Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen onnellinen että tein lapsen vanhana

Vierailija
19.12.2016 |

Sain viettää villin ja vapaan nuoruuden.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhana on vuosissa ilmaistuna ..??

Vierailija
2/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, että en tehnyt lapsia ollenkaan. Sain elää villin ja vapaan nuoruuden ja nyt saan elää vapaata aikuisuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35v sain lapsen.

Vierailija
4/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä totta, ei tullu 30 kriisiä ja uutta juoksuaikaa, kun sai nuorena juoksennella kyllikseen!

Vierailija
5/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas iloitsen kypsän iän äitiydestä siksi, että nyt on paljon enemmän annettavaa lapsille niin sosiaalisesti, henkisesti kuin taloudellisestikin. Vanhoilla vanhemmilla on lapsilleen aikaa, koska ei eletä ruuhkavuosia. Nuoremmilla on kiire saada talous kuntoon ja opintolainat maksettua, vanhemmilla ei ole tuollaisia huolia. Tuntee itsensä ja jaksamisensa paremmin.

Muistelen, että jossain tutkimuksessa todettiin, että ns. vanhojen, akateemisten äitien lapsilla on suurin mahdollisuus eri tavoin hyvään elämään.

Vierailija
6/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35v sain lapsen.

Just.

T. Nelikymppinen nuori...

Vierailija
7/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin jaksanut paremmin vauvavuoden ja kroppa olisi palautunut nopeammin, jos olisin saanut lapset nuorena. Toisaalta ehdin juoksuni juoksemaan, väärät valinnat korjaamaan ja olen henkisesti tasapainoisempi nyt kuin olin nuorempana. Mutta samapa tuo, ihan sama missä iässä sen lapsen on tehnyt niin yhtä ylpeä tuotoksestaan on silti.

Vierailija
8/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että sinä ja ympäristösi voitte olla lapsesta ylpeitä.

Vierailija
9/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas iloitsen kypsän iän äitiydestä siksi, että nyt on paljon enemmän annettavaa lapsille niin sosiaalisesti, henkisesti kuin taloudellisestikin. Vanhoilla vanhemmilla on lapsilleen aikaa, koska ei eletä ruuhkavuosia. Nuoremmilla on kiire saada talous kuntoon ja opintolainat maksettua, vanhemmilla ei ole tuollaisia huolia. Tuntee itsensä ja jaksamisensa paremmin.

Muistelen, että jossain tutkimuksessa todettiin, että ns. vanhojen, akateemisten äitien lapsilla on suurin mahdollisuus eri tavoin hyvään elämään.

Oliko kyseessä menestyminen elämässä yleensä, vai todennäköisyys päätyä ison Mersun rattiin?

Vierailija
10/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on perää. Olet ehtinyt kouluttautua, olet urallasi hyvässä vaiheessa, elämä on taloudellisesti turvattua, olet kypsempi ihmisenä.

Vierailija
11/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja psykologit kehtaa tälläisen tutkimustuloksen jälkeen vieläkin väittää, että he ovat pahimpia Curling-vanhempia.

Vierailija
12/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en. Sen vuoksi että toista ei ehditty enää sitten saamaankaan. En olisi etukäteen uskonut haluavani enemmän kuin yhden lapsen. Kiitollinen olen ainokaisestani ja omien valintojen kanssa on elettävä. Ehkä hieman etukäteen olisi voinut varautua mutta tuntui ettei koskaan ollut sopivaa hetkeä. Kun hetki vihdoin oli, niin lasta ei niin vain kuulunutkaan. On tässä hyviäkin puolia ja on taloudellisesti sekä henkisesti ihan eri tavalla annettavaa lapselle kuin vaikka mitä olisi ollut parikymppisenä. Ja toki vain yhdessä lapsessa on omat hyvät puolensa. 

Vierailija
13/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä 30+ äidit (ja miksei isätkin) ovat niitä pahimpia Curling -vanhempia. Tottakai lapset näennäisesti menestyvät paremmin elämässä kun joku koko ajan hyysää, syytää rahaa ja on tappelemassa lapsen "oikeuksien" puolesta. Henkinen kasvu voi kuitenkin jäädä vajaaksi mikä kostautuu myöhemmin elämässä.

Monesti myös nämä villin nuoruuden viettäneet tusinamaisteriäidit ovat järkyttäviä pakkosuorittajia jotka kuumeisesti yrittävät tehdä tikusta asiaa "kun nyt on aikaa omistautua lapselle ja talous on turvattu".

Vierailija
14/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut useamman lapsen mutta sain vain yhden 32 -vuotiaana.  Olen saanut nauttia lapsesta täysin.  Mikään ei ole maailmassa ollut niin ihanaa kuin saada olla oman lapsen kanssa ja nähdä hänen kasvavan komeaksi nuoreksi naiseksi.

Vierailija
15/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä 30+ äidit (ja miksei isätkin) ovat niitä pahimpia Curling -vanhempia. Tottakai lapset näennäisesti menestyvät paremmin elämässä kun joku koko ajan hyysää, syytää rahaa ja on tappelemassa lapsen "oikeuksien" puolesta. Henkinen kasvu voi kuitenkin jäädä vajaaksi mikä kostautuu myöhemmin elämässä.

Monesti myös nämä villin nuoruuden viettäneet tusinamaisteriäidit ovat järkyttäviä pakkosuorittajia jotka kuumeisesti yrittävät tehdä tikusta asiaa "kun nyt on aikaa omistautua lapselle ja talous on turvattu".

Sinun ajattelumaailma tuntuu olevan jo tämän yhden viestin perusteella todella ilkeä ja mustavalkoinen; luuletko että itselläsi on enemmän annettavaa lasten kasvattamiseen?

Vierailija
16/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ajattelumaailma tuntuu olevan jo tämän yhden viestin perusteella todella ilkeä ja mustavalkoinen; luuletko että itselläsi on enemmän annettavaa lasten kasvattamiseen?

Luulen...tai itse asiassa tiedän.

Vierailija
17/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin kuulee että ihmiset olisivat tyytymättömiä valintoihinsa. Sama koskee lasten hankkimista, olipa ne tehty nuorempina tai vanhempina, niin yleensä tähän ollaan aina tyytyväisiä.

Vierailija
18/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen...tai itse asiassa tiedän.

Jos lapsia hankkii nuorena, niin niitä tulee todennäköisesti hankkineeksi useamman.

Naisistahan tulee kamalia päällepäsmäreitä keski-ikäisinä.

Kun tämä hiekkapilluikä koittaa niin on merkitystä että kuinka paljon sittä lastenkasvatuskokemusta on ehtinyt kertyä. Nuorella iällä lapsia hankkinella voi olla kolmesta lapsesta yhteenlaskettuna 50 vuotta, kun myöhemmin aloittaneella 10 vuotta. Tästä syystä nuorena aloittaneella on paljon kypsempi asenne kuin vanhemmalla iällä aloittaneella kokomattomalla.

Vierailija
19/19 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapseni (3kpl) alle kolmekymppisenä. Toisaalta olen iloinen, että tein nuorena, ehdin saada monta lasta, eikä yövalvomiset rasittaneet. Ja nyt kun lapset ovat teinejä, olen edelleen suht nuori ja pystyn paremmin ymmärtämään heidän maailmaansa. Toisaalta meillä oli aika raskasta kun piti pienten lasten ohessa opiskella ja löytää paikkansa työelämässä, taloudellinen puoli olisi varmasti myös paremmassa kunnossa myöhemmällä iällä aloittaessa ja itsellä tietysti enemmän aikuista varmuutta. Joten molempi parempi, lastenteolle vanhemmalla iällä on oikeastaan merkittävämpänä miinuksena se, että lapsia ei välttämättä enää saakaan (hedelmällisyys laskee rajusti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi