisi tehdä, mutta käteni eivät tee, niinkuin aivot käskevät.
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa edes tehdä pieniä pintaremonttia koska käytännön äly ei riitä. Juu on sitä nähty, mutta et osaavat vittuilla toisten kirjoittamisesta
Kukas nyt kettuilee toisten remonttitaidoista? Kuka sinuakaan palkkaisi remontoimaan, jos ei joku sellainen, joka tekee mieluummin omas työtään ja maksaa sinulle palkkaa?
Mulla syy mennä yliopistoon oli allergiat ja käsiihottuma...mutta pieleen meni. Suuntautumisvaihtoehto oli lopulta väärä eika tosin töitäkään löydy...nyt ottaa rankasti päähän sekä köyhyys että oma tyhmyys.
Mutta sinälläähän lukeminen kehittää myös omia kognitiivisia kykyjä, joten siinä mielessä voidaan sanoa , että yliopisto antoi "hengistä" pääomaa. Lukeminen on siis mielen työkalu samoin kuin tietysti kirjoittaminen ja ajattelu jne. Tämä olikin sitten ainoa hyvä asia mitä siitä laitoksesta jäi "käteen".
Tarkoitatko tällä heitä, jotka hakee yliopistoon, mutta eivät sinne kuitenkaan pääse?
Itse on FM ja remontoinut meidän talon omin kätösin, sekä suunnitellut ja toteuttanut koko puutarhani. Kasvatan itse kurkut ja tomaatit, poimin mustikat ja keitän mehut omista viinimarjoista. Olen mielestäni melko käytännönläheinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole pula älystä, vaan puhtaastipula kädentaidoista.
puhtaasti pula..anteeks kirjoitusvihree
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain, mutta kouluttamattomia työttömiäkin laitetaan tekemään muun muassa "pieniä pintaremontteja".
Tohon fyysisesti jälkeen tulee sana "tehdään"