Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi edes kysytään joululahjatoiveita, jos niistä ei välitetä?

Vierailija
19.12.2016 |

Naisystäväni kysyi mitä toivon joululahjaksi. Tein hänelle sitten listan jossa oli viisi eri peliä. Pelien hinnat vaihtelivat reilusti ja kerroin että yksikin näistä olisi minulle mahtava lahja.

Nainen kommentoi omituisesti sitä, että listassani oli vain pelejä. Kaikki "hyödylliset" asiat olin jo toivonut aiemmin sukulaisiltani niin halusin toivoa jotain viihdettä itselleni mitä olin muutenkin ostamassa joulun jälkeen.

Nyt sitten vihjasi etten saa lahjaksi mitään listaltani. Minä taas ostin hänelle kaksi asiaa viidestä hänen listastaan, plus yhden yllätyksen.

Nyt vähän harmittaa, miksi edes pyydetään tekemään lahjalista jos se menee vain roskiin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksei  kysytä vaan ostetaansummamutikassa ja paniikissa ihan mitä sattuu käyttökelvotonta jotta ois ostettu edes jotain?

Vierailija
2/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi jos aikuiset eivät ostelisi joululahjoja toisilleen vaan itse kukin ostaisi sen mitä haluaa ja tarvitsee, vaikka joulun jälkeen alennusmyynneistä. Niin minä olen aina tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ku sukulaiset on kysyneet että mitä pojalle voi ostaa lahjaksi. Olen sanonut että ei ainakaan vaatteita koska niitä on jo liikaakin. Pienen juttuhetken jälkeen he silti kysyvät pojan vaatenumeroa ja ei usko kun toistelen että ei vaatteita. Olen useimmille jopa sanonut että jos ei keksi mitään niin ei ole pakko ostaa..

Vierailija
4/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa turha ostosmania ja lahjoihin tuhlaaminen.

Vierailija
5/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhlä nainen. Toivottavasti saat kuitenkin jonkun kivan lahjan tuolta naisystävältä.

Vierailija
6/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin mielelläni ostan sellaisen lahjan jota on toivottu. Ja on turha kysyä jos ei kuitenkaan piittaa toisen toiveista.

Ainoat toiveet jotka olen ohittanut ovat kummilasten vanhemmilta tulleita järjettömän hintaisia lahjapyyntöjä.

Vierailija
7/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäviä ärsyttää pelit, eivät halua ostaa niitä. Keksi jotain muuta. Ja omakin mieheni pelaa ja mua on aina vituttanut se. Piste ja aamen.

Vierailija
8/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta jo ostamasi lahjat ja osta itsekin listan ulkopuolelta.

Vierailija
9/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti naisesi ei ole kovin ihastunut pelaamiseesi tai pelien sisältöön. Itsekään en olisi ostanut semialkoholisoituvalle eksälle alkoholia tai kenellekään sikareita, sähkötupakkavälineita tms. , vaikka kuinka toivoisi millä listalla. 

Vierailija
10/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäviä ärsyttää pelit, eivät halua ostaa niitä. Keksi jotain muuta. Ja omakin mieheni pelaa ja mua on aina vituttanut se. Piste ja aamen.

No ihan itse olet miehesi valinnut. Ja ilmeisesti on aina pelannut, joten pitäisikö katsoa peiliin? Piste ja aamen.

Vierailija
11/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että aikuiset ihmiset tekee toivelistoja. Ymmärrän toki ettei haluta ostaa turhaa. Mutta onko se jotenkin hienompaa, että se pleikkaripeli on tullut tyttöystävältä lahjaksi tai, että sen olisi ostanut itse kaupasta. Ymmärrän kyllä, että opiskelijoille ym. ostetaan toivomia lahjoja, kun rahaa on vähän.

Vierailija
12/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, ne pelit on sun miehelle tärkeä asia. Jos et hyväksy miehellesi tärkeitä asioita niin kannattaa vaihtaa miestä. Pelit ovat monelle tärkeää viihdettä ja rentoutumista, yhtä lailla kuin tv.n katselu tai kirjojen lukeminen.

Vierailija
13/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan itse olet miehesi valinnut. Ja ilmeisesti on aina pelannut, joten pitäisikö katsoa peiliin? Piste ja aamen.

