Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Topatut rintsikat 10-vuotiaalle (kun muillakin on jo "tissit")?

Äiti kysyy
19.12.2016 |

Mitä mieltä, kannattaako ostaa tuollaiset tytölle? Tekeekö hyvää itsetunnolle (jossa olisi vähän parantamisen varaa)?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rinnat kasvaa, ostaisin topatut rintsikat. Tuon ikäisistä on tosi, tosi noloa, että nännit näkyvät.

Vierailija
22/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö tekeekö hyvää tytön itsetunnolle. Ainakaan se ei tee hyvää tytön itsetunnolle jos omat vanhemmat on sitä mieltä että eihän sulla kuulu mitään tissejä olla niin kuin muilla, sä et oo muuta kun yks vaivanen kakara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiilin tekemä aloitus. Älkää viitsikö vastata näihin.

Vierailija
24/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kannattaa säästää se 30 € mitä hyvät topatut maksaa ja tinkiä myös tytön itsetunnosta ja tulevaisuudesta.

Vierailija
25/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut muovihautomot, ei koskaan. Nostaa syöpäriskiä.

Luonnonkuidut kunniaan.

Mitä se auttaa, että on luonnonkuitua ehkä 5 -7 vuotta ja sen jälkeen vaikka mitä muovihautomoita seuraavat 50 vuotta?

Eihän se paljon autakaan.

Olen tilannut Saksasta 100% puuvillaa olevia liivejä. Käytän paljon Slogin naturaltoppia. Niistä voi kyllä nännit nöpöttää. Topatut vain pakottavissa tilanteissa ja niitä on minulla harvoin.

Vierailija
26/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tapahtunut melkoinen muutos parin kolmen sukupolven aikana. Kuulun suuriin ikäluokkiin ja 50-60-luvun vaihteessa olin kymmenvuotias ja täysi lapsi niin vartaloltani kuin mieleltänikin. Meni vielä muutama vuosi, ennen kuin tuohon ylävartalolle oli ilmestynyt jotain kuppeihin pantavaa. Mitään ihme toppeja ei silloin edes ollut, oli vain tavallisia aluspaitoja ja laamapaitoja. Oli luonnollista, että tytöillä vähitellen alkoivat rinnat pikkuisen pullottaa vaatteen alla. Nyt tuntuu olevan melkein rikollista, jos vanhemmat eivät ole jo riittävän varhain totuttaneet lapsiaan liiveihin, toppauksella tai ilman. On omituista, että lapset eivät enää saisi olla lapsia ja kehittyä omaan tahtiinsa, vaan kaikkien pitäisi täyttää joku normi tai muuten kiusataan.

En muuten muista lainkaan, että omassa lapsuudessani tai nuoruudessani olisi ketään kiusattu fyysisestä kehityksestä. Kyllä me tietysti vähän salaa suihkussa jumpan jälkeen vilkuiltiin, missä mallissa toiset ovat kehityksessään ja olenko itse oikeassa vaiheessa. Silloin ikähaitari oli oppikoululuokassa aika iso, joten myös samaan tyttöjoukkoon mahtui jo täysin naisen malliset nuoret kuin vielä kehittymättömät pikkulikat. Joskus joku typerys saattoi osoitella jotakin vanhempaa tyttöä, jolla kehitys oli jo aika pitkälle, mutta yleensä sellainen käytös karsittiin nopeasti. Omassa pienessä porukassa saatettiin joskus jutella siitä, miten joku oli jo kuin aikuinen tai miten joku näytti kehittyvän yllättävän hitaasti. Ja kaikista meistä tuli ilman hössöttelyäkin ihan hyviä naisia kaikista rintoinemme ja karvoinemme.

Vierailija
27/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin kasvoivat nännit ensin, vaikka rintani eivät muuten kokoa kasvaneet, ja toppirintsikat eivät nännejä peittäneet. Muistan vielä miten Äitini ei minulle minkään laisia rintaliivejä halunnut ostaa ja käytin lopulta omat viikkoraja niihin, enkä saanut häneltä minkäänlaista ohjeistusta rintaliivien käyttöön. Jos lapsesi kokee tarvitsevansa topatut niin kyllä sellaiset voi hänelle hankkia.

Vierailija
28/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rinnat eivät olisi kasvaneet kokoa niin nännit ovat voineet kasvaa ja ne näkyvät ikävästi paidan läpi toppirintaliiveistä. Osta lapselle topatut jos hän itse sellaiset haluaa

Vierailija
29/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit ostaa. Tuon ikäisen pitäisi saada jo itse päättää haluaako käyttää rintaliivejä ja jos haluaa niin millaisia.

Vierailija
30/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi ostaa. Ei se rintaliivien käyttö vahingoita kenenkään itsetuntoa

Vierailija
31/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin 11 veelle kun itse halusi. Oletko kuullut koulukiusaamisesta?

Eivät tämän palstan äipät välitä lapsistaan, kun heidän täytyy ajaa omaa asiaansa niin kovasti.

