Miksi kerrostalovalittajat eivät muuta okt, kerran eivät sopeudu elämisen ääniin?
Ärsyttävää lapsiperheiden kyörääminen, lapset tuovat ihan normaaleja elämisen ääniä mukanaan. Ei lasten leikeistä voi valittaa kuin mielenterveysongelmainen, jonka todella pitäisi asua jossain yksin metsän keskellä :) Ihminen joka ei sopeudu niin heipat :)
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele normaalit elämisen äänet.
* vauvan itku
* lapsen soittoharjoitukset päiväaikaan
* vuorotyöläisen suihku yöllä
* vessan vetäminen yöllä
* toisten äitien ja lasten kanssa kaffettelu päivällä
* pyykinpesu viikonloppuisin aamupäivällä
* lasten leikkiminen taloyhtiön pihalla
* mattojen tamppaus sunnuntaina
* imurointi klo 20 illalla
* grillaus taloyhtiön grillikatoksessaNoin muutamia mainitakseni joista meille valitetaan :) En aio korvaa lopsauttaa, mutta todella ihmettelen miten joku jaksaa kytätä toisten elämää ja valittaa kun voisi valita asua maalla vaikka. Ap
Me saatiin häätö ja lasu ko. mainituista😊Satolta.
Ai niin, eikä ollut muuten edes grillikatosta missä oltaisiin grillailtu. Muuten täsmäsi kaikki!
Uskotte oikeasti että rikkaat osaa käyttäytyä paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* vauvan itku
* vessan vetäminen yöllä
* grillaus taloyhtiön grillikatoksessaNoin muutamia mainitakseni joista meille valitetaan :) En aio korvaa lopsauttaa, mutta todella ihmettelen miten joku jaksaa kytätä toisten elämää ja valittaa kun voisi valita asua maalla vaikka. Ap
Minulla on naapurissa tuollainen lattemamma, joka kaffettelee muiden lattemammojen kanssa päivisin. Voi sitä melua, kun turpeat mammat keskenään kälättää kun maailma ei ymmärrä lapsiperhearkea, ja samalla lapset kirkuu ja juoksee ympäri kerrostalokämppää.
Vertaistuki muilta mammoilta tekee kuule hyvää ja auttaa jaksamaan arkea. Normaaleja elämisen ääniä! Kaikilla ei varmaan ole perheellisiä ystäviä, joita kutsua kylään kun heti närästää että toisilla on sosiaalista elämää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* vauvan itku
* vessan vetäminen yöllä
Aika normaaleilta jutuilta kuulostaa - joskin meidän taloyhtiössä on mattojen tamppaus sallittu vain ma-pe ja silloinkin vain tiettyjä aikana (muistaakseni klo 19 saakka).
Ja normaalia siis, kun soittoharjoitukset ei kestä tuntikausia joka päivä, ja kun välillä muistutetaan nätisti lapsia olemaan vähän hiljempaa jos melutaso nousee.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut, että mölyävä naapuri tokenee toisinaan, kun saa maistaa omaa lääkettään. Esim. musiikin huudattamiseen olen vastannut samalla mitalla ja nykyään naapurit kuuntelevat maltillisella volyymilla.
Lapsiperheet ovat ikävä kyllä usein kamalan itsekkäitä. Kaikki ääni, mitä lapset tuottavat, pitäisi naapurien vain niellä normaalina. Alakerrassa joskus lapsi paukutti jollain pattereita/seiniä/lattiaa ja huusi muutenkin aivan tolkuttomasti (liittyi leikkeihin kai kuitenkin) Pistin vastinetta kävelemällä korkkarit jalassa samaan aikaan. Perheen äiti ei tästä tykännyt, mutta loppuipahan paukuttelu.
Lapsiperheissä muutenkin luullaan, että päivällä lapset saa pitää vaikka minkälaista meteliä, mutta jos itse alat siivota tai rempata heidän kersojen päiväuniaikaan, olet ajattelematon ja naapureista piittaamaton kusipää.
Olen itsekin korkkareilla kopsuttelija ja lapsiperheen äiti. Molempia yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n listassa sunnuntaina tamppaaminen kertoi jo tarpeeksi, eli vähät välittävät kenestäkään tai mistään kunhan ITSE saavat paukuttaa ja mekastaa mielin määrin muista välittämättä silloin kun haluavat.
Näitä Kiljusia kun ei mistään saa huomauttaa, heillä on loputon oikeus elää kuten haluavat. Muilla taas ei ole mitään oikeuksia rauhaan omassa kotonansa. Nämä kiljukaula tamppaajat määräävät tahdin ja muut ovat ainoastaan hankalia nipottajia.
Sivistynyt ihminen ottaa mahdollisimman paljon huomioon muut ihmiset ja yrittää sopeutua niin, että kaikilla olisi jokseenkin mukava asua ja olla.
Ja eiköhän nämä huutajat sopisi ennenmin muuttamaan sinne omakotitaloon kun eivät kaupunkimaiseen asumiseen kerta sovellu.
Ei sunnuntai nykyään sen kummempi päivä siivoukseen ole kuin muutkaan. Helpompi ne matot tampata on jos mies sen aikaa on lasten kanssa. Hei muistathan paheksua myös kauppojen sunnuntaisia aukioloaikoja ja pyykinpesua viikonloppuisin :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Toisille normaalit elämisen äänet ovat ihan toista kuin monille muille. Äänekkäät itsekkäät paskat voisivat muuttaa metsän keskelle yksin mölyämään.
Kerrostalossa ei voi asua niin kuin omakotitalossa. Siellä ei voi soittaa pianoa tai hakata rumpuja. Siellä ei voi antaa koiran haukkua eikä siellä voi heitellä palloa sisällä seiniin.
En ymmärrä ketä se tamppaus häiritsee..? Itse en ole koskaan tampannut mattoja, mutta ei kyllä toisten tamppaaminen häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulet? Kyllä aikuinen fiksu ihminen tajuaa että kaikilla ei ole varaa asua omakotitalossa
No sitten ei voi valittaa normaaleista elämisen äänistäkän vaan niihin pitää sopeutua :) Ap
Normaaleja elämän ääniä ei ole naapureita häiritsevät äänet, kuten esim. kova musiikin huudattaminen tai bilettäminen. Häiritsevää ääntä ei tarvitse suvaita edes ns. hiljaisuuden (yleensä klo 22-07) ulkopuolisella ajalla. Häiritsevä ääni on häiritsevää ääntä, oli kellonaika mikä tahansa.
Pitääkin valistaa koliikkivauvaa soveliaista kellonajoista itkulle, kiitos vinkistä! Ap
Sinun velvollisuus on sitten muuttaa ei muiden ihmisten.
Jos sinun lapsesi tulee meidän rappuun huutamaan niin voin vannoa että täällä on monta ihmistä jotka tekevät elämästäsi helvettiä. Minä olen yksi niistä. Tuotan meteliä niin paljon että se sinun lapsesi huutaa koko ajan.
Taitaapi olla tämäkin aloitus taas jonkun ip-lehden provo. Ensiviikolla tämä nenäkäs ja näppärä ap osoittautuu freelance toimittajanaluksi jolta ei oikein muuten juttua synny, niin hänpä onneton keksii ikuisuusaiheen Vauva palstalle mistä varmasti saa kommentteja ja voila' juttu syntynyt aivan itsestään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n listassa sunnuntaina tamppaaminen kertoi jo tarpeeksi, eli vähät välittävät kenestäkään tai mistään kunhan ITSE saavat paukuttaa ja mekastaa mielin määrin muista välittämättä silloin kun haluavat.
Näitä Kiljusia kun ei mistään saa huomauttaa, heillä on loputon oikeus elää kuten haluavat. Muilla taas ei ole mitään oikeuksia rauhaan omassa kotonansa. Nämä kiljukaula tamppaajat määräävät tahdin ja muut ovat ainoastaan hankalia nipottajia.
Sivistynyt ihminen ottaa mahdollisimman paljon huomioon muut ihmiset ja yrittää sopeutua niin, että kaikilla olisi jokseenkin mukava asua ja olla.
Ja eiköhän nämä huutajat sopisi ennenmin muuttamaan sinne omakotitaloon kun eivät kaupunkimaiseen asumiseen kerta sovellu.
Ei sunnuntai nykyään sen kummempi päivä siivoukseen ole kuin muutkaan. Helpompi ne matot tampata on jos mies sen aikaa on lasten kanssa. Hei muistathan paheksua myös kauppojen sunnuntaisia aukioloaikoja ja pyykinpesua viikonloppuisin :) Ap
Tätä mäkään en ymmärrä. Munkaan taloyhtiössä ei saa tampata mattoja sunnuntaisin. En ole tampannutkaan, mutta olen ihmetellyt sääntöä. Teen kiireistä työtä, eikä usein ole arkena aikaa siivota. Jos sitten lauantaina ei jostain muusta syystä ehdi, niin voi voi... En ole myöskään ihan varma saako pesukonetta käyttää sunnuntaina asunnossa, ainakaan pesutuvassa ei saa. No, talossa on paljon 'vanhuksia'.
Koska sitten näistä kerrostalovalittajista tulee naapurikyttääjiä jotka kiukuttelee kaikesta mahdollisesta esim naapurin pihalla olevan puun lehti lensi hänen pihalleen.
Osaako ap tehdä muuta kuin kakaroita ja mölytä? Äly näemmä riittää vain näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulet? Kyllä aikuinen fiksu ihminen tajuaa että kaikilla ei ole varaa asua omakotitalossa
No sitten ei voi valittaa normaaleista elämisen äänistäkän vaan niihin pitää sopeutua :) Ap
Normaaleja elämän ääniä ei ole naapureita häiritsevät äänet, kuten esim. kova musiikin huudattaminen tai bilettäminen. Häiritsevää ääntä ei tarvitse suvaita edes ns. hiljaisuuden (yleensä klo 22-07) ulkopuolisella ajalla. Häiritsevä ääni on häiritsevää ääntä, oli kellonaika mikä tahansa.
Pitääkin valistaa koliikkivauvaa soveliaista kellonajoista itkulle, kiitos vinkistä! Ap
Sinun velvollisuus on sitten muuttaa ei muiden ihmisten.
Jos sinun lapsesi tulee meidän rappuun huutamaan niin voin vannoa että täällä on monta ihmistä jotka tekevät elämästäsi helvettiä. Minä olen yksi niistä. Tuotan meteliä niin paljon että se sinun lapsesi huutaa koko ajan.
Ootko ihan varma ettet itse ole ollut koliikkivauva? Hieman empatiaa kiitos! Usein posttrauma ilmenee noin; kun itseään ei ole ymmärretty ollaan toisille kostonhimoisia. Muistathan myös ettei täällä voi anonyymisti aidosti uhkailla - jää aina jäljet.
Mattoja ei tarvitsisi tampata. Tehdyn tutkimuksen mukaan aivan turhaa hommaa. Sama pöly kiertää staattisesti takaisin mattoon. Mattojen kuidutkaan eivät kestä tätä käsittämätöntä kohtelua. Tuulettaa ainoastaan, se riittää.
Nykyään on pölyimurit sitä varten. Eihän enää pestä lattioitakaan lipeällä kuten ennen.
Juu, mä muutin omakotitaloon kun kyllästyin kuuntelemaan yläkerran naapureiden elämisen ääniä.
En vaan yksinkertaisesti jaksanut niiden narkkareiden lähes jatkuvaa bilettämistä, huutamista, riehumista ja kyllästyin soittelemaan poliiseja paikalle kun alkoivat tappelemaan. Viimeinen niitti oli kun muutaman kuukauden rauhallisen jakson jälkeen tajusin, että niille on syntynyt vauva ja sama meno alkoi vauvasta huolimatta uudestaan.
Tässä ei enää paljon naapurin nurmikonleikkuut ja sirkkelöinnit häiritse kun tuohon vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkään en ymmärrä. Munkaan taloyhtiössä ei saa tampata mattoja sunnuntaisin. En ole tampannutkaan, mutta olen ihmetellyt sääntöä. Teen kiireistä työtä, eikä usein ole arkena aikaa siivota. Jos sitten lauantaina ei jostain muusta syystä ehdi, niin voi voi... En ole myöskään ihan varma saako pesukonetta käyttää sunnuntaina asunnossa, ainakaan pesutuvassa ei saa. No, talossa on paljon 'vanhuksia'.
Juridisesti saa käyttää sunnuntaina sekä pesukonetta että tamppaustelinettä. Hymy huuleen ja toimiin, suurin osa vanhemmista henkilöistä pitää elämän äänistä - niuhot niuhottavat työkseen. Piruja selän takana. Kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Lopeta ap se ":)" hymiön raiskaaminen. Todella ärsyttävää kun joka viestin lopussa on hymynaama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tepsii: Osta riittävän kallis kerrostaloasunto. Ja ylimmästä kerroksesta.
Naapuriisi ei juurikaan muuta kestokännääjiä ja/tai kiljukauloja, koska heillä ei ole yksinkertaisesti VARAA!
Myös lunastupykälä asunto-osakeyhtiössä tepsii.
Nim. Kokemusta on!
Hah!
Asun vuokralla uudehkossa talossa, missä asuntojen neliöhinta on alkaen 3000 tuhatta euroa. Se on tässä kaupungissa aika kova hinta. Minä olen hiljainen. Sen sijaan olen koettanut ratkaista mysteerin, mitä pari kk sitten tähän muuttanut seinänaapuri poraa lähes joka ilta näihin aikoihin. Ei heillä voi taulujakaan niin paljon olla. Luulisi, ettei muutaman vuoden vanhassa kovin isoja remonttejakaan tarvitsisi tehdä.
Vastaat minulle, joka asuu juurikin tuonhintaisessa omistusasunnossa. Velattomassa ja omassa.
Tämänkaltaisessa asunto-osakeyhtiössä ei ole kuulunut tuollaisia huvikseen poraamisen ääniä.
Kahdeksan vuoden aikana on tässä rapussa tapahtunut kolme muuttoa tuolla alakerrassa. Hiljaisia muuttoja.
Kauan kituuttelin, että sain omani maksettua ja siinä välillä muutettua muutaman kerran parempaan. Ensimmäisen ostin jo 1980-luvulla. Kärsivällisyyttä se vaatii, tuo asuntosäästäminen. Mutta lopuss palkitsee. Nykyiset asumismenot jäävät alle kolmensadan/kk.
Anna toisen päteä kun kerrankin pääsee kehuskelemaan :)