No niin olenkin valinnut. Enkä pois vaihtais. Se, että en tykkää et mies pelaa ei ole mikään syy erota tai "katsoa peiliin". Jokaisessa ihmisessä on ärsyttäviä asioita, kuten sinulla tuo besserwisseröinti.

Jokatapauksessa, miks pitäs ostaa toiselle sellainen lahja, jota ei halua. Se että mies pelaa on yleensä pois muulta perheeltä/parisuhteelta, niin se vain on.

Vierailija
14/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin olenkin valinnut. Enkä pois vaihtais. Se, että en tykkää et mies pelaa ei ole mikään syy erota tai "katsoa peiliin". Jokaisessa ihmisessä on ärsyttäviä asioita, kuten sinulla tuo besserwisseröinti.

Jokatapauksessa, miks pitäs ostaa toiselle sellainen lahja, jota ei halua. Se että mies pelaa on yleensä pois muulta perheeltä/parisuhteelta, niin se vain on.

Aplodeja.

Vierailija
15/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen ihmetellyt myös koska sisareni harrastaa samaa. Joka ainoa vuosi.

Aina kysyy mitä lapset toivovat lahjaksi. Minä sitten annan vaihtoehtoja budjetin puitteissa. Tänä vuonna tyttö pyysi Ken-nukkea. No tulossa on joku barbie ( tyttönukke).  Poika pyysi tiettyä legopakettia yhdestä sarjasta jota hän keräilee. Tulossa on legopaketti, joka häneltä löytyy jo eikä se liity mitenkään tuohon sarjaan. 

Vauvan osalta sanoin ettei tarvitse ostaa mitään, hänellä on jo kasa leluja, vaatteita yms mutta jos nyt haluaa jonkun paketin antaa niin sitten vaikka vaippoja. Jep, nyt sieltä on tulossa kaksi pehmolelua ja me hukutaan niihin jo muutenkin (just kuukausi sitten vein pois ison kasan pehmoleluja).

On tietysti kiva, että hän ostaa lapsille lahjat mutta miksi kysyä toiveita jos ei kerran aio toteuttaa niitä.

Vierailija
16/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, ne pelit on sun miehelle tärkeä asia. Jos et hyväksy miehellesi tärkeitä asioita niin kannattaa vaihtaa miestä. Pelit ovat monelle tärkeää viihdettä ja rentoutumista, yhtä lailla kuin tv.n katselu tai kirjojen lukeminen.

Kiitos neuvosta, nytpä jätän pienten lasteni isän, koska en tykkää että hän pelaa. Kasva aikuiseksi. Minun mieheni ei pidä kaikista asioista minussa enkä minä hänessä, niin vaan tässä jo 10 vuotta oltu yhdessä. Ei olla täydellistä hakemassa, ehkä siksi just edelleen yhdessä.

Vierailija
17/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplodeja.

Niinpä. :D

Joku julistaa oman pää pyhää totuutta kuten evankeliumia, aamen!

Vierailija
18/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplodeja.

Niinpä. :D

Joku julistaa oman pää pyhää totuutta kuten evankeliumia, aamen!

Niin, keskustelupalstalla keskustelu kielletty!!!

Vierailija
19/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tuota. Meiltä kysyttiin mistä ostamme lasten vaatteet. Vastasin kaupan ja nyt lahjakortti on kuitenkin liikkeeseen, jossa emme ikinä käy. Miksi kysyä?

Toinen on kysymättä ostaminen. Etenkin lapsille niin älyttömästi turhaa krääsää! Miljoona torkkupeittoa tai pojalle niitä pikkuautoja, kyllähän hän tykkää vain koska on poika?! Mielummin vaikka pieni karkkipussi tai vaikka 5€ setelikin riittää, jos on ihan välttämätön pakko ostaa jotain. Olen niin kyllästynyt tähän tavarahelvettiin kun kaikki tunkee jotain turhanpäiväistä roskaa lapsille (siis sellaista,mjoita lapsetkaan eivät tarvitse, kuten se seitsemän torkkupeitto). Pakko kun ei olisi mitään ostaa.

Vierailija
20/24 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talkia kysyä?