Minäpä juuri välitän lapsestani niin kovasti, että opetan, että pärjääminen ei ole tissien koosta kiinni. En opeta, että tissit on ne joilla haetaan hyväksyntää. Ei kukaan 10v kiusaa toista sen vuoksi, että on pienemmät tissit, jos lapsi näin kokee niin silloin on kasvatuksessa jotakin pahasti pielessä.

Meidän 10v ei voisi vähempää välittää jostakin tissien pienuudesta, ainostaan haluaa laittaa jotakin pientä toppia paidan alle, ettei näy läpi.

Vierailija
32/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai hankit. kun tytteresi alkaa käyttämään topattuja rintaliivejä, niin sen jälkeen hän näyttää aikaisempaa paremmalta ja pojat alkavat kehua hänen ulkonäköään.

Vierailija
33/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori itse kokee niitä tarvitsevan niin hyvin voit ostaa

Vierailija
34/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa ihan vain lapsen oman mielipiteen pohjalta, ei se tee haittaa hänen itsetunnolle toisinkuin se jos kieltäytyy ostamasta.

Oma Äitini ei suostunut ostamaan minulle liivejä kun Olin 9/10v vaikka nännini olivat kasvaneet ja ne näkyivät kaikkien paitojen läpi, myös toppirintaliiveistä. Avauduin asiasta eräälle Ystävälleni ja hänen äitinsä osti minulle liivit ja olen siitä todella kiitollinen.

On paljon parempi että se olet sinä joka ostat ne liivit ja näin näytät tyttärelleni että vartalon kehittyminen on täysin normaalia eikä sitä tarvitse hävetä

Vierailija
35/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihmeessä. Osta myös topatut alushousut. Nykyään pylly on pop.

Vierailija
36/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa ihan vain lapsen oman mielipiteen pohjalta, ei se tee haittaa hänen itsetunnolle toisinkuin se jos kieltäytyy ostamasta.

Oma Äitini ei suostunut ostamaan minulle liivejä kun Olin 9/10v vaikka nännini olivat kasvaneet ja ne näkyivät kaikkien paitojen läpi, myös toppirintaliiveistä. Avauduin asiasta eräälle Ystävälleni ja hänen äitinsä osti minulle liivit ja olen siitä todella kiitollinen.

On paljon parempi että se olet sinä joka ostat ne liivit ja näin näytät tyttärelleni että vartalon kehittyminen on täysin normaalia eikä sitä tarvitse hävetä

Kauhean ristiriitainen sun viestisi. Toisaalta nännit pitäisi piilottaa jonnekin topauskerrosten alle mutta siten sanot että vartalon kehittyminen on normaalia, eikä hävettävää?

Toisaalta, miten ne nännit oikein näkyy monen kangaskerroksen läpi? Mun 12 v käyttää tavallista toppialuspaitaa ja toista paitaa sen päällä eikä nännit mitenkään törrötä vaikka ovat kehittyneet jo. Liivejä ei halua eikä oikeaa tarvetta olekaan koska  tuossa alkuvaiheessa vielä rintaliivien tukea tarvitse. 

Eikä noita topattuja rintaliivejä kovin pitkään ole tässä mittakaavassa ollutkaan, ei varsinkaan teinimallistossa. Miten aiemmat sukupolvet pärjäsi?

Vierailija
37/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rintaliiveistä ole haittaa nuoren itsetunnolle hyvin voi ostaa

Vierailija
38/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa nänneistä on tullut noin kamalan hävettäviä? Omassa nuoruudessani (80-luvulla) liivejä käytettiin vasta kun oli oikeasti jotain kupin täytettä.

Vierailija
39/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean ristiriitainen sun viestisi. Toisaalta nännit pitäisi piilottaa jonnekin topauskerrosten alle mutta siten sanot että vartalon kehittyminen on normaalia, eikä hävettävää?

Toisaalta, miten ne nännit oikein näkyy monen kangaskerroksen läpi? Mun 12 v käyttää tavallista toppialuspaitaa ja toista paitaa sen päällä eikä nännit mitenkään törrötä vaikka ovat kehittyneet jo. Liivejä ei halua eikä oikeaa tarvetta olekaan koska  tuossa alkuvaiheessa vielä rintaliivien tukea tarvitse. 

Eikä noita topattuja rintaliivejä kovin pitkään ole tässä mittakaavassa ollutkaan, ei varsinkaan teinimallistossa. Miten aiemmat sukupolvet pärjäsi?

Ei niissä nänneissä olenkaan mitään hävettävää, mutta aika moni nuori kokee sen kiusalliseksi, että nännin näkyvät paidan läpi. En aikuisenakin tykkäisi siitä jos nännit paistaisi läpi ja ihmiset tuijottelisivat

Vierailija
40/51 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori itse kokee sen häiritseväksi, että nännit näkyy niin ei siitä hänelle ole mitään haittaa jos ne rintaliivit ostetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä