Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Topatut rintsikat 10-vuotiaalle (kun muillakin on jo "tissit")?

Äiti kysyy
19.12.2016 |

Mitä mieltä, kannattaako ostaa tuollaiset tytölle? Tekeekö hyvää itsetunnolle (jossa olisi vähän parantamisen varaa)?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 34;sen  kanssa täysin samaa mieltä  (olen siis se joka etusivulla kysyi oletko kuullut koulukiusaamisesta). Jos lapsi kokee oman vartalonsa jotenkin hämmentävänä, vanhemman velvollisuus on auttaa häntä  ja tukea hänen itsetuntoaan. Itselleni alkoivat rinnat kasvaa jo 9-vuotiaana ja kuukautiseni alkoivat 11-vuotiaana. Se oli kovin noloa ja hämmentävää. Ekat liivit sain silloin vasta, ja koitin kyllä kaikin keinoin piilotella sitä, mitä paitani alla tapahtui. En halunnut olla erottuva ja töllöteltävä sen kanssa.

Eli jos hän haluaa ne liivit, osta ne. Ei niistä ole mitään haittaa hänelle. Minun tyttäreni on luokkansa vuoden loppupäästä, eli ne toiset oli 12 v ja kehittyneempiä. Nyt 14 veenä hänellä on rinnat alkaneet kasvaa  ja kuukautiset on vielä tulematta. On tullut siinä asiassa mummiinsa. Kyllä tytön pitää voida äidille puhua ja äitiin luottaa näissä asioissa, eikä pieni toppaus, jos nuoresta siltä tuntuu, ole hänelle vahingollista. Kiusaaminen se vasta vahingollista onkin, jos on muista jäljessä. Tuon ikäisille on tärkeää, että on kuten muutkin.

Tämä ulkonäköä korostava yhteiskunta on tosin pahasta, ja sen luomisesta me aikuiset olemme vastuussa, mutta ei maksateta laskua ja kasvateta traumaa omilla lapsillamme jollain typerällä "tissiliivit on 10 veellä turhuutta"-pätemisellä. Se se vasta latistaa itsetuntoa, kun vanhempi ei hyväksy lapsen kasvamista isommaksi. Kropan muutokset on normaali asia, mutta yksityisasia. Jos lapsi haluaa pitää jotkut asiat yksityisasiana, kuten sen että rinnat kasvavat tai ne eivät vielä kasva, vanhemman tehtävä on tukea häntä, eikä lytätä.

Vierailija
42/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukinkonttiin vain (lahjakortti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt mitään jäätäviä paksuja toppauksia tarkoittanut, mutta sellaset ohuet toppaukset mistä ei näy läpi eli ei pelkkä kangas.

Ja laitoinkin että jos lapsella ei ole rintoja pikkutoppi riittää. Kyllä minullekkin tuli mielikuva aloittajan viestistä et ei olisi rintoja vielä, mutta yleisellä tasolla jatkoin keskustelua kun oli tullut niin tietämättömiä kommentteja.

Se kai tässä juurikin on häirinnyt tuo "toppaukset" -sana. Toki jonkun näköiset  suojat nannien päälle on paikallaa, mutta toppaukset tarkoittavat koon kasvattamista.

Vierailija
44/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä hysteria nännien näkymisestä on tullut? Omassa teini-iässäni reilu parikymmentä vuotta sitten kukaan ei miettinyt tuollaista, enkä vieläkään osaa nännejäni hävetä. En ikinä käytä topattuja rintsikoita.

Vierailija
45/51 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n opetus oli se, että tissit ovat hyi hyi ja rintaliiveistä puhuminen pedofiilien hommaa. Kerro tämä tyttärellesi.

Vierailija
46/51 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö

Vierailija
47/51 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin voi ostaa vaikka vanha keskustelu onkin.

Minua hävettää, ettei kukaan koskaan sanonut minulle että olisin tarvinnut liivit.

En käyttänyt kuin toppia, rinnat kuitenkin oli jo ja nännit törrötti todella rumasti läpi.

Hävettää katsoa vanhoja koulukuvia, mieluummin vaikka topatut liivit kuin nöpöttävät nännit luokkakuvassa :(

N20

Vierailija
48/51 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa lapselle että jos rinnat ei kasva 11 v. mennessä niin hänen kohtalonsa on olla poika, pitää äkkiä saada murrosiänestolääkkeet ja rintsikat voi unohtaa!

Vierailija
49/51 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on lapsen suusta kuultua.

Vierailija
50/51 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pedofiilit innostuu.

Sun on ehkä vaikea uskoa tätä mutta juuri päin vastoin. Minua kuitenkin surettaa jos tyttö häpeää vartaloaan niin että yrittää peitellä luonnollisia muotoja.

Vierailija
51/51 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen siitä että kasvaako hänellä jo rinnat vai ei. Jos rinnat kasvavat jo on topattuja liivejä ihan ok käyttää. Pikkutopeista nännit nöpöttävät läpi. Jos rinnat eivät vielä kasva ei ehkä topattuja liivejä kannata ostaa mutta sellasta rintsikkatoppia voisi alkaa käyttämään.

Ei taida kaikilla olla ihan tietoa nuoren naisen kehityksestä. Osalla 10v tytöistä voi olla jo isotkin rinnat ja kuukautiset alkaa toisilla taas vasta 16v. Kehitys on yksilöllistä. Asioista pitäisi fiksusti keskutella lasten kanssa kun ei niistä koulussa puhuta kun vasta 11-12 vuotiaille.

Joskus säälittää kun näkee tyttöjä joilla selkeästi näkyy rinnat paidan läpi ettei vanhemmat tajua/osaa ohjata rintaliivien käyttöön.

Mistä tiedät, että asiasta ei olisi keskusteltu näiden tyttöjen kotona? Jospa vaikka ne tytöt ei ole halunneet liivejä?

Miksi ihmeessä lasta pitäisi ohjata rintaliivien käyttöön tai miksi lapselle tarvisi niitä rintaliivejä tuputtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi