Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kokemuksia Macintoshista?

Vierailija
13.03.2006 |

Ollaan suunniteltu vaihtavamme kone siihen ja haluaisin tietää onko jollain ollut ongelmia sen kanssa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt pc:tä vajaa 10 vuotta työelämässä mutta kotona kohta saman verran macia, mies kun tykkää macistä enkä vielä ainakaan ole saanut ostetuksi omaa pc:tä kotiin. Mielestäni macista puuttuu monta pc:lle hyvää ominaisuutta joskin on myönnettävä, että mac ei kaadu juuri koskaan kuten pc. Eikä virukset pääse koneelle yhtä helposti kuin pc:ssä.

Vierailija
2/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Odottaa mielenkiinnolla*

Vierailija:

Minä olen käyttänyt pc:tä vajaa 10 vuotta työelämässä mutta kotona kohta saman verran macia, mies kun tykkää macistä enkä vielä ainakaan ole saanut ostetuksi omaa pc:tä kotiin. Mielestäni macista puuttuu monta pc:lle hyvää ominaisuutta joskin on myönnettävä, että mac ei kaadu juuri koskaan kuten pc. Eikä virukset pääse koneelle yhtä helposti kuin pc:ssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Mielestäni macista puuttuu monta pc:lle hyvää ominaisuutta

Kuten mitä? Virukset, haittaohjelmat ja tietoturvaaukot? ;)

>joskin on myönnettävä, että mac ei kaadu juuri koskaan kuten pc.

Kuten Raid sanoisi: Niinpä.

>Eikä virukset pääse koneelle yhtä helposti kuin pc:ssä.

Niin, siis yksi asia on, etteivät pääse sisään. Toinen asia on, että nykyiselle Mac OS X -käyttöjärjestelmälle ei ole _olemassa_ yhtään tunnettua virusta.

T: puolueellinen (myönnän) macisti

Vierailija
4/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ön puolesta tarvii.

Vierailija
5/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone toimii erittäin hyvin. Asennukset onnistuvat myös minulta, vaikka muuten en tiedäkään koneista mitään. On siis niin helppokäyttöinen ja selkeä. Sekin on kyllä plussaa, ettei tarvitse ppelätä viruksia. Pelejä ei saa kovin paljon tai välttämättä heti, kun ne ovat ilmestyneet, mutta se ei haittaa. Meillä konetta käytetään kuitenkin enemmän työhön kuin pelaamiseen.

Vierailija
6/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- delete-näppäintä (meidän missäään 3 macissa ei ole tätä ollut)

- käyttövalikko ei mielestäni toimi, en tässä ala nyt luettelemaan esimerkkejä mutta hermot meinaa mennä kun mac ei ole yhtään niin looginen kuin pc

- lisäksi kun olen töissä tottunut sutjakasti käyttämään pc:tä niin kyllä mac sitten iltaisin kotona tuntuu tosi kököltä, kaikin puolin!

Ja macista muuten moni sanoo, että se sopii naisen logiikalle mutta olen vahvasti eri mieltä!

Vierailija
7/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

>- delete-näppäintä (meidän missäään 3 macissa ei ole tätä ollut)

Nykyisissä Mac-läppäreissä ainakin kirjoittaessa delete-toiminto tulee yhdistelmällä Fn + backspace, ja irtonäppiksissä del-näppäin muistaakseni on... Tiedoston ym. poistaminen on sitten omppu + backspace.

>- käyttövalikko ei mielestäni toimi, en tässä ala nyt luettelemaan esimerkkejä mutta hermot meinaa mennä kun mac ei ole yhtään niin looginen kuin pc

Mitä tarkoitat käyttövalikolla? Dockia? Järjestelmäasetuksia? Mä en sanoisi, että Mac tai Windows on loogisempi, vaan niiden logiikka on _erilainen_.

>- lisäksi kun olen töissä tottunut sutjakasti käyttämään pc:tä niin kyllä mac sitten iltaisin kotona tuntuu tosi kököltä, kaikin puolin!

Tottumiskysymys, siis. Samalla tavalla Macceihin tottunut ihminen saa repiä hiuksiaan Windowsin kanssa.

T: puolueellinen macisti

Vierailija
9/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole juuri ikinä mitään ongelmia, toisin kun pc:ssä joiden kanssa saa jatkuvasti jotain pientä räpeltää.

Pelkkää hyvää olen ihmisiltä kuullut ja kaikki jotka ovat siihen vaihtaneet eivät enää pois antaisi.

Vierailija
10/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja PC:hen en milloinkaan enää koske vapaasta tahdostani......

Enpä ole juuri kuullut, että ketään MaC:in käyttäjä haluaisi vaihtaa takaisin migreenisoftin tuotteisiin =)))

Esim kaikki kuvankäsittely-ammattilaiset/media/suunnittelu....... käyttävät Mac:ia....

AINA kun soitan laajakaistan vikailmoitukseen niin alkavat lakonisesti kyselemään syitä, epäillen että vika on kuitenkin käyttäjässä.....

Sitten kun kysyvät mikä käyttöjärjestelmä ja vastaan: MAC niin ääni piristyy ja vastaa: AHAA no sitten vika on taatusti meidän päässä koska Macci toimii, me korjaamme vian, mukavaa päivänjatkoa =D

Täällä kattava tietopaketti Mac:ista: w w w. varimport . f i (poista välit)

Vierailija
11/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No ei ne nyt edelleenkään edullisia ole

satoja euroja kalliimpia kuin PC:t

Mäkissä tulee mukana ne ominaisuudet ja ohjelmat, joista PC:hen saa maksaa maltaita. Laskepa tämä vertailu niin, että PC:ssä on kaikki ne ominaisuudet, jotka macissa vakiona. Ei tule hintaeroa paljon, olen joskus laskenut.

Koneesta löytyy esim:

- filevault (yksityisyyttä ja tietoturvaa)

- sisäänrakennettu palomuuri

- Firewire, USB 2.0, huippuunsaviritetyt ääni & grafiikka & videoominaisuudet.

EIkä ole viruksen virusta.

Olen käyttänyt molempia, himaan ole ostanut AINA mäkin.

Vierailija
12/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppokäyttöinen kuin mikä.

Vierailija
13/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitetty, sen lisäksi 2 uudempaa IMacia, ja iBook, ja rakastan mun konetta ihan mielettömästi. Ikinä mitään häikkää, ja 4 vuotiaskin hallitsee sen hyvin. Ollaan ostettu kaikki käytettynä, paitsi eka, ja nykyään saa todella edullisesti iMaceja.

Vierailija
14/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

satoja euroja kalliimpia kuin PC:t

Vierailija
15/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. windowsin jumitteluihin kyllästynyt

Vierailija
16/16 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, helppokäyttöinen (kun joskus piti siirtyä käyttämään Windowsia niin hermo meinas menna), persoonallinen, ehdottomasti ykkönen.

T: A is for Apple

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän