Miksi kerrostalovalittajat eivät muuta okt, kerran eivät sopeudu elämisen ääniin?
Ärsyttävää lapsiperheiden kyörääminen, lapset tuovat ihan normaaleja elämisen ääniä mukanaan. Ei lasten leikeistä voi valittaa kuin mielenterveysongelmainen, jonka todella pitäisi asua jossain yksin metsän keskellä :) Ihminen joka ei sopeudu niin heipat :)
Kommentit (82)
kun mamma opettaa jälkikasvulleen häirintähuutelua (on se mamma sitten tyhmä tai muuten kouluttamaton) tai ei saa kersaansa tavoille, perheen elämä väistämättä tulee ahdistavammaksi koko åerheelle. lasta ei käytetä epäsuoran mielivaltaisen käytöksen jatkeena; kun ilman ammattiauttajaa lapsi kiukuttelee ja häiriköi vanhemmilleen, se on teoidän asia ratkaista pikku ongelma; mutta kun sitä huudellaan ja solvataan muita ulkopuolisia, silloin tilanne muuttuu perheen kannalta vielä huonommaksi; kuten vaikkapa jos koulussa tapahtuu vaikkapa häirintää ja kiusaamista.
Ja kun kersa kysyy jatkuvasti "miksi eisaa jotain tehdä / huutaa", super-nanny paikan päälle voi olla jo myöhäistä, koska ulkopuoliset EIVÄT siedä jonkun pennun häirintää. Pennulle on tuolla käytöksellä tulossa myöhemmin kyllä pahoja ongelmia.
kun mamma opettaa jälkikasvulleen häirintähuutelua (on se mamma sitten tyhmä tai muuten kouluttamaton) tai ei saa kersaansa tavoille, perheen elämä väistämättä tulee ahdistavammaksi koko åerheelle. lasta ei käytetä epäsuoran mielivaltaisen käytöksen jatkeena; kun ilman ammattiauttajaa lapsi kiukuttelee ja häiriköi vanhemmilleen, se on teoidän asia ratkaista pikku ongelma; mutta kun sitä huudellaan ja solvataan muita ulkopuolisia, silloin tilanne muuttuu perheen kannalta vielä huonommaksi; kuten vaikkapa jos koulussa tapahtuu vaikkapa häirintää ja kiusaamista.
Ja kun kersa kysyy jatkuvasti "miksi eisaa jotain tehdä / huutaa", super-nanny paikan päälle voi olla jo myöhäistä, koska ulkopuoliset EIVÄT siedä jonkun pennun häirintää. Pennulle on tuolla käytöksellä tulossa myöhemmin kyllä pahoja ongelmia.
Riippuu vähän milloin ne leikkimisen äänet raikuvat ja millaisella volyymilla. Itkevän lapsen ääntä ei voi estää, mutta sekin pitäisi pyrkiä hiljentämään mahdollisimman nopeasti talon sääntöjen mukaisena hiljaisena aikana. Leikkimisessäkin on eroja, normaali ajoittainen kiljunta tai sisätiloihin sopivat äänekkäätkin leikit ei päivällä pitäisi haitata valittamiseen asti, mutta yletön kolistelu, patterin hakkaaminen ja pallopelit ei ehkä ole normaalia kerrostalon sisätoimintaa. Lapsiperheiden kannattaisi ulkoilla riittävästi ja purkaa isoimmat riehumisenergiat siellä.
Omakotitaloon voi muuttaa jokainen halukas , jolla on siihen varaa. Isolla joukolla ei ole, ja heilläkin on oikeus kotiin, johon ei koko ajan kantaudu kohtuuton meteli naapurista.
kyllä joillakin kestokännääjillä ja kiljukauloilla on kyllä rahaa viinaan, mutta maksa menee huonoksi. monen muun ohessa.
Monen lapsen äitinä tiedän, että lapsista lähtevä ääni ja meteli kerrostaloissa voi olla helvetillistä. Kun yksikin lapsi konttaa, juoksee, hyppii ja pelaa palloa sisällä voi kaikkien naapureiden lasit helistä.
Ei kenenkään pidä joutua kestämään sellasta omassa kodissaan, ei edes köyhien vuokralaisten jotka ei pysty muuttamaan omakotitaloon.
Me asutaan puurakenteisessa pienkerrostalossa ja jopa minä itse pidän korvatulppia kotona omien lasteni äänten vuoksi. Se askeläänistä tuleva meteli on muuten hiljalleen hulluksi tekevä ilmiö jos sitä joutuu vuosia kuuntelemaan yläkerrasta tms.
Miksi lasten pitäisi saada häiritä naapureita?
Me asutaan ok-talossa ja meillä oli naapurit, jotka häiriintyivät ihan kaikesta. Eli heillä ei auttanut edes omakotitaloon muutto. Muuttivat onneksi jokin aika sitten pois ja kuulin, että nyt asuvat tosiaan jossain metsän keskellä 50 km tästä kaupungista :) toivottavasti ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele normaalit elämisen äänet.
Isännöitsijän mukaan lapsen itku mm. On normaaleja elämisen ääniä. Itse en ole samaa mieltä, tein lastensuojeluilmoituksen, mietin teinkö väärin?
Mielestäni kaikki epäilyttävät äänet, etenkin lapsiperheitä koskevat täytyy tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tepsii: Osta riittävän kallis kerrostaloasunto. Ja ylimmästä kerroksesta.
Naapuriisi ei juurikaan muuta kestokännääjiä ja/tai kiljukauloja, koska heillä ei ole yksinkertaisesti VARAA!
Myös lunastupykälä asunto-osakeyhtiössä tepsii.
Nim. Kokemusta on!
Hah!
Asun vuokralla uudehkossa talossa, missä asuntojen neliöhinta on alkaen 3000 tuhatta euroa. Se on tässä kaupungissa aika kova hinta. Minä olen hiljainen. Sen sijaan olen koettanut ratkaista mysteerin, mitä pari kk sitten tähän muuttanut seinänaapuri poraa lähes joka ilta näihin aikoihin. Ei heillä voi taulujakaan niin paljon olla. Luulisi, ettei muutaman vuoden vanhassa kovin isoja remonttejakaan tarvitsisi tehdä.
Vastaat minulle, joka asuu juurikin tuonhintaisessa omistusasunnossa. Velattomassa ja omassa.
Tämänkaltaisessa asunto-osakeyhtiössä ei ole kuulunut tuollaisia huvikseen poraamisen ääniä.
Kahdeksan vuoden aikana on tässä rapussa tapahtunut kolme muuttoa tuolla alakerrassa. Hiljaisia muuttoja.
Kauan kituuttelin, että sain omani maksettua ja siinä välillä muutettua muutaman kerran parempaan. Ensimmäisen ostin jo 1980-luvulla. Kärsivällisyyttä se vaatii, tuo asuntosäästäminen. Mutta lopuss palkitsee. Nykyiset asumismenot jäävät alle kolmensadan/kk.
Vierailija kirjoitti:
Monen lapsen äitinä tiedän, että lapsista lähtevä ääni ja meteli kerrostaloissa voi olla helvetillistä. Kun yksikin lapsi konttaa, juoksee, hyppii ja pelaa palloa sisällä voi kaikkien naapureiden lasit helistä.
Ei kenenkään pidä joutua kestämään sellasta omassa kodissaan, ei edes köyhien vuokralaisten jotka ei pysty muuttamaan omakotitaloon.
Me asutaan puurakenteisessa pienkerrostalossa ja jopa minä itse pidän korvatulppia kotona omien lasteni äänten vuoksi. Se askeläänistä tuleva meteli on muuten hiljalleen hulluksi tekevä ilmiö jos sitä joutuu vuosia kuuntelemaan yläkerrasta tms.
Kyllä se konttaava lapsi kuuluu ihan niiden normaalien elämisen ääniin johon pitää vaan pystyä sopeutumaan kerrostalossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siihen sanot kun teen sinusta lasun, että lapset pitävät ääntä!
Useimmat valitukset johtuvat ihan aiheesta eli naapurissa metelöidään ja/tai huudatetaan musiikkia kellonajoista riippumatta.
Nämä ihmiset eivät ymmärrä ottaa huomioon muita asukkaita. Tämä on tyypillistä
- nuorille
- alkoholiongelmaisille ja narkkareille
- mielenterveysongelmaisille
Näille on turha edes sanoa asiasta. Ilmoitus isännöitsijälle ainoavaihtoehto.
Harmittaa, että meidän hyvästä yhtiöstä on tullut viime vuosina sijoittajien paratiisi. Edulliset vastikkeet ja hyvä sijainti takaavat, että vuokralaisiste ei ole pulaa ja saavat reilun tuoton vuokrissa.
Harkitsen myyntiä ja muuttoa omaan, uuteen pientaloon. Sopiva tontti pitää ensin löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* vauvan itku
* lapsen soittoharjoitukset päiväaikaan
* vuorotyöläisen suihku yöllä
* vessan vetäminen yöllä
* toisten äitien ja lasten kanssa kaffettelu päivällä
* pyykinpesu viikonloppuisin aamupäivällä
* lasten leikkiminen taloyhtiön pihalla
* mattojen tamppaus sunnuntaina
* imurointi klo 20 illalla
* grillaus taloyhtiön grillikatoksessaNoin muutamia mainitakseni joista meille valitetaan :) En aio korvaa lopsauttaa, mutta todella ihmettelen miten joku jaksaa kytätä toisten elämää ja valittaa kun voisi valita asua maalla vaikka. Ap
Minulla on naapurissa tuollainen lattemamma, joka kaffettelee muiden lattemammojen kanssa päivisin. Voi sitä melua, kun turpeat mammat keskenään kälättää kun maailma ei ymmärrä lapsiperhearkea, ja samalla lapset kirkuu ja juoksee ympäri kerrostalokämppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijän mukaan lapsen itku mm. On normaaleja elämisen ääniä. Itse en ole samaa mieltä, tein lastensuojeluilmoituksen, mietin teinkö väärin?
Mielestäni kaikki epäilyttävät äänet, etenkin lapsiperheitä koskevat täytyy tutkia.
Minä laitoin ilmoitustaululle heippalapun, jossa kerroin vauvani koliikista ja pahoittelin, mitäpä tässä muuta voi. Olen saanut jopa lastenhoitoapua ihanalta rouvalta samassa rapussa, hänellä oli ollut koliikkivauva aikanaan. Mutta kyttäävälle naapurille nyt ei mikään riitä. Ap
Oon huomannut, että mölyävä naapuri tokenee toisinaan, kun saa maistaa omaa lääkettään. Esim. musiikin huudattamiseen olen vastannut samalla mitalla ja nykyään naapurit kuuntelevat maltillisella volyymilla.
Lapsiperheet ovat ikävä kyllä usein kamalan itsekkäitä. Kaikki ääni, mitä lapset tuottavat, pitäisi naapurien vain niellä normaalina. Alakerrassa joskus lapsi paukutti jollain pattereita/seiniä/lattiaa ja huusi muutenkin aivan tolkuttomasti (liittyi leikkeihin kai kuitenkin) Pistin vastinetta kävelemällä korkkarit jalassa samaan aikaan. Perheen äiti ei tästä tykännyt, mutta loppuipahan paukuttelu.
Lapsiperheissä muutenkin luullaan, että päivällä lapset saa pitää vaikka minkälaista meteliä, mutta jos itse alat siivota tai rempata heidän kersojen päiväuniaikaan, olet ajattelematon ja naapureista piittaamaton kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* vauvan itku
* lapsen soittoharjoitukset päiväaikaan
* vuorotyöläisen suihku yöllä
* vessan vetäminen yöllä
* toisten äitien ja lasten kanssa kaffettelu päivällä
* pyykinpesu viikonloppuisin aamupäivällä
* lasten leikkiminen taloyhtiön pihalla
* mattojen tamppaus sunnuntaina
* imurointi klo 20 illalla
* grillaus taloyhtiön grillikatoksessaNoin muutamia mainitakseni joista meille valitetaan :) En aio korvaa lopsauttaa, mutta todella ihmettelen miten joku jaksaa kytätä toisten elämää ja valittaa kun voisi valita asua maalla vaikka. Ap
Me saatiin häätö ja lasu ko. mainituista😊Satolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tepsii: Osta riittävän kallis kerrostaloasunto. Ja ylimmästä kerroksesta.
Naapuriisi ei juurikaan muuta kestokännääjiä ja/tai kiljukauloja, koska heillä ei ole yksinkertaisesti VARAA!
Myös lunastupykälä asunto-osakeyhtiössä tepsii.
Nim. Kokemusta on!
Hah!
Asun vuokralla uudehkossa talossa, missä asuntojen neliöhinta on alkaen 3000 tuhatta euroa. Se on tässä kaupungissa aika kova hinta. Minä olen hiljainen. Sen sijaan olen koettanut ratkaista mysteerin, mitä pari kk sitten tähän muuttanut seinänaapuri poraa lähes joka ilta näihin aikoihin. Ei heillä voi taulujakaan niin paljon olla. Luulisi, ettei muutaman vuoden vanhassa kovin isoja remonttejakaan tarvitsisi tehdä.
Vastaat minulle, joka asuu juurikin tuonhintaisessa omistusasunnossa. Velattomassa ja omassa.
Tämänkaltaisessa asunto-osakeyhtiössä ei ole kuulunut tuollaisia huvikseen poraamisen ääniä.
Kahdeksan vuoden aikana on tässä rapussa tapahtunut kolme muuttoa tuolla alakerrassa. Hiljaisia muuttoja.
Kauan kituuttelin, että sain omani maksettua ja siinä välillä muutettua muutaman kerran parempaan. Ensimmäisen ostin jo 1980-luvulla. Kärsivällisyyttä se vaatii, tuo asuntosäästäminen. Mutta lopuss palkitsee. Nykyiset asumismenot jäävät alle kolmensadan/kk.
Tuo naapuriasunto on omistusasunto, oli myynnissä kesällä. En minä hirveästi luota siihen, että kallis olisi hyvä. Muutamme suosiolla sitten kun valmistuu, omaan taloon.
Omakotialueillakin löytyy metelöitsijöitä. Ruohonleikkuri, maton tamppaus, puiden pätkiminen moottorisahalla tai sirkkelillä, teinien moporalli, naapurin isännän auto- tai moottoripyöräharrastus. Kaikki tämä iltaisin ja viikonloppuaamuisin.
Lapsiperhe tai ei niin muut voi ottaa huomioon, ihan oma-aloitteisesti ja ilman sääntöjä. Rapussa ei huudeta, ovia ei paiskota, sisällä ei pelata. Tästä se lähtee.
Hyvä on sinunkin lastesi oppia ottamaan toiset huomioon.