Miksi edes kysytään joululahjatoiveita, jos niistä ei välitetä?
Naisystäväni kysyi mitä toivon joululahjaksi. Tein hänelle sitten listan jossa oli viisi eri peliä. Pelien hinnat vaihtelivat reilusti ja kerroin että yksikin näistä olisi minulle mahtava lahja.
Nainen kommentoi omituisesti sitä, että listassani oli vain pelejä. Kaikki "hyödylliset" asiat olin jo toivonut aiemmin sukulaisiltani niin halusin toivoa jotain viihdettä itselleni mitä olin muutenkin ostamassa joulun jälkeen.
Nyt sitten vihjasi etten saa lahjaksi mitään listaltani. Minä taas ostin hänelle kaksi asiaa viidestä hänen listastaan, plus yhden yllätyksen.
Nyt vähän harmittaa, miksi edes pyydetään tekemään lahjalista jos se menee vain roskiin?
Kommentit (24)
En oo koskaan tajunnut joidenkin (usein naisten) inhoa pelaamista kohtaan. Toki sitten, jos se pelaaminen on älytöntä (esim pelataan joka yö aamu viiteen, eikä jakseta sitten olla lasten kans tms), mutta monelle se pelikone on punainen vaate sillonkin, vaikka pelaaminen olisi ihan normaalitasolla. Mikä siinä on niin kamalaa? Sama kai se on onko muuten tietokoneella, lukeeko kirjoja tai väsääkö linnunpönttöjä. Kaikilla luulisi olevan sallittu jokin harrastus.
Itsehän olen nainen ja yli 30.
Ap:n toiveet olivat selvästi vääränlaisia. Toivo ensi kerralla jotain muuta.
Miksi aikuiset ihmiset tekevät jotain toivelistoja lahjoista? Se on lasten hommaa.
Lahja (aikuiselle) on hyvä olla yllätys, jos nyt edes aikuinen ihminen tarvitsee lahjoja eikä vain käy itse ostamassa tarvitsemiansa asioita. Tietty jos puhuu vaikka että oispa uusi kameralaukku niin toinen voi yllättää ja ostaa uuden, mutta ehkä lahjoiksi voisi antaa jotain herkkuja, lupauksen viedä hyvään ravintolaan syömään, koru, tai vaikka lahjakortti hierojalle.