Lukusuosituksia jouluksi
Jee, kohta on joululomanen, ja ehtisi varmaan lukea jonkin kirjankin. Mutta minkä? Tykkäisin lukea esim. historiallisen romaanin. Tai sitten kirjan, jossa on jollain tavalla epätyypillinen perhe (esim. perhe jossa sijais-/adoptiolapsi tms.) Jotain syvempääkin teemaa ja sanomaa saa olla, ei ihan "hömppää". Mutta en pidä myöskään liian symbolisista kirjoista, joista jää hämmentynyt olo kun ei oikein ymmärrä mitä kirjailija tahtoo sanoa. Luen mielummin alun perin suomenkielistä kirjallisuutta kuin käännöskirjallisuutta, mutta eipä tuokaan välttämätöntä ole. Suosituksia kellään? Kiitos! ☺
Kommentit (8)
Suosittelen kirjaa Nukkemestari, jonka on kirjoittanut Paula Silvonen. Ei osu ihan sun kategoriaan, mutta luin sen itse hiljattain ja tykkäsin todella paljon.
Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita -sarja, oon tykännyt tosi paljon.
Mä suosittelen Mooses Mentulan Jääkausi-kirjaa! Aivan mahtava! Koskettava tarina kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita -sarja, oon tykännyt tosi paljon.
Tää on kyllä hyvä myös.
1
Mä tykkäsin Ella Laurikkalan Rajalat -trilogiasta. Kertoo perhehelvetistä 1970-luvulta 2000-luvulle, oli ainakin minusta erittäin koukuttava.
Nautiskelin syksyllä Hesarin eläköityneen päätoimittajan Reetta Merilaisen muistelmista Tytön tie. Sujuvasti kerrottua, ajankuvaa monelta vuosikymmeneltä. Huomaa että kirjoittajalla on sana hallussaan. Muistelmiksi myös objektiivinen ote, itsekehu ei haise.
Oletko lukenut Enni Mustosen Järjen ja tunteen tarinoita-sarjaa?